MrJay
Wultimurt Wultimurt skrev:
Jag och Linus har bestämt att jag tar bort tråden nu.
Byggahus plockar tyvärr inte bort trådar som inte bryter mot deras regler, oavsett vad man som TS kan tycka eller ha beslutat sig om.
 
MrJay MrJay skrev:
Byggahus plockar tyvärr inte bort trådar som inte bryter mot deras regler
Tyvärr? Tycker du det vore rimligt om en TS ska ha makten att besluta att kanske tusentals inlägg ska raderas? Det tycker i alla fall inte jag utan man får nog utgå från att det man väljer att skriva här finns tillgängligt "för evigt".
 
MrJay
Alfredo Alfredo skrev:
Tyvärr? Tycker du det vore rimligt om en TS ska ha makten att besluta att kanske tusentals inlägg ska raderas? Det tycker i alla fall inte jag utan man får nog utgå från att det man väljer att skriva här finns tillgängligt "för evigt".
Tyvärr för TS. Du slår in öppna dörrar, jag stödjer byggahus policy.
 
A Christopher Olsson skrev:
Verkar knepigt, med logiken att allt som folk diskuterar om skall sparas för evigt? Arbetar du på Facebook?
Nej verkligen inte. Har aldrig ens använt Facebook.

A Christopher Olsson skrev:
De som lagt sig i och utbildat eller lärt sig av varandra är bara att gratulera till lärdomen.
Och du unnar alltså inte kommande läsare att dra nytta av samma lärdom?
 
A Christopher Olsson skrev:
...
Hade övervägt låtit en oberoende besiktningsman tagit över så vet man att det hade gått igenom. Sen hade jag fakturerat de 15% extra man får fakturera juridiskt sätt.
Du har inte rätt att fakturera 15 % extra utöver ett angivet fast pris. Sådant tillägg får göras om priset som angivits är en "ungefärlig prisuppgift".
 
MrJay MrJay skrev:
Tyvärr för TS. Du slår in öppna dörrar, jag stödjer byggahus policy.
Då ber jag om ursäkt att jag missförstod dig. Jag fick felaktigt motsatt uppfattning.
 
  • Gilla
MrJay
  • Laddar…
vad menas med bredspackling i sverige för det går ju inte att jämföras med utomlands i england så är det en egen yrkes grupp finns till och med spakel asistent som egen yrkesgrupp som bara blandar och grundar åt en Plasterer

en målare ska inte syssla med spakling tar mängder av år att lära sig
 
M maria01 skrev:
vad menas med bredspackling i sverige för det går ju inte att jämföras med utomlands i england så är det en egen yrkes grupp finns till och med spakel asistent som egen yrkesgrupp som bara blandar och grundar åt en Plasterer

en målare ska inte syssla med spakling tar mängder av år att lära sig
Det är därför svenska hantverkare som gör bra jobb är grymma. De kan vara proffs på 3 olika yrken enligt Engelsmännen. Fast murare och putsare är ett eget yrke i Sverige med.
Sen jobbas det med med puts och mur där än i svenska skogar och klimat.
 
A Christopher Olsson skrev:
Det är därför svenska hantverkare som gör bra jobb är grymma.
Gäller det inte alla nationaliteter på hantverkare som gör bra jobb?
 
M Mortsken skrev:
Gäller det inte alla nationaliteter på hantverkare som gör bra jobb?
M Mortsken skrev:
Gäller det inte alla nationaliteter på hantverkare som gör bra jobb?
Har vart medlem här inne i 1 dygn snart för att jag själv blivit husägare.

Och det blir facepalm efter facepalm här inne.


Vad har nationaliteter med att bredspackla att göra.

ajöss, har bättre för mig att slösa min tid på sådana här diskussioner
 
Nu har det spårat ur helt och hållet och syftet till varför jag startade tråden, för att få råd om resultatet var godkänt eller inte är borta.
På torsdag ska firman komma och åtgärda mina synpunkter.
 
Wultimurt Wultimurt skrev:
Nu har det spårat ur helt och hållet och syftet till varför jag startade tråden, för att få råd om resultatet var godkänt eller inte är borta.
På torsdag ska firman komma och åtgärda mina synpunkter.
spårade ut när du när du inte höll dig till saningen
 
M maria01 skrev:
spårade ut när du när du inte höll dig till saningen
vad är det för något jag har sagt som inte har vart sanning?
 
A Christopher Olsson skrev:
Vad har nationaliteter med att bredspackla att göra.
Det är vi nog flera som undrar när du skriver:

A Christopher Olsson skrev:
Det är därför svenska hantverkare som gör bra jobb är grymma.
 
  • Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Skulle ni måla nybredspacklade väggar med denna roller?

https://www.anza.se/produkter/rollers/basic-grova-underlag-15-cm/

Jag tycker ytan är lite för grov men firman säger alla målare använder Anza Basic grov inomhus.

Nu kom vi överens om att jag fixar till saker som behöver fixas efter dom var och åtgärdade vissa saker mot ca 1500 avdrag och dom tillhandahöll färg för det. Jag har nu betalt fakturan.

Men nu när jag skulle köpa roller och slippapper så sa personalen att den rollern är till för tak och utomhus och fibersläpp är vanligt, vilket är en av sakerna jag ska fixa till nu efteråt, även insjunkningar i spacklet. Köpte Anza Platinum grov för detta istället efter butikens rekomendationer.

Så frågan är, är det rätt roller för arbetet? Killarna som målade första gången målade med medium vad jag kan se på dom första väggarna som inte målades.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.