T Tsdoesds skrev:
Ja herregud. Jag tycker inte det var särskilt bra det här. Som vanligt med såna här trådar så funderar man över benämningen "hantverkare". Det är ett ganska brett begrepp ändå, och jag upplever det som att det innefattar alla som har hållit i en hammare hela vägen fram till Paul Sellers. Eller haft byxor med materialfickor på.

Utifrån bilderna så gissar jag att du inte haft en snickare hos dig. Med snickare så menar jag en person som med lite passion utför snickeriarbeten. Varför jag använder ordet passion är för att jag tycker att det är en nyckelkomponent i hantverksarbete. Det måste finnas någon procent passion för att ha drivkraften att vilja göra det bra.

Av det du räknar upp och visar med bilder tyder inte på lust att göra det bra.

Jag blir nyfiken på din hantverkare! Och som du redan är inne på är samtliga av dina punkter i behov av åtgärder..
Det är en firma och hen skulle vara utbildad inom snickeri men jag väljer att inte namnge för att skapa trubbel..
 
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Tack för svar! Golvet är lagt på hösten, snart 1,5 år sen. Det som sker nu är restjobb, fix av slarv. Jag läste nånstans att avståndet golv-vägg ska bestämmas utifrån golvytans storlek vet inte vad som är korrekt, men hursom så ska det väl ändå vara samma avstånd på en sträcka som hänger ihop tänker jag.
Stämmer att det är rummets bredd som avgör, men 10mm är minsta avstånd som ska upprätthållas till fasta föremål. (Avståndet ska alltså vara >9mm)
https://www.kahrs.com/globalassets/...oodloc-5s/kahrs-installation-guide-w5s-se.pdf
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Stämmer att det är rummets bredd som avgör, men 10mm är minsta avstånd som ska upprätthållas till fasta föremål. (Avståndet ska alltså vara >9mm)
Aha, tack så mycket! Detta är intressant.
 
  • Gilla
Lahabo
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Aha, tack så mycket! Detta är intressant.
La in läggningsinstruktioner i inlägget ovan.
 
  • Gilla
Karinsbostadsrätt
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Stämmer att det är rummets bredd som avgör, men 10mm är minsta avstånd som ska upprätthållas till fasta föremål. (Avståndet ska alltså vara >9mm)
[länk]
Tack igen! Lärdom för framtiden: ha koll på vilka instruktioner som ska följas. Ha koll på ...allt. :)
 
jag brukar inte gilla kommentarer som den jag ska skriva nu.
Men släng ut hen, de där skruvarna i golvet/tröskeln gör mig så otroligt provocerad och det vittnar om ett totalt obefintligt förstånd och intresse av att arbetet att det är sinnessjukt.
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 59 till
  • Laddar…
Om den som gjort det arbetet är snickare så tror jag hen ska titta sig om efter annat att göra på dagarna inte gå runt och förstöra för andra. Saknar ju helt både kunskap, skicklighet och inte minst yrkesstolthet.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 17 till
  • Laddar…
Jag skall återkoppla om arbetet till hen. Får se hur allt faller ut.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Dags att införa någon slags statlig kontrollinstans så vi slipper alla hantverkare som gör rent av kassa jobb.
 
  • Gilla
Disneygrisen och 5 till
  • Laddar…
Med tanke på hur det ser ut med tröskeln, så skulle jag misstänka precis allt som den personen gjort.
Betala inte en krona innan de fixat till.
Är det ett lite större företag så ring direkt och säg till att den idioten ska inte åtgärda detta utan de får skicka någon annan.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 10 till
  • Laddar…
Såhär beter sig dörren. Det sviktar lite också. Måste man justera golvet eller räcker det med att fixa till dörren tro?
 
  • Arg
  • Wow
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Du kommer väl repa golvet om du håller på sådär.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Du kommer väl repa golvet om du håller på sådär.
jag vet, vi har alltid en korg eller tofflor eller annat "landmärke" där som ska stoppa dörren. Lite opraktiskt. Jag vet inte om det är dörren eller golvet som ska fixas eller ens var jag ska börja. Tänkte hantverkaren skulle fixa det men så blev det inte tyvärr.
 
Jag hade ALDRIG accepterat detta. ALDRIG. Detta är inte en hantverkare som gjort..

Skruven till diskmaskinen… brukar skruvas uppåt men om skruven måste gå på sidan så får man fundera på en passbit eller liknande.

Skruvarnai tröskeln ser som en koja någon byggt…

Att någon kan lämna det så här oavsett om man är hantverkare eller inte är för mig omöjligt att förstå.

Hur många som tar hjälp och får skit efter sig för att någon klabbat kan man undra över..

Sen har ha bankat mer tröskeln så att färgen skavts av. Då får man ju måla efteråt….
 
  • Gilla
Roger Fundin och 10 till
  • Laddar…
Fast vänta… det ligger ju dubbla trösklar dessutom… ‍‍‍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.