Är det en rimlig summa för en målare som jobbat i 4 dagar och har 25 minuters bilkörning till jobbet?? Låter högt. 1500 kr står det nu på fakturan.
Inte fått info om hur mycket framkörningsavgiften skulle bli, endast, framkörningsavgift ”tillkommer”.
 
Redigerat:
  • Gilla
KateVN och 2 till
  • Laddar…
A
Marina Persson Marina Persson skrev:
Är det en rimlig summa för en målare som jobbat i 4 dagar och har 25 minuters bilkörning till jobbet?? Låter högt.
Inte fått info om hur mycket framkörningsavgiften skulle bli, endast, framkörningsavgift ”tillkommer”.
Hur kom då 1500 kr in i bilden?
 
  • Gilla
Marina Persson
  • Laddar…
A
Marina Persson Marina Persson skrev:
På fakturan.
Aha.
Det är specat där men inte hur den räknas fram?
dvs om det är en avgift oavsett eller om den ökar beroende på antalet dagars jobb?
framgår det inte så skulle jag anta att det är en avgift oavsett jobbets längd..
 
  • Gilla
Marina Persson
  • Laddar…
Men det är 8 resor? Hur har de fakturerat, per tid eller sträcka?
 
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Bara framkörningsavgift 1500 kr. Det är det enda som står.
 
A
1500/8=187 kr per resa..
 
  • Gilla
oobum och 5 till
  • Laddar…
Rickard.
Är det ett rot-jobb och det inte finns något annat på bil/körning låter det inte som något att bråka om, dåligt av dom att dom inte sagt vad det skulle kosta och dåligt av dig att inte fråga innan när du visste det skulle tillkomma.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
A
Marina Persson Marina Persson skrev:
Bara framkörningsavgift 1500 kr. Det är det enda som står.
Det anser jag vara en enda avgift som inte är rörlig.. Utan fast.. oavsett hur många gånger de kommer eller åker...
 
  • Gilla
Marina Persson
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Är det ett rot-jobb och det inte finns något annat på bil/körning låter det inte som något att bråka om, dåligt av dom att dom inte sagt vad det skulle kosta och dåligt av dig att inte fråga innan när du visste det skulle tillkomma.
Han förklarade det nu: ”jag tar alltid 1500 kr i framkörningsavgift” så ja jag skulle ha frågat om den innan.
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
A
Marina Persson Marina Persson skrev:
Han förklarade det nu: ”jag tar alltid 1500 kr i framkörningsavgift” så ja jag skulle ha frågat om den innan.
inte så lätt att kunna eller komma ihåg allt varje gång...
 
  • Gilla
Marina Persson
  • Laddar…
Fick ner priset till 1200 iaf. Alltid nåt.
 
  • Gilla
KateVN och 4 till
  • Laddar…
Marina Persson Marina Persson skrev:
Han förklarade det nu: ”jag tar alltid 1500 kr i framkörningsavgift” så ja jag skulle ha frågat om den innan.
Jag drar alltid av 1500 kr i betalningsadminstrationsavgift. Glömde jag säga det?
 
  • Haha
  • Gilla
Newgolds och 17 till
  • Laddar…
Marina Persson Marina Persson skrev:
Han förklarade det nu: ”jag tar alltid 1500 kr i framkörningsavgift” så ja jag skulle ha frågat om den innan.
Låter lite konstigt, hade han "alltid" tagit 1500 i framkörning om det var en dags jobb på grannhuset till firman? "Alltid 1500" om det varit 10 mils körning och varje dag i två månaders tid?
 
  • Gilla
Newgolds och 1 till
  • Laddar…
Om framkörningsavgiften inte har framgått av ert avtal och om du anser att avgiften är oskälig kan du bestrida den delen av din faktura, i enlighet med Konsumenttjänstlagen (under förutsättning att du har beställt tjänsten som konsument).

36 § I den mån priset inte följer av avtalet, skall konsumenten betala vad som är skäligt med hänsyn till tjänstens art, omfattning och utförande, gängse pris eller prisberäkningssätt för motsvarande tjänster vid avtalstillfället samt omständigheterna i övrigt.
 
  • Gilla
Marina Persson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.