Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
D Disktrasan skrev:
Jag tror inte på att göra skillnad på människor utifrån deras val av vad de vill stoppa i sin kropp. Informera, undvik censur, håll en öppen debatt och hjälp brett inte bara med direkta åtgärder utan också preventivt.
Det du har skrivit får ju mig att tycka att du gör skillnad på människor utifrån vad de stoppar i sig.

Allt det du nämner har man ju sen länge hållit på med när det gäller hälsan och nu under ett års tid när det gäller vaccinering. Men ändå är det en grupp som inte vill vaccinera sig.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
J
L Loxxx skrev:
Oavsett om man är för eller emot denna typ av "vaccin" som nu rekommenderas så är denna film (genomgång) av de studier som påbörjats upplysande.

[länk]
Nej, det är vilseledande smörja.
 
  • Gilla
RoAd och 6 till
  • Laddar…
Fairlane
L Loxxx skrev:
Oavsett om man är för eller emot denna typ av "vaccin" som nu rekommenderas så är denna film (genomgång) av de studier som påbörjats upplysande.

[länk]
Korrigering: tog bort citat-tecken från det andra order vaccin.
Varför "vaccin" och inte vaccin?

Du ser en bild på en tomat och ett snabbtest (det är inte de som används i vården ) och litar fullt ut på att de hänger ihop?
En bild på en person med en magnet på armen kanske är ett bevis för att vaccinet gör människor magnetiska?
Om jag tar en bild på en ovaccinerad med en magnet på armen hur blir det då?

När du lägger upp en länk till swebbtv, kan du inte åtmibstone sammanfatta?
Det har kommit många länkar till swebbtv med någon. "expert" (någon som inte har någon utbildning eller någonsin arbetat inom området) som berättar "hur det är"?
Eller en person som arbetat på Pfizer en vecka (inte i närheten av ett labb) som berättat och eftersom det är en föredetta anställd tas det som sanning...
Eller personen som arbetat som städare på företaget "avslöjar" felen i studierna.

Jag vet inte vad du jobbar med, men på alla ställen jag arbetat så kan inte någon utan utbildning eller erfarenhet avslöja något sådant med någon som helst trovärdighet. De enda som kan bli lurade är andra som inte heller kan något i ämnet.
 
Redigerat:
  • Gilla
RoAd och 6 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det du har skrivit får ju mig att tycka att du gör skillnad på människor utifrån vad de stoppar i sig.

Allt det du nämner har man ju sen länge hållit på med när det gäller hälsan och nu under ett års tid när det gäller vaccinering. Men ändå är det en grupp som inte vill vaccinera sig.
Många av de 15% som valt att inte vaccinera sig och jag håller inte med dig om att man gjort som jag skrivit.
Vi kommer aldrig att uppnå 100% vaccinering hur gärna vi än skulle vilja, inte utan att skapa problem i andra ändan.

Kan du utveckla vad du menar att jag gör för skillnad på folk?
Att det är skillnad är självklart, vi är alla unika. Men jag tycker inte att vi ska behandlas olika beroende på vad vi väljer att äta, dricka eller spruta i armen ur ett samhälleligt perspektiv.
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
@Fairlane
Vad menar du med "vaccin" eller "vaccin"..?

Har lagt till lite text, som finns om man klickar på länken.
 
BirgitS
D Disktrasan skrev:
Många av de 15% som valt att inte vaccinera sig och jag håller inte med dig om att man gjort som jag skrivit.
Jag har lite svårt att förstå vad du menar. Kan du utveckla?

D Disktrasan skrev:
Vi kommer aldrig att uppnå 100% vaccinering hur gärna vi än skulle vilja, inte utan att skapa problem i andra ändan.
Så är det säkert, precis som att det inte går att uppnå att 100 % sköter sin hälsa.

D Disktrasan skrev:
Kan du utveckla vad du menar att jag gör skillnad på folk?
Det du skrev lät nedvärderande om de som inte sköter sin hälsa. Antagligen på samma sätt som många som inte vill vaccinera sig tycker att vi som har vaccinerat oss nedvärderar dem.

D Disktrasan skrev:
Men jag tycker inte att vi ska behandlas olika beroende på vad vi väljer att äta, dricka eller spruta i armen ur ett samhälleligt perspektiv.
Men det gör vi ju sen länge, överviktiga och rökare har sämre chans att få jobb fast de har samma kvalifikationer, för att inte tala om de med alkoholproblem. Rökare får inte röka på restauranger osv. Allt sånt är att behandla annorlunda.
 
Fairlane
L Loxxx skrev:
@Fairlane
Vad menar du med "vaccin" eller "vaccin"..?

Har lagt till lite text, som finns om man klickar på länken.
Det skulle stå "vaccin" och vaccin. Blev fel när jag skrev på telefonen.

Det är ju uppenbart att du inte anser att det är ett vaccin, eftersom du sätter citat-tecken.
Frågan är varför.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Snailman
Citat från Aftonbladet

– Med omikron så skyddar du faktiskt mest dig själv med vaccinet. Tidigare skyddade man även andra eftersom man smittade mindre, säger Joacim Rocklöv.
Om jag läser det inlägget baklänges så läser jag ut att gällande Omicron så smittar vaccinerade lika mycket som ovaccinerade.

