E
Unikt namn Unikt namn skrev:
Det är lätt att kritisera sidan. Den är orimligt komplicerad för en 1mans firma och skjuter långt över mål. Jag skulle själv ge upp istället för att försöka fylla den med info. Men jag tycker det säger lika om IT-leverantören som beställaren.

Om det även är rimligt att helt dömma ut en hantverkare som råkat köpa "fel" hemsida vet jag inte.
Inte ens landstingens IT-upphandlingar går ju alltid bra, och då har ju dom hela avdelningar som jobbar med saken ;)
Bara för att man är dålig på IT behöver man inte vara dålig på badrum, och tvärt om.

Jag tycker egentligen att hantverket borde få stå på egna ben att bedömas. Även om alla förväntas och bör ha en "bra" hemsida idag och uppenbart felaktig info på webben speglar sig dåligt för företaget.
Det här är viktigt att poängtera.
Jag har drivit företag i snart fem år, men webbadressen som min mailadress är kopplad till har sedan starten gått till en "parkeringssida" hos webbhotellet. Företaget går bra ändå och skulle gå ännu bättre om jag hade tid att fakturera oftare.
Min situation är nog likadan som för de flesta andra en- och fåmansföretag, och då hamnar hemsida och synlighet rätt långt ner på prioriteringslistan.
 
  • Gilla
majmun och 4 till
  • Laddar…
Frågan är varför är det så många här inne som försvarar honom?

Han snor texter från andra företag.
Han kopierar andras hemsidor.
Han ljuger i texterna.
Han ljuger om hur många anställda han har.
Han ljuger om hur många och vilka projekt han gör.

Men visst han är säkert en "skön snubbe som bara inte haft tid att göra en hemsida"...
 
  • Gilla
Enolf och 19 till
  • Laddar…
D Droynas skrev:
Frågan är varför är det så många här inne som försvarar honom?

Han snor texter från andra företag.
Han kopierar andras hemsidor.
Han ljuger i texterna.
Han ljuger om hur många anställda han har.
Han ljuger om hur många och vilka projekt han gör.

Men visst han är säkert en "skön snubbe som bara inte haft tid att göra en hemsida"...
Det är väl mer så att det kan ju vara en snubbe vars 16-åriga kusinbarn fixat hemsidan åt honom, han har aldrig sett den typ. Ska man hård dra det så skönmålar alla större företag sig själva också :)
 
  • Gilla
majmun och 3 till
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Det är väl mer så att det kan ju vara en snubbe vars 16-åriga kusinbarn fixat hemsidan åt honom, han har aldrig sett den typ. Ska man hård dra det så skönmålar alla större företag sig själva också :)
Sant. Då är det helt ok att lura konsumenter. Förstår att det kan vara svårt för någon att ta 10-15 minuter och kolla på en hemsida innan den läggs ut.

Någon har medvetet kopierat kod från en hemsida, medvetet kopierat text från en annan, medvetet skrivit in påhittade namn på personer som jobbar där, medvetet lagt in loggor på andra företag för att låtsas som att han har gjort jobb åt dom...

Jag anser att det finns en ganska stor gräns mellan skönmålning och att sno och ljuga. Hade ni varit lika förlåtande om det var tex Ahlsell som hittade på kunder och jobb också?
Eller om någon går på detta och anlitar honom och han kommer och fuskrenoverar?
 
  • Gilla
Sara Ek och 7 till
  • Laddar…
Att inte firma A informerade dig om att man tänkte anlita B för jobbet räcker för att backa ut. Byt till någon annan.
 
  • Gilla
Oldjoe och 7 till
  • Laddar…
D Droynas skrev:
Sant. Då är det helt ok att lura konsumenter. Förstår att det kan vara svårt för någon att ta 10-15 minuter och kolla på en hemsida innan den läggs ut.

Någon har medvetet kopierat kod från en hemsida, medvetet kopierat text från en annan, medvetet skrivit in påhittade namn på personer som jobbar där, medvetet lagt in loggor på andra företag för att låtsas som att han har gjort jobb åt dom...

