Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Bananskalare Bananskalare skrev:
En del även här idiotförklarar folk som inte vill vaccinera sig.
Jaha?

Jag säger inte att det är rätt eller fel att göra det, men det går inte att för det dra slutsatsen att man tycker de är mindre värda för det. Det är olika saker.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men provaxxers är motsatsen till våra anti vaxxers
Nej.
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Nej.
Vad är då provaxxers enligt dig?
 
timmelstad timmelstad skrev:
Jaha?

Jag säger inte att det är rätt eller fel att göra det, men det går inte att för det dra slutsatsen att man tycker de är mindre värda för det. Det är olika saker.
Tja... Jag kan åtminstone säga att jag tycker det är fel att kalla någon korkad.
Oavsett åsikt är det fel att kalla någon korkad.

Sedan så byggs mina åsikter på vad jag läst.

Många gör ingen skillnad mellan ovaccinerade och vaccinerade sig.
Medans en del gör det.
Vad anser du själv?
 
timmelstad timmelstad skrev:
Att folk ”hatar” på andra är väl knappast unikt för den här diskussionen?

Jag fattar liksom inte behovet av att framställa individer som uttrycker vissa åsikter publikt som offer.
Tja... Det kanske inte handlar om offer?
Utan vanliga människor som inte uppskattar att av vissa kallas för idioter?
 
timmelstad timmelstad skrev:
Vad kom du fram till i din utredning?
Vilken?
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Tja... Jag kan åtminstone säga att jag tycker det är fel att kalla någon korkad.
Oavsett åsikt är det fel att kalla någon korkad.

Sedan så byggs mina åsikter på vad jag läst.

Många gör ingen skillnad mellan ovaccinerade och vaccinerade sig.
Medans en del gör det.
Vad anser du själv?
Att det är skillnad på att tycka att någon är korkad och att korkade personer är mindre värda. Tycker att jag varit väldigt tydlig med det?
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Tja... Det kanske inte handlar om offer?
Utan vanliga människor som inte uppskattar att av vissa kallas för idioter?
Känns som det här resonemanget nått fullständig rundgång nu.
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Om jag väljer att inte vaccinera mig, så börjar folk påstå att man är dum i huvudet... Det säger mig väldigt mycket om den som sa det.

Men om jag stödjer mitt beslut på fakta?
Skulle den forskaren räknas som seriös?
Jag har en granne som alltid kör i bussfilen i rusningstid. Det drabbar ingen säger han, det är ju alltid tomt där. Dessutom så menar han att varje minut han tjänar i trafiken så minskar han risken att bli träffad av blixten, det är rena fakta.

Jag tycker att han är korkad. Han skor sig på andras bekostnad med stendumma argument.

Som en antivaxxer.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag har en granne som alltid kör i bussfilen i rusningstid. Det drabbar ingen säger han, det är ju alltid tomt där. Dessutom så menar han att varje minut han tjänar i trafiken så minskar han risken att bli träffad av blixten, det är rena fakta.

Jag tycker att han är korkad. Han skor sig på andras bekostnad med stendumma argument.

Som en antivaxxer.
På vilket sätt skor sig en antivaxxer på andras bekostnad? Jämförelsen haltar väl?
 
  • Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Bananskalare Bananskalare skrev:
Sedan så byggs mina åsikter på vad jag läst.
Man skall inte tro allt man läser…
 
Nissens
M mickef skrev:
På vilket sätt skor sig en antivaxxer på andras bekostnad? Jämförelsen haltar väl?
Genom att skulle hen bli sjuk, så är enda skälet att det finns vårdresurser tillgängliga att andra vaccinerat sig och därmed minskat trycket på vården.
Detta är självklarheter..
 
  • Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
På vilket sätt skor sig en antivaxxer på andras bekostnad? Jämförelsen haltar väl?
Man drar nytta av andras gemensamma ansträngningar och uppoffringar utan att själv bidra.

Är det inte fullständigt uppenbart?
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Genom att skulle hen bli sjuk, så är enda skälet att det finns vårdresurser tillgängliga att andra vaccinerat sig och därmed minskat trycket på vården.
Detta är självklarheter..
Och dessutom är risken att den ovaccinerade blir så sjuk att hen hamnar på sjukhuset större än för den vaccinerade.
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Man drar nytta av andras gemensamma ansträngningar och uppoffringar utan att själv bidra.

Är det inte fullständigt uppenbart?
Alla ser väl inte vaccineringen som en uppoffring och att inte "uppoffra" sig är väl att utsätta sig för ett "blixtnedslag"?
 
  • Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.