Här går vi igenom alla de utgifter du kan behöva ta med i beräkningen och räknar på vad ett välutrustat kök med snickerier i mellanprisklassen kan kosta att bygga.

https://www.byggahus.se/kok/kostnad-bygga-kk
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Hmm, det är nog väldigt svårt att svara på, men ett pris från när mitt kök gjordes om blev 270k och då är de ett kök med vitvaror från Ikea. Allt inklusive, lyfte inte ett finger
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
E errakareby skrev:
Hmm, det är nog väldigt svårt att svara på, men ett pris från när mitt kök gjordes om blev 270k och då är de ett kök med vitvaror från Ikea. Allt inklusive, lyfte inte ett finger
Få man se några bilder från köket ditt? Håller på titta runt lite.. Inom 2år ska bygga om.. 270k verkar var dyrt
 
Här är lite bilder, hade dock blivit betydligt billigare om man hade monterat stommarna själv, sen va de en hel del eljobb, ny jfb samt infräsing av elkablar bland annat,
 
  • Ett nyrenoverat kök med vita skåp, träbänkskiva och infälld belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyrenoverat kök med vita skåp, köksö, matbord och stolar, med inslag av elkablar och armatur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit köksinredning med träbänkskiva, ugn och spishuva, samt öppna hyllor och köksredskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
wifie och 1 till
  • Laddar…
E errakareby skrev:
Här är lite bilder, hade dock blivit betydligt billigare om man hade monterat stommarna själv, sen va de en hel del eljobb, ny jfb samt infräsing av elkablar bland annat,
Då är det värt 270k väldigt vackert
 
T Tohan skrev:
Då är det värt 270k väldigt vackert
Ärligtalat trodde aldrig ikea ha såna här fint
 
Modernt kök med grå skåp, träarbetsyta, inbyggd mikrovågsugn och ugn, och blommigt tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
wifie
  • Laddar…
J Joakim Abrahamsson skrev:
[bild]
Allt utom kyl o kökskran kostade 70000
 
T Tohan skrev:
Då är det värt 270k väldigt vackert
270k.

Pengar är bara en obegriplig siffra. Jag brukar omvandla den i tid.

Sparar jag och min fru 10k i månaden så tar det 27 månader för oss att få ihop det beloppet.

Strax över 2 års sparande gick det köket på.


Dock så låter det lite, vi räknar med att lägga 4-5 års sparande på vårt kök med dagens priser. Vilket är helt hutlöst. Men då får vi med allt; tak, väggat, golv, rördragning, el, köksluckor och skåp, vitvaror, bänkskiva, fönster, dörrar.

Nu lägger vi pengarna på annat så de där köket åker längre och längre fram i planeringen.
 
J Jonasdzm skrev:
270k.

Pengar är bara en obegriplig siffra. Jag brukar omvandla den i tid.

Sparar jag och min fru 10k i månaden så tar det 27 månader för oss att få ihop det beloppet.

Strax över 2 års sparande gick det köket på.


Dock så låter det lite, vi räknar med att lägga 4-5 års sparande på vårt kök med dagens priser. Vilket är helt hutlöst. Men då får vi med allt; tak, väggat, golv, rördragning, el, köksluckor och skåp, vitvaror, bänkskiva, fönster, dörrar.

Nu lägger vi pengarna på annat så de där köket åker längre och längre fram i planeringen.
Men med tanke på hur länge köket ska stå så är det inte så farligt.
Det går ju att prioritera lite annorlunda och således kanske spara med än det dubbla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.