M Mortsken skrev:
Priset står i tredje inlägget ;)
Jo men jag vet inte vad som är rimligt pris, har noll koll. Men jag ringer bara till hantverkare som jag vet är bra, och då brukar jag få vänta några månader ibland och blir lite dyrare. Men det brukar det vara värt, iaf för min del.samt att jag vet att klagomålen jag ev skulle haft, blir åtgärdat på ett snyggt och bra sätt. Jag hade inte varit tillfredsställd utifrån dom bilderna du lagt upp här. Men en utförligt undersökning av bolaget innan är ett bra tips. Be om referenser samt kolla företaget på Google i framtiden är bra att göra. Då har iaf inte jag fått hem klantskallar till mitt hem.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Hur många timmar det tagit för firman är totalt irrelevant och oavsett om de skattat det till 40h och det tog 400h så är det firmans problem. Det är slutresultatet som räknas och det är inte godkänt!
 
  • Gilla
Hemmafixare Bob
  • Laddar…
E Etrompa skrev:
Priset verkar rimligt för det förväntade arbetet och resultatet. Vi betalade 35 tkr för spackling väggar x2 lager, glasfiberväv väggar, grundmålning + målning 2 strykningar väggar med väv + tak, målning fönster + element 2 strykningar, tapetsering 1/2 rummet (27 kvm, dock hade vi inte angett hur mkt som skulle tapetseras från början då vi inte bestämt oss - bara att det var en del av rummet) samt spackling + målning fönstersmygar + målning 4 ytterligare element i andra delar av huset.
En målare, 6 dagars arbete. Tapeterna köpte vi själva utanför dessa 35 tkr. Allt gammalt rev vi ner själva. Det var fastprisavtal, och ngt lite extra arbete tillkom på vägen men inget som debiterades extra eller tog särskilt mycket tid i anspråk (ändå en del torrtider på målningen) . Det ingick liksom. Vi var supernöjda, så vi betalade glatt!
Seriöst?
Om man anlitar en yrkesman/firma och ska få en målare så måste man kunna förvänta sig ett professionellt resultat och det är en hel del på bilderna som inte klassar in där...

Att du betalt överpris ska inte behöva innebära att TS ska acceptera något undermåligt...
 
anders07 anders07 skrev:
Seriöst?
Om man anlitar en yrkesman/firma och ska få en målare så måste man kunna förvänta sig ett professionellt resultat och det är en hel del på bilderna som inte klassar in där...

Att du betalt överpris ska inte behöva innebära att TS ska acceptera något undermåligt...
man kan tycka det, men min erfarenhet av hantverkare så är inte så fallet. Likväl att alla som skaffar barn ska ta hand om dom, ändå sker inte detta. Vad man anser och vad som faktiskt fungerar är 2 olika saker.
 
Känns som om det är slarvigt utfört. Problemen ligger ju många gånger på individnivå när det gäller hantverkare och inte företaget i sej.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
E errakareby skrev:
man kan tycka det, men min erfarenhet av hantverkare så är inte så fallet. Likväl att alla som skaffar barn ska ta hand om dom, ändå sker inte detta. Vad man anser och vad som faktiskt fungerar är 2 olika saker.
Öh, va?
 
Som yrkesmålare och egenföretagare så har jag svårt att se hur man kan motivera extraarbete för att jobbet kräver det, när man faktiskt lämnar ett dåligt arbete.
Att vilja ta betalt extra för tapetrivningen som ni lämnade till dom är också magstarkt om man missar att riva tapet som påverkar resultatet vilket det är tydligt att det gjort under ett uttag på en av bilderna samt den skurna tapeten mot foder (och smygar?). Att skära rent mot lister och smyger hade tagit max 30 min, sen max 30min för att tejpa upp detsamma och foga runt innan man målar, resultatet hade blivit BRA och helhetsintrycket VÄLDIGT mycket bättre, vilket kanske gjort att ni släppt de som var.

Vidare tycker jag att om dom är vana vid produkterna så bör dom veta om det krävs 2 eller 3 gånger målning på en spackla yta, en spacklade yta är alltid en spacklade yta och skiljer sig inte från gång till gång.

