1
X Xoolo skrev:
"Priserna på Amazon DE är angivna med tysk moms (19%). Är leveransadressen Sverige ökar priset med 6% eftersom svensk moms (25%) kommer att tas ut."
Det där med 6% påslag för svensk moms har alltid fungerat klockrent för mig på amazon.de. Jag lyckades dock få 25% påslag på slut priset som redan inkluderade tysk moms då jag handlade direkt från en annan tysksida. De korrigerades dock inom ett par dagar och ett par mail så det var ingen medveten blåsning men det kan vara värt att kolla innan man trycker iväg beställningar från tyskland så man inte betalar dubbel moms :)
 
T
1 12kvadrat skrev:
Det där med 6% påslag för svensk moms har alltid fungerat klockrent för mig på amazon.de. Jag lyckades dock få 25% påslag på slut priset som redan inkluderade tysk moms då jag handlade direkt från en annan tysksida. De korrigerades dock inom ett par dagar och ett par mail så det var ingen medveten blåsning men det kan vara värt att kolla innan man trycker iväg beställningar från tyskland så man inte betalar dubbel moms :)
Jag har precis beställt från koempf24.de.
Så här står det på min beställning:
Skärmdump av en beställningsöversikt med totalsumma, moms och fraktkostnader på en tysk webbplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Innebär det att i priset ingår 99,74 euro i moms?
 
Q
T Ejmelie skrev:
Jag har precis beställt från koempf24.de.
Så här står det på min beställning:
[bild]

Innebär det att i priset ingår 99,74 euro i moms?
Ja.
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
Q Adde byggahus skrev:
Bosch gts 10 xc 5401:- på amazon.se Tre kvar
Säljs och fraktas dock inte av amazon. Kan vara nåt skumt...

[länk]
På Proffsmagasinet är en kommentar att han köpt den för 6200 så 5400 låter väl som ett rimligt steg ner i pris?
Samma butik på Amazon säljer Dewalt DWE7492-QS för 4263.
Är inte så insatt i bordssåg varken till pris eller funktion men antar det är Dewalts motsvarighet då priset ligger på ca.7-8k enligt prisjakt för båda?
 
Jag köpte ett liknande "kap" förut, men sen kontaktade Amazon mig och sa att försäljaren var skum. Pengarna drogs först men amazon betalade aldrig vidare dem, så jag fick tillbaka pengarna och försäljaren försvann.

T TCG skrev:
På Proffsmagasinet är en kommentar att han köpt den för 6200 så 5400 låter väl som ett rimligt steg ner i pris?
Samma butik på Amazon säljer Dewalt DWE7492-QS för 4263.
Är inte så insatt i bordssåg varken till pris eller funktion men antar det är Dewalts motsvarighet då priset ligger på ca.7-8k enligt prisjakt för båda?
 
boschkenta
Klicka på säljarens namn och ni ser dess profil, som har en text längst upp att den är helt nystartad. Lågt lagersaldo, lockande (eller rent av fantastiska) priser, och nystartad säljare är en ganska vanligt förekommande typ av Amazon-bedrägeri tyvärr
 
  • Gilla
Qjanto och 1 till
  • Laddar…
Jag köpte min för 5600 hos proffsmagasinet i höstas, så det går att hitta den sågen till vettigare pris men det är inte varje dag.
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
????????????????

Kan det här vara något för en Festool Kapex?
Väldigt bra pris på sågbladen men är det någon som har testat detta märke?

Dag

Tre olika Saxton cirkelsågblad för Festool och andra märken, med priser och lagerstatus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
Tycks vara en ”udda fågel” det här märket Saxton.
Surfade runt lite och hittade faktiskt några tester på Youtube.


Dom testade sågbladen fick bra betyg.
Så jag beställde 260mm med 80z. Under 300kr med frakt är ett väldigt bra pris. Jag återkommer med en utvärdering när jag har sågat lite.
Dag
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Generellt brukar jag väl vara lite tveksam när det bara finns tester i sociala medier
Men verktyg verkar ju i princip enbart testas så. Finns ingen direkt plattförm för för dessa tester.
Är väl "gör dig själv" tidnignarna då. Som ju precis som biltidningarna i princip inte vågar såga (höhö) nått får då får de lägre annonsintäkter eller inte testa fler gånger.
 
M MLindstrom skrev:
Uppdatering: 799 kr nu :surprised::surprised::surprised:

[länk]
Är dom bra tro?
(läs: tillräckligt bra för ett inköp)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.