galento
Maskintok skrev:
ungefär som vovlos lösning?
Nåt liknande , hade nytta av detta några gånger bl,a när automatlådan 4L80e strulade och
gick ned hårt på trean efter några hundra meter , varken overdrive eller lockup funkade och
den växlade hårt mellan 1,2 och 3,an. Fick ut felkoder och kollade på de usa forum jag är
medlem på och en kille hade varit med om liknande och både felkoder och hans erfarenhet
pekade på de sensorer på lådans sida som mäter inv. hastighet eller gear ratio. Beställde
dessa från us , 2 st identiska för 500 kr ink alla avgifter och enkelt byte. De sitter tätade
med o-ring i hål i lådans sida , bara att klämma dit och hålls fast med clips och en insex (y)
Sen funkade lådan perfekt så länge jag hade den , fasen va nöjd jag var att det gick att fixa
så enkelt :cool: En del kör väl med lockup på brytare inuti bilen men det är väl bara att be om
växellåds haveri och känner också några som skrotat lådan på det viset , bättre att datorn
sköter detta som det är tänkt.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
galento galento skrev:
Vad var det för GMC pickis du körde ? Gillar såna bilar skarpt (y):D
Hmm , för dom som inte känner till så kan man bygla i GM,s OBD1 kontakt och få datorn att blinka fram felkoderna via instrumentet.
Fungerar även på L200
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Volkswagen-buss dekorerad som Gevalia kaffepanna med person i vit rock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

1956 skaffade kafferosteriet i Gävle en Volkswagen som på ett ganska trevligt sätt gjorde reklam för kaffe.
Svartvit bild på en Volvo-lastbil utformad som en kaffekanna med barn framför, för reklam från Gevalia.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Man hade även en mobil kaffeservering där hytten på dragbilen fått form av en kaffepanna.
Volkswagen-lastbil formad som kaffepanna med Gevalia-reklam omgiven av människor på 1950-talet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De besökte städer runtom i Sverige så att folk fick fika.
Svartvit bild av 1950-tals Gevalia kaffeservering med män som dricker kaffe och en lastbil med texten "GEVALIA".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Reklamjippon var lite roligare förr.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
antett och 12 till
  • Laddar…
galento
skoge skoge skrev:
Fungerar även på L200
Bra att det funkar på fler bilar (y) men chansen att det står en japspickup här är nog ganska liten , många av dessa har ju alldeles för små flak.
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Vad var det för GMC pickis du körde ? Gillar såna bilar skarpt (y):D
Hmm , för dom som inte känner till så kan man bygla i GM,s OBD1 kontakt och få datorn att blinka fram felkoderna via instrumentet.
Det var inte igår, en 1988a. Varit full size sedan dess, finns inget annat :cool:

Vit och röd fullstor pickup från 1988 parkerad i ett bågformat garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
galento
Tokslut Tokslut skrev:
Det var inte igår, en 1988a. Varit full size sedan dess, finns inget annat :cool:

[bild]
Hade också regular cab på min 92,a , den är i trafik än har jag sett.
Din såg fin ut , hade skärmbreddare på min så skärmkanterna var
inge vidare bl,a.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
galento galento skrev:
Hade också regular cab på min 92,a , den är i trafik än har jag sett.
Din såg fin ut , hade skärmbreddare på min så skärmkanterna var
inge vidare bl,a.
Vintern efter fick den ny lack, valde originalröda för att slippa fixa dörrskarvar å alla andra utrymmen (= slö :giggle:)

Bil renoverad med ny röd lack i garage, bredare hjul syns, omringad av verktyg och färgburkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


och nya hjul, breddare + höjning

Rödlackerad pickup med nya breda hjul och höjd kaross, parkerad utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
john.h och 8 till
  • Laddar…
galento
Snygg färg (y) hur mycket är den höjd :) . Hade du 350 tbi,n också , tycker tbi insprutet
funkade bra hela tiden och den ville ha 1,9 l/mil blandad körning. Men den funkade bra
i snö med endast 2 wd på vanlig vägkörning , squarebodyn jag har nu är helt värdelös
utan vikt på flaket :rolleyes:. Skulle vilja ha en sån 88-92 4wd pickis igen :thinking:
 
galento galento skrev:
Snygg färg (y) hur mycket är den höjd :) . Hade du 350 tbi,n också , tycker tbi insprutet
funkade bra hela tiden och den ville ha 1,9 l/mil blandad körning. Men den funkade bra
i snö med endast 2 wd på vanlig vägkörning , squarebodyn jag har nu är helt värdelös
utan vikt på flaket :rolleyes:. Skulle vilja ha en sån 88-92 4wd pickis igen :thinking:
Om det funkade bra med 2wd på vintern var den för slö....

Jag åkte runt i en 454ss några år, och den var klappkass på vintern... Bromsarna bak orkade inte hålla emot vridet, så lade man inte ur växeln vid stoppljuset när det var halt så började ena hjulet snurra lite sakta, sen låste diffen och båda hjulen började snurra.. Sen började bakänden sakta glida i sidled...
 
  • Gilla
  • Haha
Myckling och 3 till
  • Laddar…
galento
Det funkade bra med 2 wd för mej oftast men är ju bra att kunna ta till 4 wd vid behov. Körde med dubbat för det mesta vintertid men hade inte problemen du beskriver Dan.
Vilken modell hade du , min var en K2500 HD med 8 bultade fälgar så den kanske var lite tyngre.
 
galento galento skrev:
Det funkade bra med 2 wd för mej oftast men är ju bra att kunna ta till 4 wd vid behov. Körde med dubbat för det mesta vintertid men hade inte problemen du beskriver Dan.
Vilken modell hade du , min var en K2500 HD med 8 bultade fälgar så den kanske var lite tyngre.
454SS är ju byggd på C1500, så den var inte överdrivet kraftig nånstans .. :)
 
galento
Ja, 2500 HD modellen har ju grejer gemensamt med 3500 , bromsar fjädring och tjockare gods i ramen så den var ju en nedreggad C bil.
Men en 454 låter trevligt (y) detta var en bil med 6,5 flak då ?
 
galento galento skrev:
Ja, 2500 HD modellen har ju grejer gemensamt med 3500 , bromsar fjädring och tjockare gods i ramen så den var ju en nedreggad C bil.
Men en 454 låter trevligt (y)
Tja, den var kul på sommaren.. Dyrt med däck och soppa dock.. :)

Edit: japp, de hade korta flaket allihopa...
 
  • Haha
galento
  • Laddar…
galento galento skrev:
Snygg färg (y) hur mycket är den höjd :) . Hade du 350 tbi,n också , tycker tbi insprutet
funkade bra hela tiden och den ville ha 1,9 l/mil blandad körning. Men den funkade bra
i snö med endast 2 wd på vanlig vägkörning , squarebodyn jag har nu är helt värdelös
utan vikt på flaket :rolleyes:. Skulle vilja ha en sån 88-92 4wd pickis igen :thinking:
Den fick en 3" karosshöjning. 305/75-16 kan däcken varit, ca: 33" i grovmönsterspråk
Den hade 350 TBI

drog blandat runt där kanske ja.

nyare med sina 4wd auto är fantastiska ;)
 
Tokslut Tokslut skrev:
nyare med sina 4wd auto är fantastiska ;)
4wd auto är ingen höjdare...hade en 1500 men kom aldrig överens med autoläget, körde på bakhjulsdrift eller 4wd hög
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.