A
R RoAd skrev:
Hade jag varit dig hade jag varit ytterst besviken på mig själv om de som jobbar under mig hade tyckt så, inte skrattat åt det. Du har helt enkelt misslyckats som chef om de helst inte jobbar med dig.

Jag har läst en del av det du skrivit här på forumet och är inte förvånad. Självinsikt,, lyhördhet, och ödmjukhet verkar inte direkt vara dina paradgrenar.

Något att tänka på kanske?
De gillar att jobba med mig, men kanske inte ha mig runt på skift på natten. Vem vill ha sin chef där då?

Har alltid trott på mig själv och är sällan osäker, sån är jag. Viktigt att lyssna på andra, man lär sig alltid nåt, men man behöver inte alltid hålla med.
Ödmjukhet är viktigt, man skall hjälpa och se till att de som har haft max otur eller blivit sjuka, lurade av närstående osv. har det bra. Men är det självförvållat så är jag av en annan åsikt, som de som klagar på el-priserna nu för att de ligger på rörligt, 100% självförvållat. Eller förlorat på aktier eller liknande. Eller maxat lån till finaste hus och sedan får problem.m.m.
 
A
R RoAd skrev:
Jag håller med dig om att vissa anställda har ett slags inbyggt attitydsproblem mot chefer. Jag har träffat på folk som kallar dem för "slipsar", "pappersvändare", "slavdrivare" och allt möjligt trams.

Det är dock något en bra chef bör ta på allvar och se om det finns något som går att göra för att förbättra situationen. Annars har man enligt mig fel yrkesroll.

Det jag reagerade på här var att @Magnus Filip skrattade åt det. I kombination med hur han hanterar diskussioner här på forumet (och sprungit runt och beordrat sina grannar att skotta snö) känns det inte orimligt att det kan finnas förbättringspotential i hans ledarskap ;)
Det är för att man som chef har ansvar och budget samt tider att hålla (som någon annan högre upp sätter). Jag måste bara gilla läget, ganska lite förhandlingsutrymme uppåt är det. Ett företag är ingen välgörenhetsinrättning, tyvärr kanske för några få.
Ställer jag inte upp och följer målen kan jag bli kickad typ snabbt. En hög VD kan få gå på dagen.
I så fall blir man ersatt och det finns ingen brist på andra som gärna tar över. Bara att gilla läget, vinna eller försvinna!
 
R
Magnus Filip skrev:
De gillar att jobba med mig, men kanske inte ha mig runt på skift på natten. Vem vill ha sin chef där då?
Det hade exempelvis inte jag haft något mot.

Eller jo förresten, jag jobbar hemifrån för tillfället så det hade kanske känts konstigt :)

Magnus Filip skrev:
Viktigt att lyssna på andra, man lär sig alltid nåt,
Magnus Filip skrev:
Men är det självförvållat så är jag av en annan åsikt, som de som klagar på el-priserna nu för att de ligger på rörligt, 100% självförvållat
Här bevisar du att du inte alls lyssnar och lär. Det har förklarats flera gånger tidigare att det finns personer vars fasta avtal gått ut under hösten, och nu hävdar du trots det att 100% av de som har höga elkostnader för skylla sig själva.

Magnus Filip skrev:
Det är för att man som chef har ansvar och budget samt tider att hålla (som någon annan högre upp sätter). Jag måste bara gilla läget, ganska lite förhandlingsutrymme uppåt är det. Ett företag är ingen välgörenhetsinrättning, tyvärr kanske för några få.
Ställer jag inte upp och följer målen kan jag bli kickad typ snabbt. En hög VD kan få gå på dagen.
I så fall blir man ersatt och det finns ingen brist på andra som gärna tar över. Bara att gilla läget, vinna eller försvinna!
Det går utmärkt att kombinera allt det du skriver med nöjda medarbetare som gärna jobbar skift med chefen. Att få personal att göra ett bra jobb är oftast lättare för en omtyckt chef.