Jag anser att det finns en ganska stor gräns mellan skönmålning och att sno och ljuga. Hade ni varit lika förlåtande om det var tex Ahlsell som hittade på kunder och jobb också?
Eller om någon går på detta och anlitar honom och han kommer och fuskrenoverar?
Jag har väl en lite mera förlåtande inställning till att alla inte passar i alla formar, men då pratar jag om att hemsidan inte behöver betyda illegal fuskbyggare även om den känns märklig. Jag försvarar självklart inte honom om han luras, gör ett dåligt jobb etc. Utan menar bara att en dålig hemsidan, med grovt skarvade sanningar, av ett enmansföretag inte behöver betyda att det är Akilov som ska snickra :) Sedan så är ju hemsidan direkt komisk och då blir man lite mera förlåtande :)
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Det är lätt att kritisera sidan. Den är orimligt komplicerad för en 1mans firma och skjuter långt över mål. Jag skulle själv ge upp istället för att försöka fylla den med info. Men jag tycker det säger lika om IT-leverantören som beställaren.

Om det även är rimligt att helt dömma ut en hantverkare som råkat köpa "fel" hemsida vet jag inte.
Inte ens landstingens IT-upphandlingar går ju alltid bra, och då har ju dom hela avdelningar som jobbar med saken ;)
Bara för att man är dålig på IT behöver man inte vara dålig på badrum, och tvärt om.

Jag tycker egentligen att hantverket borde få stå på egna ben att bedömas. Även om alla förväntas och bör ha en "bra" hemsida idag och uppenbart felaktig info på webben speglar sig dåligt för företaget.
Det är inte frågan om en bra eller dålig hemsida. Företaget sprider lögner för att ställa sig i bättre dager. Självklart anlitar man inte detta företag.
 
  • Gilla
mnils och 7 till
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Jag har väl en lite mera förlåtande inställning till att alla inte passar i alla formar, men då pratar jag om att hemsidan inte behöver betyda illegal fuskbyggare även om den känns märklig. Jag försvarar självklart inte honom om han luras, gör ett dåligt jobb etc. Utan menar bara att en dålig hemsidan, med grovt skarvade sanningar, av ett enmansföretag inte behöver betyda att det är Akilov som ska snickra :) Sedan så är ju hemsidan direkt komisk och då blir man lite mera förlåtande :)
Aha du menade så, det köper jag!

Nej jag skulle nog säga generellt att hemsidor till hantverkare är dåliga. Tror inte jag har haft någon hantverkare här som haft en bra/snygg hemsida men dom har gjort ett bra jobb :)
 
  • Gilla
redep och 1 till
  • Laddar…
D Droynas skrev:
Sant. Då är det helt ok att lura konsumenter. Förstår att det kan vara svårt för någon att ta 10-15 minuter och kolla på en hemsida innan den läggs ut.

Någon har medvetet kopierat kod från en hemsida, medvetet kopierat text från en annan, medvetet skrivit in påhittade namn på personer som jobbar där, medvetet lagt in loggor på andra företag för att låtsas som att han har gjort jobb åt dom...

Jag anser att det finns en ganska stor gräns mellan skönmålning och att sno och ljuga. Hade ni varit lika förlåtande om det var tex Ahlsell som hittade på kunder och jobb också?
Eller om någon går på detta och anlitar honom och han kommer och fuskrenoverar?

Njaa, påhittade namn är det nog inte men det är också taget direkt från den stulna hemsidan :crysmile:

Skärmdump av kontaktavsnitt på en webbsida med leende kvinna vid namn Kristina Nakura, titulerad som Head of Innovation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Porträtt av en leende kvinna och man med texten "Nadia Lopez, Head of Operations" och "Stuart Banbridge, Customer Relations".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Porträtt av två leende personer, en man och en kvinna, under texten "Our Team" på en webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
G GoGetLost skrev:
Njaa, påhittade namn är det nog inte men det är också taget direkt från den stulna hemsidan :crysmile:

[bild]
[bild]
[bild]
Han tog inte bilderna i alla fall :crysmile:
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Han hade lite otur när han tänkte bara, byt firma!
 
  • Gilla
  • Haha
Gusi och 3 till
  • Laddar…
O olofh skrev:
Snälla! Kan inte TS skriva att han valt annat bolag. Man får ju stressmage av sånt här!
Ni kan vara lugna , jag har gått vidare med annat bolag.:)
Jag bor i BRF o undrar nu ang radiatorrören om det kan lägga isoleras o läggas i betongplattan ?
Det går längs väggen idag o vill dölja dem, där rören går idag så är det ju en yttervägg, o det går ju inte vad jag vet.
 
  • Gilla
Skrutten18 och 6 till
  • Laddar…
Du behöver godkännande från föreningen om du gör ingrepp i radiatorrören.
 
  • Gilla
Niklas Rickardsson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.