Sen kan jag tycka att resonemanget är konstigt, att man utför ett tredje stryk för att jobbet kräver det när man inte har högre krav på grundarbetet.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
E errakareby skrev:
Jo men jag vet inte vad som är rimligt pris, har noll koll. Men jag ringer bara till hantverkare som jag vet är bra, och då brukar jag få vänta några månader ibland och blir lite dyrare. Men det brukar det vara värt, iaf för min del.samt att jag vet att klagomålen jag ev skulle haft, blir åtgärdat på ett snyggt och bra sätt. Jag hade inte varit tillfredsställd utifrån dom bilderna du lagt upp här. Men en utförligt undersökning av bolaget innan är ett bra tips. Be om referenser samt kolla företaget på Google i framtiden är bra att göra. Då har iaf inte jag fått hem klantskallar till mitt hem.
Du vet inte priset trots att det står i tredje inlägget. Men hade du läst priset så hade du ändå inte vetat om det var dyrt eller inte för du har noll koll tydligen. Varför skriver du då att man får vad man betalar för?

Har du koll på om TS fått vänta några månader eller inte?

Jag har inte lagt upp några bilder i denna tråden.
 
anders07 anders07 skrev:
Seriöst?
Om man anlitar en yrkesman/firma och ska få en målare så måste man kunna förvänta sig ett professionellt resultat och det är en hel del på bilderna som inte klassar in där...

Att du betalt överpris ska inte behöva innebära att TS ska acceptera något undermåligt...
Jag anser inte att det vi betalade var överpris - som innehöll fler moment och Dessutom var det utfört med perfektion. Däremot hade jag inte betalat 25 tkr (dvs 20 tkr + moms) för det arbete som var undermåligt utfört hos TS. Jag värdesätter yrkesstolthet.
 
S Sajmon skrev:
Som yrkesmålare och egenföretagare så har jag svårt att se hur man kan motivera extraarbete för att jobbet kräver det, när man faktiskt lämnar ett dåligt arbete.
Att vilja ta betalt extra för tapetrivningen som ni lämnade till dom är också magstarkt om man missar att riva tapet som påverkar resultatet vilket det är tydligt att det gjort under ett uttag på en av bilderna samt den skurna tapeten mot foder (och smygar?). Att skära rent mot lister och smyger hade tagit max 30 min, sen max 30min för att tejpa upp detsamma och foga runt innan man målar, resultatet hade blivit BRA och helhetsintrycket VÄLDIGT mycket bättre, vilket kanske gjort att ni släppt de som var.

Vidare tycker jag att om dom är vana vid produkterna så bör dom veta om det krävs 2 eller 3 gånger målning på en spackla yta, en spacklade yta är alltid en spacklade yta och skiljer sig inte från gång till gång.

Sen kan jag tycka att resonemanget är konstigt, att man utför ett tredje stryk för att jobbet kräver det när man inte har högre krav på grundarbetet.
det enda förarbetet dom ville att jag skulle gjort var att ta bort strukturen eftersom dom skulle köra primer sen. Dom ville använda färg från nordsjö med glans 5 men iom att färgen går ihop i trapphuset med övervåningen valde vi samma tillverkare och glans där, jotun proff glans 7. Det är ingen dålig färg och vi har inga problem med flammighet där vi målat på renoveringstapet med glans 7-färg.
Där emot har vi använt vattenbasead färg, dom har använt akrylatfärg istället.
 
@
Wultimurt Wultimurt skrev:
Avtalat var att måla och spackla om rummet och hallen, det känns som sista vändan skedde i trötthet och slarvighet. Att han uppskattade att det skulle ta 40 timmar för att måla två gånger hade han tjänat ca 10-12 timmar på sin offert vilket vi hade fått ta. Men nu har det tagit 44 timmar med 3 gånger målning och extra så förstår inte heller varför han är irriterad. Materialet står vi för och han arbetstiden.

Om man undersökt det hela lite närmare kanske man skulle satt reniveringsgips istället.

Jag har själv dessutom fått stå och skära ut hål för elkontakter och kabeldosor i väggarna för dom har bara kört på/över i princip, göra rent kabelhattar etc för att få på täcklocken igen.
Tid jag inte får betalt för.

Det här var alltså en firma med många och bra rencensioner.

Dock ska dom åtgärna missarna men vill ha mer betalt och vill inte fixa den fula skarven från golv till tak.
Hade varit sjukt missnöjd med resultatet om jag gjorde det där själv! Och någon utbildad målare är jag inte...
 
@ @ndreas skrev:
Hade varit sjukt missnöjd med resultatet om jag gjorde det där själv! Och någon utbildad målare är jag inte...
Håller med.
Självklart inte ok resultat och självklart att de får fixa till utan att det ska kosta något extra.
 