Personligen känner jag en större motivation att inte sätta min chef som jag tycker väldigt bra om i klistret än jag gjort med någon jag inte gillat eller respekterat.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Några jag kommer på i hastigheten är Melker Schörling, Erik Selin, Daniel Ek & Martin Lorentzon spotify. Blondinbella 31 år har lyckats skapa ihop en förmögenhet från 0 till nästan 100 milj, hon har offrat och kämpat, ingen kan säga annat, all heder! Ingen annan 31 åring kommer ens i närheten, antar jag
Finns nog ett antal i Blondinbellas ålder som är rikare men de har alla ärvt sin förmögenhet and thats my point.
På samma sätt som ganska många har liknande eller högre förmögenhet än de du nämnde och de har ALLA ärvt sin förmögenhet.

Om du fortfarande står för din tes att ganska få av de rikaste har ärvt sin förmögenhet föreslår jag att vi kollar de 100 rikaste. Hur många är ”ganska få” av dom?
 
A
R RoAd skrev:
Det hade exempelvis inte jag haft något mot.

Eller jo förresten, jag jobbar hemifrån för tillfället så det hade kanske känts konstigt :)





Här bevisar du att du inte alls lyssnar och lär. Det har förklarats flera gånger tidigare att det finns personer vars fasta avtal gått ut under hösten, och nu hävdar du trots det att 100% av de som har höga elkostnader för skylla sig själva.



Det går utmärkt att kombinera allt det du skriver med nöjda medarbetare som gärna jobbar skift med chefen. Att få personal att göra ett bra jobb är oftast lättare för en omtyckt chef.

Personligen känner jag en större motivation att inte sätta min chef som jag tycker väldigt bra om i klistret än jag gjort med någon jag inte gillat eller respekterat.
Tråkigt för de med fasta avtal som går ut på hösten, men alla avtal går ut förr eller senare. Håller med om att det ställer till det för dem. Detta hade vi säkert sluppit utan EU och om Linje 1 skulle vunnit år 1980, som man röstar får man leva. Iaf det som jag har diskuterat är de med RÖRLIGA avtal.

Fråga: Din inledning, andra raden. Var är man någonstans om man är hemifrån? sug på den du!
 
Redigerat:
A
Z Zodde skrev:
Finns nog ett antal i Blondinbellas ålder som är rikare men de har alla ärvt sin förmögenhet and thats my point.
På samma sätt som ganska många har liknande eller högre förmögenhet än de du nämnde och de har ALLA ärvt sin förmögenhet.

Om du fortfarande står för din tes att ganska få av de rikaste har ärvt sin förmögenhet föreslår jag att vi kollar de 100 rikaste. Hur många är ”ganska få” av dom?
????? 5% av befolkningen anses vara "rika" kolla dem istället hur de har blivit det?
My point är att Blondinbella startade från scratch.
De andra som jag har nämnt har absolut själva byggt upp det de har idag tex. Erik Selin är från Tuve på Hisingen och hade ett par tusen. https://www.aktiespararna.se/Artikelarkiv/Repotage/2006/november/En-odmjuk-fastighetskung
 
Magnus Filip skrev:
????? 5% av befolkningen anses vara "rika" kolla dem istället hur de har blivit det?
My point är att Blondinbella startade från scratch.
De andra som jag har nämnt har absolut själva byggt upp det de har idag tex. Erik Selin är från Tuve på Hisingen och hade ett par tusen. [länk]
Jag har aldrig ifrågasatt dina namn ”” 5% anses vara rika? ”” Anses av vem? Inte i min värld.
 
R
Magnus Filip skrev:
Tråkigt för de med fasta avtal som går ut på hösten, men alla avtal går ut förr eller senare. Håller med om att det ställer till det för dem. Detta hade vi säkert sluppit utan EU och om Linje 1 skulle vunnit år 1980, som man röstar får man leva.
Så de får trots allt skylla sig själva för hur NÅGON röstat för flera decennier sedan. Hör du hur du låter?