Det har ju gjorts olika påståenden tidigare i tråden att man skyddar andra om man vaccinerar sig, det verkar inte stämma med Omikron
 
B b8q skrev:
Och hur känner du när vårdpersonal som jobbat häcken av sig redan före pandemin (för att inte tala om under) vill att du ska vaccinera dig då?
men att dom har fått jobbat häcken av sig är väl mer ett problem som staten har sett till. Att dom inte har haft rätt resurser inom vården.
 
L Loxxx skrev:
Oavsett om man är för eller emot denna typ av "vaccin" som nu rekommenderas så är denna film (genomgång) av de studier som påbörjats upplysande.

[länk]

EDIT:
Lägger till lite info om filmens innehåll.

"
Rapporten är framtagen av “Canadian Covid Care Alliance” som är en sammanslutning av mer än 500 läkare och forskare.

Det är en mycket informativ och pedagogisk film om effekten av Pfizers covidvaccin efter sex månader.
Den baseras på Pfizers egna data, som delvis offentliggjorts.

Översättningen och framställningen är gjord av det svenska nätverket Unsilenced.
För ytterligare information besök lakaruppropet.se "
https://omcorona.se/canadian-covid-care-alliance-och-pfizers-fas-3-studie/
 
  • Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
E errakareby skrev:
men att dom har fått jobbat häcken av sig är väl mer ett problem som staten har sett till. Att dom inte har haft rätt resurser inom vården.
Så då är det OK att lägga ytterligare sten på deras börda?
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
E errakareby skrev:
men att dom har fått jobbat häcken av sig är väl mer ett problem som staten har sett till. Att dom inte har haft rätt resurser inom vården.
sen gör alla inom vården ett strålande jobb och förtjänar all credd. Det är ju inte deras fel att dom får jobba röven av sig. Utan systemet som har avvecklats år för år, det är det man borde vara förbannad på
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har lite svårt att förstå vad du menar. Kan du utveckla?


Så är det säkert, precis som att det inte går att uppnå att 100 % sköter sin hälsa.


Det du skrev lät nedvärderande om de som inte sköter sin hälsa. Antagligen på samma sätt som många som inte vill vaccinera sig tycker att vi som har vaccinerat oss nedvärderar dem.


Men det gör vi ju sen länge, överviktiga och rökare har sämre chans att få jobb fast de har samma kvalifikationer, för att inte tala om de med alkoholproblem. Rökare får inte röka på restauranger osv. Allt sånt är att behandla annorlunda.
Jag har aldrig påstått att jag inte kan tycka illa om beteenden som påverkar andra. Anledningen till att jag pratar om folksjukdomar är för att jag inte kan göra skillnad på de som väljer att leva med dem eller leva på ett sätt som gör att de står inför risken att leva med dem och de som väljer att inte vaccinera sig.
Hur lite förståelse jag än har för säg en diabetiker som väljer att dricka två liter cola och halsa i sig lika mycket grädde om dagen, tycker jag inte att man ska kontrollera vilka de är och/eller förhindra dem till att leva som vem som helst annars. Speciellt inte om man har diabetes typ 1 för att göra en liknelse till att man med genomgången infektion inte har samma rätt till att röra sig fritt som någon som vaccinerat sig.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Det skulle stå "vaccin" och vaccin. Blev fel när jag skrev på telefonen.

Det är ju uppenbart att du inte anser att det är ett vaccin, eftersom du sätter citat-tecken.
Frågan är varför.
Detta eftersom de flesta vacciner som används inte är tillverkade enligt den metod man traditionellt tillverkar vaccin enligt.

Jag vill göra en markering av detta, som inte gick fram. Det som gick fram var bara markeringen om skillnaden men inte anledning, vilket jag inte heller skrev.
Ville inte göra ett långt inlägg men får tillbaka det.

Vacciner innehåller vanligen en protein från viruset men det gör inte vacciner med mRNA.
Därför skriver jag vaccin nör det handlar om traditionella vacciner med som innehåller protein från viruset som ska få immunsystemet att aktiveras.
Jag skriver "vaccin" när ett vaccin inte innehåller detta utan istället en mRNA som ska aktivera celler att producera en viss typ av protein, i detta fall spikprotein.
 
Fairlane
L Loxxx skrev:
Oavsett om man är för eller emot denna typ av "vaccin" som nu rekommenderas så är denna film (genomgång) av de studier som påbörjats upplysande.

[länk]

EDIT:
Lägger till lite info om filmens innehåll.

"
Rapporten är framtagen av “Canadian Covid Care Alliance” som är en sammanslutning av mer än 500 läkare och forskare.

Det är en mycket informativ och pedagogisk film om effekten av Pfizers covidvaccin efter sex månader.
Den baseras på Pfizers egna data, som delvis offentliggjorts.

Översättningen och framställningen är gjord av det svenska nätverket Unsilenced.
För ytterligare information besök lakaruppropet.se "
Jag orkar inte kolla filmen, men när det påstås att det är fler döda i gruppen som fått vaccin än i kontrollgruppen så börjar man ju fundera hur man kan gå på detta. Det är många miljoner bara i Sverige som fått Pfizers vaccin, betydligt fler än de gör ovaccinerade. Skulle påståenden stämma så skulle vi ha massor med döda som tagit vaccinet, nu när det fått 6 månader för de flesta. Det har vi inte... Märkligt?
 
  • Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.