D Daniel 109 skrev:
Är Pablo en offentlig person?
Jag anser nog det även om din länk är kritisk till att "artister, underhållare, skådespelare och TV-kändisar" ska betraktas som offentliga personer. Om man aktivt söker offentlighet och glatt drar nytta av publicitet och media tycker jag även man får acceptera att bli kritiskt granskad.

Om just Pablo blev rättvist behandlad eller ej har jag dock ingen direkt åsikt om men rent generellt så tycker jag att om man ger sig in i spelet får man tåla spelets regler.

Men va f-n, det här var ju Humorhörnan. :oops: Får bli ett dryckestips till Pablo:

Textskämt om "spolarvätska" som dryckestips till den som blivit dumpad med två gråtande emojis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
Och före det drack man polarvätska, eller?
 
A
useless useless skrev:
Och före det drack man polarvätska, eller?
polar-vätska...
Ja all form av alkohol duger..
glykol kan man undvika.. :rofl:
 
Är man inte mer än polare om man dricker vätskan?
 
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Jag tycker att det är tametusan humor när det är acceptabelt att angripa ex. politiker med t.o.m falska bilder och sammanhang av viss riktning, men av andra offentliga personer är inte tolererbart att skämta om
 
  • Gilla
  • Haha
AndersPS och 8 till
  • Laddar…
A
Noramasen Noramasen skrev:
Jag tycker att det är tametusan humor när det är acceptabelt att angripa ex. politiker med t.o.m falska bilder och sammanhang av viss riktning, men av andra offentliga personer är inte tolererbart att skämta om
Är inte humor humor?
Det är lika roligt med offentliga personer som man driver med som med Paolo som med alla politiker som finns avbildade eller omskrivna...
 
Appropå att driva med, en klassiker "Vi driver med tyskarna";

 
  • Ledsen
  • Haha
  • Gilla
-PC- och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
När Karln erkände och betalade.. vad är det i saken då att kasta honom under en väghyvel?
sluta sälja hans produkter mm... illa..
samt det var inte våldtäkt det var sexköp..
Även om feminister och åklagare som media intervjuvade ville ha det till detta...
Bara Liiiite svårt att se humorn i ställningstagande som ovan, fast det är också humor när man inte ens kan se sitt eget inlägg som annat än ett ställningstagande på att det är skillnad på humor som är passande eller inte.
 
A
Noramasen Noramasen skrev:
Bara Liiiite svårt att se humorn i ställningstagande som ovan, fast det är också humor när man inte ens kan se sitt eget inlägg som annat än ett ställningstagande på att det är skillnad på humor som är passande eller inte.
Jo det är humor i att så fort någon köpt sex så kommer en skara med pk nissar eller feminister som vill dels ha det till något annat men sedan även tror sig ha rätt att döma folk fast de inte är en myndighet med det mandatet... Detta ser jag som komiskt..
 
A
En översvämmad Tesla-laddstation med vatten upp till laddningsenheter, ironisk text om rökning vid bensinpumpar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
René W och 5 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Jo det är humor i att så fort någon köpt sex så kommer en skara med pk nissar eller feminister som vill dels ha det till något annat men sedan även tror sig ha rätt att döma folk fast de inte är en myndighet med det mandatet... Detta ser jag som komiskt..
Fast Paolo Roberto erkände ju, i media, att det var någon som troligen inte gjorde det frivilligt. Det ändrar saken. Juridiskt så borde det ändra saken från sexköp till våldtäkt.

Jag har inget principiellt mot att folk väljer att köpa eller sälja sex (även om ingetdera är min grej), men bara under förutsättning att det görs av egen vilja, utan tvång.

Nope, lås in honom, och ta fram snubben som spelade honom i Millenium-filmerna istället. Han var mycket trovärdigare.
 
A
T Troberg skrev:
Fast Paolo Roberto erkände ju, i media, att det var någon som troligen inte gjorde det frivilligt. Det ändrar saken. Juridiskt så borde det ändra saken från sexköp till våldtäkt.

Jag har inget principiellt mot att folk väljer att köpa eller sälja sex (även om ingetdera är min grej), men bara under förutsättning att det görs av egen vilja, utan tvång.

Nope, lås in honom, och ta fram snubben som spelade honom i Millenium-filmerna istället. Han var mycket trovärdigare.
Nä inte alls.
Har han tagit sitt straff så är saken ur världen.
 
Om det är något han kom till i sikt om i efterhand så påverkar det inte brottet.
Jag tycker fortfarande att många får extrema straff utanför juridiken. I vissa fall till och med utan att de blir juridiskt dömda.
 
  • Gilla
martin43 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Det var väl Evanoff som kände att de inte ville fortsätta använda sig av Paolos namn?
 
A
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det var väl Evanoff som kände att de inte ville fortsätta använda sig av Paolos namn?
samt pizzerian han var delägare i...
De ville inte bli förknippade med honom..
TV4... samt m, fl..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.