Magnus Filip skrev:
Iaf det som jag har diskuterat är de med RÖRLIGA avtal.
Ja? Om det fasta avtalet gått ut så blir ju valet rörligt (eller timdebiterat) avtal. Alternativt teckna nytt fast avtal till väldigt hög kostnad.

Vad är din poäng här? På vilket sätt bör de vars avtal nyligen gått ut skylla sig själva p.g.a. detta?

Magnus Filip skrev:
Fråga: Din inledning, andra raden. Var är man någonstans om man är hemifrån? sug på den du!
Istället för att jag ska suga på någonting kan du väl prata klarspråk?

Min poäng var, om du inte förstod det, att jag gärna jobbar ihop med min chef, men kanske inte hemma i mitt hus mitt i natten.
 
Några länder är beroende av rysk gas. Ingen data dock på hur stor del av gasen som landet behöver i förhållande till total energikonsumtion.
Diagram som visar andelen rysk gas i utvalda europeiska länder, med Nordmakedonien högst på 100%.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Z Zodde skrev:
Jag har aldrig ifrågasatt dina namn ”” 5% anses vara rika? ”” Anses av vem? Inte i min värld.
Forbes.
How many Swedes are wealthy?
If you have a total wealth (housing, pension, shares, etc.) of SEK 10 million or more, you belong to the world's richest percent of people. In Sweden, there are more than half a million people, or 5% of the population.
 
A
R RoAd skrev:
Så de får trots allt skylla sig själva för hur NÅGON röstat för flera decennier sedan. Hör du hur du låter?

Främst förra generationens fel, gröna vågen, märket med solen, flumtiden. Dessutom många unga röstar tokigt för de är avundsjuka på de äldre som har skaffat sig tillgångar, när de inte har ett smack.

Inte försent att ställa till rätta, valet i sept! kryssa rätt också!


Ja? Om det fasta avtalet gått ut så blir ju valet rörligt (eller timdebiterat) avtal. Alternativt teckna nytt fast avtal till väldigt hög kostnad.

Vad är din poäng här? På vilket sätt bör de vars avtal nyligen gått ut skylla sig själva p.g.a. detta?

Har skrivit enbart om de som har haft rörligt

Istället för att jag ska suga på någonting kan du väl prata klarspråk?
Du får slå upp i en ordbok vad ordet "hemifrån" betyder!

Min poäng var, om du inte förstod det, att jag gärna jobbar ihop med min chef, men kanske inte hemma i mitt hus mitt i natten
????
.
svar i texten ovan
 
Magnus Filip skrev:
Forbes.
How many Swedes are wealthy?
If you have a total wealth (housing, pension, shares, etc.) of SEK 10 million or more, you belong to the world's richest percent of people. In Sweden, there are more than half a million people, or 5% of the population.
den rikaste procenten i Sverige blir mer vettigt. Finns liksom ingen mening att jmf oss med hela världen inkl. U-länder…Sätter du gränsen så lågt som vid SEK10mio så har de fler hamnat där pga en bostad/fastighet som skenat i värde sista 30åren än de som jobbat sig rika.
 
A
Z Zodde skrev:
den rikaste procenten i Sverige blir mer vettigt. Finns liksom ingen mening att jmf oss med hela världen inkl. U-länder…Sätter du gränsen så lågt som vid SEK10mio så har de fler hamnat där pga en bostad/fastighet som skenat i värde sista 30åren än de som jobbat sig rika.
Inte jag, utan Forbes. Forbes är nog klart kunnigare på området än du.
 
Magnus Filip skrev:
Inte jag, utan Forbes. Forbes är nog klart kunnigare på området än du.
Har väl inget med kunnighet att göra ?
Vi kan lämna ämnet då vi uppenbarligen menar helt olika saker
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.