Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Och ställ big bagen på annan mark är föreningens så har de inget att säga i frågan formellt. En BRF får inte vara kvarterspoliser för t ex kommunal gatumark.
Bananskalare Bananskalare skrev:
Tänk på att lägga papp i trapphus och hiss.även väggarna i hissen.
Det är alltid viktigt men ännu viktigare med den styrelsen du har. Få iväg skräpet direkt.
Styrelsen kommer vara på er hela tiden.
Används bigbag så måste bort så fort som möjligt. Se till att beställa bortforsling direkt.
Så ställ inte ut den på en fredag. Många föreningar är noga med den biten. Den här styrelsen lär vara ännu värre. Dina grannar
uppskattar det.
Tack ska göra så
 
Äger styrelsen gatan precis utanför ett hus eller tillhör det Stockholm kommun?
 
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Äger styrelsen gatan precis utanför ett hus eller tillhör det Stockholm kommun?
Jag kollar det åt dig senare :)
 
  • Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Äger styrelsen gatan precis utanför ett hus eller tillhör det Stockholm kommun?
Kolla på en karta med fastighetsgränser. Typ hitta.se eller på lantmäteriets hemsida. I Stockholms kommun är det vanligen kommunala gator.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Äger styrelsen gatan precis utanför ett hus eller tillhör det Stockholm kommun?
Nästan inga föreningar äger marken i stan, så du kan i princip ställa det utannför.
Och än en gång man har rätt att renovera, den här styrelsen kör maktmissbruk åtminstone ordförande måste bort.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Fick även en varning om skadestånd att hissen är nedsmutsad. Vi har inte lastat av något idag!!! Är detta smutsigt?
Nästan omöjligt att ha en åsikt utifrån en bild men möjligen kan jag ana något "kladd" på hissväggen om det nu är det sm de syftar på.

Ådrig märkning eller smuts på en brun hissvägg, som ser ut som eventuellt kladd.

Men att börja prata om "skadestånd" är hur som helst rent trams.
 
  • Älska
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Hej det här har eskalerar och lett till en polisanmälan. Kan tråden raderas?
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Hej det här har eskalerar och lett till en polisanmälan. Kan tråden raderas?
Är du polisanmäld? För vad?
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Hej det här har eskalerar och lett till en polisanmälan. Kan tråden raderas?
Kontakta moderator direkt.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Claes Sörmland
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Hej det här har eskalerar och lett till en polisanmälan. Kan tråden raderas?
Alla kan anmäla. Polisen lägger ned.
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Kontakta moderator direkt.
Hur?
 
Hemmakatten
Klicka på de "tre prickarna," längst ner till högar. Klicka på "Anmäl" och skriv i rutan som kommer upp vad du.vill att BH ska göra.
 
Claes Sörmland
Skärmdump av forumtråd med medlemsinlägg och alternativ för att ignorera eller anmäla användare.
 
  • Gilla
Hans G2
  • Laddar…
Du måste dock återkomma med en uppföljning efter ev. rättsligt efterspel
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
H Hans G2 skrev:
Du måste dock återkomma med en uppföljning efter ev. rättsligt efterspel
Mår så dåligt av det här men kortfattat: väntar fortf på besked från styrelsen när jag kan stänga av vattnet för det läcker hos mig och jag har fått tagit dit en sug för vi blir inte insläppta. Har verkligen försökt ringa allt och alla men dem är så rädda och samtliga hänvisar till ordf. Annan styrelsemedlem uttryckte sig ordgrant "jag skiter i det här".

Så igår hör mina snickare av sig att dom blir trakasserade, när dom lyfter ner tungt avfall genom våra 5 portar (som är helt inplastade hela vägen) då går idioten till ordf efter och stänger dörrar. Så stackars killarna får hela tiden ta ner sitt tunga avfall använda nyckel och repeat. Sen börjar han agera gatupolis och klagar till dom att de mycket sopor jag verkar renovera för mer än vad jag fått tillåtelse för. Han klagar även på ljudet trots att igår höll kommunen på att sprätta upp gatan så för er som bor i stan kan inte ha missat hur allt skaka av dom tunga maskinerna, men nej nej att det låter lite från min lägenhet och lite smutsiga hissar är mycket viktigare än hantera vattenskada som kan vara förödande för hela föreningen.

Så det vart en trigger för mig hade även ordagrant sagt han får ej störa mina hantverkare all kommunikation går via mig.

Gick dit för prata vett med honom och blev då biten... Japp, som tur kom flera grannar ut och stötta.
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.