Det är ju samma profil, bortsett från att det inte finns nån avrundning mot golvet på SOCKELN
 
Ok? Har aldrig sett den varianten med exakt samma storlek . Ser ut som skräp…
 
Det swirve skriver stämmer, har dessa foder och golvlister/socklar hemma.
 
Icke att det där är ok! Sådär lämnar man som målare absolut inte ett jobb. Jobbar själv bla som målare och tapeten är helt fel skuren och det går utmärkt att måla upp till lister mm utan tape och kladd om man vet hur man gör. Förstår inte ens hur man lyckas få till en sån dålig skärning. Ibland händer det att man inte får bort släpjuseffekt eller har extrem otur med tapeten att man får ihop ett hörn i ett rum med mönsterpassningen, det kommer man inte ifrån. Det sista man (iaf jag gör) innan man packar ihop och lämnar är att man gör en egen besikting och rättar till eventuella saker man upptäcker.
 
  • Gilla
Igen och 3 till
  • Laddar…
J Johanna-T skrev:
Tack återigen för alla svar hörrni!

Jag är inte intresserad av en debatt om huruvida besiktningsmän är att lita på eller inte, och vill inte heller höra något rasistiskt dravel om målarens eventuella ursprungsland. (Spoiler: Det är Sverige). Vi har heller inte haft någon beef med projektledaren kring detta så ni behöver inte vara arga på honom :)

Vi reklamerar helt enkelt målningen på grund av slarvigt utförd maskningsarbete och så hoppas vi på gott samarbete och att leverantören snart kommer ut och åtgärdar detta. Jag uppdaterar eventuellt senare kring hur det har gått! :)
Vi byggde nytt och blev också förvånade att man sätter upp lister först och målar sedan . Vi målade själva och jag, som ville ha så lite fog som möjligt , fick kämpa en del. Senare fick vi lite målarjobb utfört av entreprenörens målare och såg att yrkesmålare jobbar på annat sätt - fogar och målar med mycket skarpa linjer även utan att tejpa. För målare som är van går nog fortare när listerna är uppe och så får du platsmålade lister som ser mycket snygga ut, inte alls som ni har fått på de värsta ställen. Ni har 6 månader på er att reklamera sådant som borde ha upptäckts vid besiktning. Det brukar inte vara några problem att få sådant åtgärdat om man påpekar det inom den tidsfristen.
 
  • Gilla
Igen och 2 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Avslut med kloss funkar ju bra men att låta fodret sluta på listen är inte ok eller snyggt. Då blir det så här fult.
[bild]
Alla ni här inne som pratar om hur lister ska eller borde monteras kan knipa igen k…..n
J…la amatörer hela bunten. Foder ska möta golv, alt kloss om det är typ gammal stil/hus. På det bilder TS skickat är foder rättvända. 99% av dom som skriver här inne är amatörer!! Inlägget handlar inte om hur fodret är rättvänd eller inte.
 
  • Gilla
  • Haha
Viktor.J och 2 till
  • Laddar…
M MHK2 skrev:
Alla ni här inne som pratar om hur lister ska eller borde monteras kan knipa igen k…..n
J…la amatörer hela bunten. Foder ska möta golv, alt kloss om det är typ gammal stil/hus. På det bilder TS skickat är foder rättvända. 99% av dom som skriver här inne är amatörer!! Inlägget handlar inte om hur fodret är rättvänd eller inte.
Tack för uppläxningen store ledare! Du kommer gå långt i livet! Lycka till!
 
  • Gilla
hejhopp och 1 till
  • Laddar…
M MHK2 skrev:
Alla ni här inne som pratar om hur lister ska eller borde monteras kan knipa igen k…..n
J…la amatörer hela bunten. Foder ska möta golv, alt kloss om det är typ gammal stil/hus. På det bilder TS skickat är foder rättvända. 99% av dom som skriver här inne är amatörer!! Inlägget handlar inte om hur fodret är rättvänd eller inte.
Det är exakt det jag skriver! Hur är det med läsförståelsen?
 
  • Gilla
Igen
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tack för uppläxningen store ledare! Du kommer gå långt i livet! Lycka till!
Är på en fantastisk level i livet redan nu faktiskt. Tack!
Men att tycka hur det ska vara eller vad man själv gillar hör inte hemma här, framförallt av dom som inte kan!
 
  • Haha
Igen
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Det är exakt det jag skriver! Hur är det med läsförståelsen?
Du tar åt dig :rofl:
 
Lill72 Lill72 skrev:
Det är exakt det jag skriver! Hur är det med läsförståelsen?
Du sollar in dig bland 99 :crysmile:
 
M MHK2 skrev:
Är på en fantastisk level i livet redan nu faktiskt. Tack!
Men att tycka hur det ska vara eller vad man själv gillar hör inte hemma här, framförallt av dom som inte kan!
Sitter foder på bild i inlägg Nr 136 alltså rätt monterad ?
 
M MHK2 skrev:
Du tar åt dig :rofl:
Ja, när nån anklagar mig för nåt jag inte skrivit tar jag åt mig. Varför är du så otrevlig mot mig?
 
Hikkadu
M MHK2 skrev:
Alla ni här inne som pratar om hur lister ska eller borde monteras kan knipa igen k…..n
J…la amatörer hela bunten. Foder ska möta golv, alt kloss om det är typ gammal stil/hus. På det bilder TS skickat är foder rättvända. 99% av dom som skriver här inne är amatörer!! Inlägget handlar inte om hur fodret är rättvänd eller inte.
Hej MHK2 Håller fullständigt med dig, alla sådan här forum översållas av en jävla massa amatörer som inte tillför något. Bara visar sin okunskap i ämnena
 
Tack för denna tråd. Har precis tapetserat och målat om ett rum och var lite halvnöjd med resultatet. Nu inser jag att det blev ganska bra ändå...
 
  • Gilla
StellaMaris och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.