Daniel_N skrev:
Jag hade tidigare en Makita (6317, vanlig T-modell) och ett enkelt läderhölster från Bauhaus. vilket funkade mycket bra. Numera använder jag en festool c12 skruvdragare, som inte passar i den typen av hölster, vilket är högst irriterande. Funderar dock på att beställa festools hölster av typen "snöre-kring-handtaget-med-en-knut-i-ena-änden-knuten-kan-sen-hakas-fast-i-en-speciell-hållare-i-bältet".
denna variant verkar dock inte alls vara å bra som ett riktigt hölster vilket får mig att fundera på om det finns någon möjlighet att forma till ett hölster själv....men har inte bestämt mig än....

Jag tänkte köra Snikki-bälte med deras hölster.
 
  • 130412.jpg
  • 130413.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P-plats skrev:
Jag tänkte köra Snikki-bälte med deras hölster.
Det hölstret är väldigt likt det jag hade, och fungerade mycket bra. När jag köpt det fungerade jag om det fanns någon risk att chucken skulle haka fast i den nedre kanten när man skulle dra upp skruvdragare, men det var aldrig några problem.

//Daniel
 
Finns en storebror också...
 
  • 129828.jpg
Daniel > jag har provat festools "tool clip" och det funkar rätt bra fast det som största problemet är att jag får ha den på vänster sida ( är högerhänt) , har satt clipet på ena fickan .. ska dock byta bälte snart så jag hoppas att jag kan få den på rätt sida

ett annat problem är att det blir så j*vla tungt så mitt bälte åker ner
 
Har iof inte ett snickarbälte men väl ett par snickarbyxor med lika många fickor :)
Har där just nu:

- Laservattenpass
- Hammare
- Morakniv
- 4 st 4-tumsspik
- 2 st 3-Tumsspik
- 5 st 2-Tumsdyckert
- Ett kvitto från Silvan bygg
- En plintritning
- En näsduk
- En bläckpenna
- En snickarpenna
- Lite tallbarr

:D

/K
 
Måste väl komplettera med vad jag går och släpar på, fast det är ju inte mycket:

Måttband 5m Hultafors, klass1
Maskinvinkel 100mm
ETC bits fodral med *ICKE* ETC bits i
Morakniv
Snickarpenna
Minificklampa
Diverse lösa träskruvar

Mer har inte behövts under åren. Givetvis så blirdet komplettering vid olika projekt men dessa är stående.
 
Jag är verktygsbältesrookie. Anpassar innehållet efter vad jag ska göra för tillfället. Men det spelar ingen roll vad jag har där, efter två timmar är bältet tomt och alla grejerna ligger utspridda överallt... Men det blir kanske bättre med tiden. Sist låg både penna, måttband och en liten brytbladskniv kvar när jag var klar :p
 
emssal> Du lär dig snart... att alltid, alltid lägga tillbaka saker där man vill förvänta sig att finna dom. Annars blir man galen och/eller pank. Det skulle inte fungera effektivt för mig om jag inte hade i ryggraden att stoppa tillbaka i rätt ficka rätt pryl. Nu hade ju jag inte så mycke prylar på mig, men det kan vara nog så viktigt iafa. Man kan ju inte spendera halva byggtiden med att jaga den ¤%&#%& snickarpennan, eller måttbandet...
 
Mitt fina SNIKKI-bälte har sambon "lånat" så jag får stoppa allt jag behöver i byxfickorna. :(
Hon har förmodligen läppbalsam, pepsi, napp till lillan och min plånbok i bältet! :D
 
geschwint skrev:
emssal> Du lär dig snart... att alltid, alltid lägga tillbaka saker där man vill förvänta sig att finna dom. Annars blir man galen och/eller pank. Det skulle inte fungera effektivt för mig om jag inte hade i ryggraden att stoppa tillbaka i rätt ficka rätt pryl. Nu hade ju jag inte så mycke prylar på mig, men det kan vara nog så viktigt iafa. Man kan ju inte spendera halva byggtiden med att jaga den ¤%&#%& snickarpennan, eller måttbandet...
Jodå, jag kommer nog dit också med tiden. Just nu är mitt största problem att jag inte har någon ordning alls på mina verktyg överhuvudtaget. :(
Men det blir en provisorisk röjning där i helgen! Kanske jag t o m hittar mitt första verktygsbälte då...
 
P-plats skrev:
Har ny testat skruvragarhölster?...funkar det bra i så fall???
P-plats skrev:
Jag tänkte köra Snikki-bälte med deras hölster.
Jag gjorde just så med ett Snikki-bälte. En ficka för skruv, bälte och lilla hölstret, och det fungerar utmärkt!
Festool's lösning är inte helt fel heller, och då framför allt den extra hållaren som man kan fästa högst upp på stegen, men ska det bäras runt midjan är Snikki-lösningen optimal.
 
henrik79 skrev:
Saker jag vill ha:
Lasersvärd.
Hydrauliska styltor så man slipper stege. (bara 173cm lång)

Ett par "Marshalltown Skywalker"-styltor skulle ju matcha lasersvärdet, även om dom inte är hydrauliska..
 
  • MT14900-xl.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ett superbra snikkibälte o i det ligger eller hänger för det mesta:
En vaughan 16 oz
En hultafors grovkniv
Snickarpenna förstås.....
En gipskniv o en brytbladskniv
En hopvikbar hultafors vinkelhake
Tumstock....
Ett 5meters hultaforsband (som jag tycker är jättebra o värdelöst på samma gång, så fort det förbaskade bandet blir lite fuktigt så får det inte längre plats i höljet, så då får man torka av det jääääättenoga eller springa omkring med en meter måttband hängande efter sig............)
Snörslå
Nån slags kombimejsel med olika bits i
Ibland skruvdragaren i hölstret som P-plats visar en bit upp
Lite olika spikar o skruvar o en hel del sågspån o grus o annat......
 
  • Gilla
tecla
  • Laddar…
Snikkibälte.
ett par röda handskar
En Hultafors 16oz
En röd Hultaforskniv.
En Snickarpenna.
En vit Spritpenna.
10,8 & 5 mm betongborr.
Hultafors plasttumstock.
Hultafors 10m måttband.
Hultafors topedvattenpass med magnet.
Skiftnyckel från biltema :D
Sista verktyget då? NAJTÅNGEN :D en Knipex 300

Sen en blandning mellan:
Spikplugg, expanderspik, najtråd, 3tumsspik med dubbelhuvud, aluminiumspik, en betongkloss grus och några godispapper.

Gissa vad jag jobabr med? ;)
 
Redigerat:
Daveo skrev:
Snikkibälte.
ett par röda handskar
En Hultafors 16oz
En röd Hultaforskniv.
En Snickarpenna.
En vit Spritpenna.
10,8 & 5 mm betongborr.
Hultafors plasttumstock.
Hultafors 10m måttband.
Hultafors topedvattenpass med magnet.
Skiftnyckel från biltema :D
Sista verktyget då? NAJTÅNGEN :D en Knipex 300

Sen en blandning mellan:
Spikplugg, expanderspik, najtråd, 3tumsspik med dubbelhuvud, aluminiumspik, en betongkloss grus och några godispapper.

Gissa vad jag jobabr med? ;)


säljer godis ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.