Vad är lurt på vägguttagsbilden ??
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Sitter foder på bild i inlägg Nr 136 alltså rätt monterad ?
Nej det gör dom inte. Men var den bilden med på första som TS skickade?
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Hikkadu
M MHK2 skrev:
Nej det gör dom inte. Men var den bilden med på första som TS skickade?
MangeByggare har lagt in bilden på inlägg 136 Den har inget att göra med frågeställaren Johann-T´s bilder att göra
 
  • Gilla
MHK2 och 1 till
  • Laddar…
Hikkadu
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Sitter foder på bild i inlägg Nr 136 alltså rätt monterad ?
MangeByggare har lagt in bilden på inlägg 136 Den har inget att göra med frågeställaren Johanna-T´s bilder att göra
 
Bara för att alla ska veta vad som diskuteras så kan vi väl slå fast hur foder och sockel ska monteras (utan att lägga någon värdering i kvaliteten på det aktuella utförandet)?


Fel:

Vit dörrfoder och sockel monterad på en ljus vägg ovanför ett mörkt trägolv, exemplifierar korrekt montage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fel:

Foder och sockel vid en dörröppning monterade på ett sätt som diskuteras i forumet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Rätt:

Montering av foder och sockel vid en dörröppning, med synlig skurkloss och värmeelement.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skurkloss är också rätt, men passar inte alla hus.
 
  • Gilla
lillaklenby och 4 till
  • Laddar…
G Golonka skrev:
Sitter inte dörrfodret åt fel håll? Hade jag gjort det hemma hos mig hade jag gerat hörnen och då hade det blivit avigt.
dom sitter rätt
 
Kungfredde, det uppskattas med nyktra svar i forumet. :)
Återkom när du har nyktrat till så kan du diskutera.
 
J Johanna-T skrev:
Hej! Vi har precis flyttat in i ett nybyggt hus från en av landets större leverantörer. De har skött helentreprenad och vi valde att köpa till målning och tapetsering av dem, för att bara kunna flytta in och slippa tänka på det. Huset är besiktigat och godkänt, men nu ett par veckor senare håller vi på och sammanställer en lista över småfel och brister vi upptäckt sedan besiktningen. Och just när det gäller målningen skulle jag behöva lite råd!

Projektledaren påpekade att "målaren är ju mänsklig, hundraprocentigt perfekt kan man inte vänta sig att det ska se ut", vilket vi såklart förstår. Det var prat om att fel som kunde ses från två meters avstånd var stora nog för att åtgärdas, men att annat smått fick passera. Ja, ni känner säkert igen formuleringarna. Ett par riktigt synliga färgstänk åtgärdades därför redan till slutbesiktningen.

Nu då, nu sitter vi här... och jag tycker nog att målningen fortfarande ser rätt kass ut även från två meters håll på många ställen. Jag bifogar ett par bilder på hur det ser ut vid lister i bland annat vardagsrum och badrum. Det är just vid listerna jag upplever att det är slarvat, och jag kan inte låta bli att undra varför inte målningen gjordes innan listerna sattes på plats. Det är ju ett nybygge..? Brukar man göra i den ordningen? (Eller är jag ute och cyklar, är listerna målade på plats, därav det vita stänket?)

Det är ju inte så illa att vi inte kan leva med det (och vi har dessutom färgen kvar om vi vill bättra på någonstans), men borde vi anmärka på detta för att eventuellt kunna få prisavdrag?

/Hälsar två vilsna nybyggare som känner att vi stundvis varit alldeles för okritiska i byggprocessen

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Solklar reklamation!
Samma öde drabbade mig, men det löste sig med ett telefonsamtal.
Två dagar senare var en målare på plats och fick till ett hantverksmässigt resultat.
Stå på dig!
 
  • Gilla
Lisa&Sluggo
  • Laddar…
E
Var det målare som målade de där huset? Ser inte ut som det.
 
Bara jag som inte tycker det ser nybyggt ut? Dammigt samt slitet på visa ställen.
På tok för slarvigt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.