Hej,

Nu är detta min privata inloggning.

Killarna lämna arbetsplatsen på en fredag och vi fick mail från dig under helgen att en del behöver fixas. Jag skrev att vi åtgärdar det direkt. Killarna åker dit på måndag morgon men fick inte komma in.

Ni har sagt att vi kan komma tidigast på torsdag och åtgärda. Jag har sagt att jag kommer personligen så går vi igenom på plats.

Att det har sjunkit in i väggen i skarvarna mellan skivorna beror på att väggen blivit fuktigare av allt spackel vilket innebär att skivorna svält. Vi har kört värmefläktar för att få det att torka ut bättre men dom stängde kunden av mitt under arbetet för att det drar el vilket gjorde att arbetet tog 1 dag längre. Dom strecken är inget som synts när vi varit på plats och har kommit allt eftersom väggen torkat ut. Vi har inte haft några synliga skarvar då det varit tapet på samtliga väggar.

Jag skrev i mailet såhär angående skarvarna.
"Jag tycker det är värt att spackla och måla om dom delarna som sjunkit in"

Vi har målat ett takfönster med nisch, rivit ner en dörröppning samt monterat gips och hörnprofiler utöver spärrmålning, bredspackling samt målning.

Angående priset som jag inte känner är något som ska diskuteras här. Vi har tillsammans gått igenom samtliga moment för hela arbetet och timmsatt dessa samt material Innan för att se vilket som blev billigast. Vi har därför lämnat ett pris baserat på det. Vi har inte sett underlaget efter nedrivning av tapet. Killarna tyckte det behövs en spackling till pga av väldigt ojämna väggar. Jag sa, fråga kunden om han vill betala för mer, vilket kunden inte ville. Jag sa till killarna att spackla ändå för vi måste lämna ett bra resultat. Det som inte ingick i priset var färgen som beställaren skulle tillhandahålla men inte gjort så den fick vi åka och handla själva.


Jag skrev för många mail sen att det viktigaste är att ni blir nöjda med slutresultatet och att vi givetvis fixar det som behövs så jag vet inte riktigt varför denna tråd finns innan vi fått göra färdigt arbetet. Vi har aldrig någonsin haft en missnöjd kund och vill inte ha det i framtiden heller.

Vi syns på torsdag enligt överenskommelse.

Vänlig hälsning
Linus Gabrielsson
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
YuGi och 24 till
  • Laddar…
Skivskarven tycker jag var minst risig. De andra grejerna var bra mycket risigare.
Men det ordnar nog sig.
 
L Linus G skrev:
Hej,

Nu är detta min privata inloggning.

Killarna lämna arbetsplatsen på en fredag och vi fick mail från dig under helgen att en del behöver fixas. Jag skrev att vi åtgärdar det direkt. Killarna åker dit på måndag morgon men fick inte komma in.

Ni har sagt att vi kan komma tidigast på torsdag och åtgärda. Jag har sagt att jag kommer personligen så går vi igenom på plats.

Att det har sjunkit in i väggen i skarvarna mellan skivorna beror på att väggen blivit fuktigare av allt spackel vilket innebär att skivorna svält. Vi har kört värmefläktar för att få det att torka ut bättre men dom stängde ni av mitt under arbetet för att det dra el. Dom strecken är inget som synts när vi varit på plats och har kommit allt eftersom väggen torkat ut. Vi har inte haft några synliga skarvar då det varit tapet på samtliga väggar.

Jag skrev i mailet såhär angående skarvarna.
"Jag tycker det är värt att spackla och måla om dom delarna som sjunkit in"

Vi har målat ett takfönster med nisch, rivit ner en dörröppning samt monterat gips och hörnprofiler utöver spärrmålning, bredspackling samt målning.

Jag skrev för många mail sen att det viktigaste är att ni blir nöjda med slutresultatet och att vi givetvis fixar det som behövs så jag vet inte riktigt varför denna tråd finns innan vi fått göra färdigt arbetet. Vi har aldrig någonsin haft en missnöjd kund och vill inte ha det i framtiden heller.

Vi syns på torsdag enligt överenskommelse.

Vänlig hälsning
Linus Gabrielsson
Snyggt och trevligt, @Linus G!

Se till att fixa det nu bara... ;)

Finns ju kanske något som TS glömde att berätta då att han redan haft kontakt med er...
 
  • Gilla
Absolut Inte och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.