Accepterade en offert från rubr företag för fönsterbyte i mitt radhus i september 2020 - i juli 2021 har fortfarande inget fönsterbyte skett trots ett antal påstötningar och tomma löften under den tid som passerat - ärendet kommer nu att överlämnas till Kronofogden.

Varning! anlita INTE detta företag.
 
  • Gilla
Sussum67
  • Laddar…
Har du betalat?
 
Ja en handpenning på SEK 13.200,-
 
Ok, mycket pengar men det hade kunnat vara betydligt mer. Har du hävt köpet?
 
Ja, per email igår till en av ägarna som gav mig det senaste tomma löftet om leverans.
 
Fadai
Tack för varning.
 
Hej Carin ,

undrar om du fått tillbaka handpenningen ?
 
Ogillar generellt när ett företag hängs ut på detta vis, vi har ju bara TS version.
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Carin Folke Carin Folke skrev:
Accepterade en offert från rubr företag för fönsterbyte i mitt radhus i september 2020 - i juli 2021 har fortfarande inget fönsterbyte skett trots ett antal påstötningar och tomma löften under den tid som passerat - ärendet kommer nu att överlämnas till Kronofogden.

Varning! anlita INTE detta företag.
Hej Jag håller med . Ett stort varningstecken för detta företag. Hur fick du till en anmälan till kronofogden . Jag och min granne har oavslutad fönsterbyte. Det är en del småjobb sedan mer än 1år tillbaka, Det tycks som företaget inte är intresserad att ha kontakt med oss överhuvudtaget. Tyvärr hann jag betala alla kostnader. Jag vill kräva pengar tillbaka för att anlita en annan snickare som kan göra resten av jobbet . Har ni tips hur jag går tillväga. Företaget svarar inte på SMS ,telefon mm
 
Det förvånar mig inte det minsta att ni inte får någon kontakt. Misstänker att en konkurs är nära förestående. Bevakar företaget och får uppgift om att betalningsförelägganden registrerats ca 1 gång var 14:e dag under den senaste tiden.
Jag hade turen efter hot men inte verkställan av anmälan till Kronofogdemyndigheten att få tillbaka min handpenning på ca 13.000,- sek. Ringde, messade, mailade sökte per telefon ca två gånger per dag intensivt under en tid vilket förmodligen gjorde att man betalade tillbaka mitt belopp bara för att få tyst på mig.
 
  • Gilla
Vardon
  • Laddar…
J Johan456 skrev:
Ogillar generellt när ett företag hängs ut på detta vis, vi har ju bara TS version.
Hej Johan,

Jag har anmält dem till ARN , Inga fönster, gjorde beställningen Dec 2019. De sköt på datum för installation tills de inte längre svarade. SEK 33,000
som jag vill ha tillbaka.
 
Carin Folke Carin Folke skrev:
Accepterade en offert från rubr företag för fönsterbyte i mitt radhus i september 2020 - i juli 2021 har fortfarande inget fönsterbyte skett trots ett antal påstötningar och tomma löften under den tid som passerat - ärendet kommer nu att överlämnas till Kronofogden.





Varning! anlita INTE detta företag.
Hej Har anmält till ARN och kommer ta det vidare till domstol. Företaget har inte svarat och inte följt ARNs rekommendationer. Gjorde beställning på fönster Dec 2019 , de sköt på installations datumet flera ggr och sen slutade de svara helt.
 
Hej.
Är så glad att jag hittat denna tråd. Sitter själv i samma sits som er nu. Hade besök av en man från samma företag i januari som sa att fönstren skulle komma v.9. Min mamma var också med och hörde samma sak. Mannen pratade också om sin barndomskompis som arbetat på samma arbetsplats som mig. Både min mamma och jag tyckte det var lite märkligt, men tänkte inte mer på det.
Mannen var väldigt trevlig och kändes seriös. Han var också väldigt noggrann med att berätta att montörerna var svensktalande som om vi skulle tycka det var viktigt?
(Detta är något som jag kan läsa om i recensioner väldigt nöjda kunder skrivit på andra sidir vilket får mig att misstänka att det är han som sitter och skriver.)

I vilket fall som helst. Vecka 8 hörde jag av mig till dem och fick veta att jag missförståt. Fönstren skulle komma v.12.
Jag kände mig jättedum. Hade både min mamma och jag missförståt?

V.12 kom och jag hörde inget igen. Jag ringde upp och fick då veta att jag missförståt igen. Fönstren skulle komma till deras hub v.12.

Jag började bli misstänksam och började läsa recensioner och började inse att jag blivit lurad.

Efter den 7 januari betalade jag 45000kr för att det var vad som krävdes för att de skulle beställa fönstren. Resten skulle betalas när fönstren var på plats.

Efter v.12 har jag fått två sms med tid och datum när de ska komma. Båda ggr har blivit avbokade. När jag ringer och vill ha tillbaka mina pengar säger de att det inte går. Fönstren är redan beställda.
För att häva avtalet måste jag ringa sttyrelsen. När jag ringer "styrelsen" kan hon inte svarar på sådana frågor. Hon säger att det är deras jurist som ska titta på ärendet. I samma veva lovar hon att jag ska få svar dagen efter, ärendet är påbörjat. Nästa dag kommer inget mail som utlovat. Jag blir arg och när jag pratar med kvinnan blir hon irriterad på mig som ringer så mycket att hon tillslut härmar och förlöjligar mig i telefonen.

Allt jag vill ör att ha tillbaka mina pengar så jag kan anlita ett seriöst företag.

Ni som sitter eller har suttit i samma situation som jag är i nu. Snälla kontakta mig!
Ingen ska behöva hamna i denna situation mer.
/Helena
 
  • Ledsen
nikasp
  • Laddar…
Tveka inte en sekund!! Gör en anmälan till Kronofogden omedelbart. Är helt övertygad om att Fönstervision är nära konkurs.
Min erfarenhet är att de är hopplösa att ha att göra med - finns absolut ingen som är seriös hos dem. Det tog mig drygt ett år att få tillbaka SEK 13.000,- som jag dumt nog betalat i handpenning. Återbetalningen gjordes efter att jag hade hotat med ARN, Polismyndigheten och Kronofogden.

ANMÄL!!
Hälsningar
Carin Folke
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Carin Folke Carin Folke skrev:
Tveka inte en sekund!! Gör en anmälan till Kronofogden omedelbart. Är helt övertygad om att Fönstervision är nära konkurs.
Min erfarenhet är att de är hopplösa att ha att göra med - finns absolut ingen som är seriös hos dem. Det tog mig drygt ett år att få tillbaka SEK 13.000,- som jag dumt nog betalat i handpenning. Återbetalningen gjordes efter att jag hade hotat med ARN, Polismyndigheten och Kronofogden.

ANMÄL!!
Hälsningar
Carin Folke
Tack för ditt svar Carin. Är så tacksam att jag hittat någon i samma sits som jag.
Jag skulle vilja ställa en fråga, men vill inte ställa den här i forumet då risken finns att någon på företaget ser.
Kmskulle jag kunna få kontakta dig på något sätt? Det kanske går att chatta? Är helt ny på denna sida så har inte hunnit lista ut hur allt fungerar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.