Motorn driver det stora hjulet via kedjan och där ser det bra ut. Det är hjulet bakom det stora som nu inte driver alls och som tidigare "kuggade över". Hjul och kedjedrift i maskin, kedjan är på det stora hjulet medan det lilla hjulet bakom inte driver.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
sitter det någon fjäder bakom som drar ner drevet och den övre valsen , något måste hålla ner den
 
A
U4IC U4IC skrev:
Motorn driver det stora hjulet via kedjan och där ser det bra ut. Det är hjulet bakom det stora som nu inte driver alls och som tidigare "kuggade över". [bild]
kuggarna är ju sopslut
 
Jag plockade bort den stora främre kuggen så får ni en
bättre bild av hur det ser ut bakom.
 
  • Mekanisk utrustning med ett stort avlägsnat kugghjul som avslöjar underliggande delar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Demonterat växelsystem med borttaget stort kugghjul som visar de undre komponenterna och axeln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jepp men det lilla drevet på baksidan om det stora , hur ser det ut
 
A
U4IC U4IC skrev:
Jag plockade bort den stora främre kuggen så får ni en
bättre bild av hur det ser ut bakom.
du har ju motsvarande lyft på andra sidan mangeln det är oftare fel på vänstersidan
 
lb_gFgs5OUHjtsmoL8Q-HjZn9Eid0aSKjuOjuBDvA5BU4_JQcCCokX2FyKLYnoORmzqmyap062r32AjQ5TrF-PWCUeSNJhXjfhGSJoSyba_uTGYITf3byB3bLVYgP5_gQu9-t18W-6_oTLiZc5dVoGwTrGjZrQZOUYSv9-yGBEYZnazGxlPB8DelX7FOvDpRnzvE3Tz_AUTnraU7bIEEsKbD2PW8ooaAeMrXZjB5EiV_7h1YLXKZJOWcsD6AyfoCX60aTDUnJURoKB2y05OigUPQLISFgQPnFA7Rk6p2Jw52uaqNAvtcf3-czF1JFkl96t2z6Dqbd_epKO0PQUvnT_xe3yuTWIEP6on4P_Iby4tZjWY4hVqFBDUZqM5zlHnpCzKNUtEX3RfgxORSD3JXCtrrP0Gv2mEVh5F14wKu93goJGeThPl7Bu59kxD6lVk2AXXjUX9TVGafdQhLqaJBaY8I_cHwPLhPBkp57GevwQg6bQ-8Z55t4Pd-ltEaDY0K24ChRMWOaVkvJ83l33FULc6fnLryaKnBE3ojH9SDjGBtAMKDodwhzbOB7fW1n_ScmFzonY4mhupZNf0vRlw5ERaLfs6vqdZ7fVj7JJFUsivjVvVaY4mYxzJZXowcJeVLmLXJhktQdVfQmG5fH-yz6DgkAHPkowzQP4flqt631zDZCM1chIHxw2i5YJBGZJkg8yqsIw9j64RgDhlpniH5dT-gaQ=w660-h880-no
 
Någon som är itresserad i en handdriven kallmangel med vev och två trävalsar?
 
electroluxaren skrev:
du har ju motsvarande lyft på andra sidan mangeln det är oftare fel på vänstersidan
Hej!

Börjar misstänka det nu men det får bli morgondagens äventyr! Tack för inspelet!!!
 
Hej!
Jag tänkte låna tråden för att se om det år någon som har några tips för att få fart på min, lika dana mangel.
När jag fäller upp eller ner grinden så händer inget i mangeln annat än att det "brummar" från kontakten som är fäst i grinden. Det är med största sannolikhet inte något mekaniskt då jag kan vrida run motorn för hand utan problem.
Alla förslag är välkomna!
 
Nu "killgissar" jag lite bara men ska det inte vara en kontaktor som slår till i motorn när bygeln viks ner. Har du kollat den och testat med lite kontaktspray?

C ChristianN skrev:
Hej!
Jag tänkte låna tråden för att se om det år någon som har några tips för att få fart på min, lika dana mangel.
När jag fäller upp eller ner grinden så händer inget i mangeln annat än att det "brummar" från kontakten som är fäst i grinden. Det är med största sannolikhet inte något mekaniskt då jag kan vrida run motorn för hand utan problem.
Alla förslag är välkomna!
 
Tack, en bra killgissning är alltid välkommen.
Jag testar det !
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Återkom gärna med resultatet så kan vi fortsätta att felsöka eftersom jag har en här hemma som jag inte ens provat ännu. Kan ju hända att jag också stöter på patrull när jag ska köra igång med mitt projekt :crysmile:

C ChristianN skrev:
Tack, en bra killgissning är alltid välkommen.
Jag testar det !
 
K
Ytterligare en gissning: Kolla kondensatorn.
 
A
K Klacken skrev:
Ytterligare en gissning: Kolla kondensatorn.
precis kolla kodensatorn
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.