R
S Sylvia55 skrev:
Jag är så förbannad på denna situation.

December med bergvärme 2300 kWH
Nu under jan så funkade inte bergvärme och dom fick lägga den på El för att vi skulle ha värme och på 16 dagar har vi förbrukat 2500 kwh. Nu bytte dom delar och det verkar fortfarande inte funka. Nu måste dom beställa nya delar igen.

Jag får ont i magen av dessa priser. Någon här som vet vad jag kan kräva att pannan inte funkar?
Kräva av vem?

Om bergvärmepumpen är så pass ny (3 år) att det fortfarande är reklamationsrätt på den så kanske du kan ha en möjlighet att av den som sålt den kräva mellanskillnaden mellan direktverkande el och vad det skulle kostat om pumpen fungerat.
 
K Kekistan skrev:
En sak att ta i beaktande för alla som emellanåt läser på forum eller Twitter/Facebook. Det är valår i år. Inför förra valet avslöjades S betalda sk "troll" som satt med massor av olika trollkonton och debatterade för S sak i diverse forum etc. Detta för att vinden har vänt [no pun int] och de är livrädda för att förlora sitt grepp om makten. Ingen vettig människa har ju S eller Mp:s åsikter, därför måste de hitta på personer som låtsas stödja dem.

Man kan nästan tro att det är konspirationsteorier men tyvärr jobbar de på det här sättet. Betänk också hur många trollkonton som inte har blivit avslöjade.

Samtidigt som vanligt folk tar sig allt mer ton tystnar flockdjuren. De som "tycker" som majoriteten eller som "tycker" på det sätt man får mest ryggdunk av. Dessa får är fega kappvändare men har varit viktiga för vänstern i deras skrämseltaktik för att tysta folk.

Vänstern vet att när den breda medelklassen påverkas hårt ekonomiskt av deras vansinnespolitik kommer den att vakna rejält. Och där är vi nu. Därav att man tex så "generöst" ger tillbaks pengar för dyra elräkningar. Tyvärr tänker folk ofta väldigt egoistiskt och har svårt att se den stora bilden.

Tidigare har det räckt med bröd och skådespel för att dölja tex den alltmer otrygga tillvaron för våra barn i skolor och ute på stan. Men nu har den verkligheten också spridits sig och alla kan bli utsatta för den.

Kort sagt. Politikerna är avslöjade med byxorna nere. Det går liksom inte att förneka hur kapitalt de har misslyckats med att styra Sverige. När då personer som tex Z**** sitter och blåljuger och försvarar systemet ringer i alla fall mina varningsklockor.

Bara en tanke.
Nu får du tagga ned lite. Du insinuerar att jag skulle vara ett troll ( bor inte ens i Sverige). ?
Du beskyller mig för att blåljuga , ge ETT enda exempel du kan verifiera. ( och jag tar inte din verklighet som sanning)
 
1300kr i nät och 3400kr förbrukning. 1380kWh i område 3 och rörligt.
 
K Kekistan skrev:
Det har du säkert rätt i men ingen kan fulspelet så bra som S och nu är det de som har blivit avslöjade.
Om dom har blivit avslöjade så var dom väl sämre på fulspelet än de andra partierna?
 
  • Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
M Mathias01 skrev:
jag säger ju sunt förnuft och logiskt tänkande är mina källor. släpp detta nu. vad jag vet så kan dina ”källor” vara byns bänksittare eller fullständigt påhittade så jag får nog dissa källorna tyvärr.
släpp detta nu
Sunt förnuft och logiskt tänkande är bra egenskaper men inga informationskällor, ser du inte skillnaden.???
Du dissar mina källor men har inte ryggrad nog ( lr vågar inte) tala om vilka dina är?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Sunt förnuft och logiskt tänkande är bra egenskaper men inga informationskällor, ser du inte skillnaden.???
Du dissar mina källor men har inte ryggrad nog ( lr vågar inte) tala om vilka dina är?
Kan du inte läsa vad jag skriver? Sunt förnuft är mina källor. Kan du inte ens läsa själv och ha belägg för dina så kallade källor så är det ingen idé att diskutera. Och som jag skrivit tidigare så är det lika bra att lägga ner denna diskussionen oss emellan. Tack för mig
 
  • Haha
  • Gilla
fiskbuggaren och 1 till
  • Laddar…
Äntligen kom elräkningen för december.

SE3, 1614kWh, 6329kr, 3,92kr/kWh inkl. allt.
 
R
M Mathias01 skrev:
Kan du inte läsa vad jag skriver? Sunt förnuft är mina källor. Kan du inte ens läsa själv och ha belägg för dina så kallade källor så är det ingen idé att diskutera. Och som jag skrivit tidigare så är det lika bra att lägga ner denna diskussionen oss emellan. Tack för mig
Du är m.a.o. din egen källa :rolleyes: Det brukar sällan imponera ;)
 
  • Gilla
Zodde
  • Laddar…
M Mathias01 skrev:
Kan du inte läsa vad jag skriver? Sunt förnuft är mina källor. Kan du inte ens läsa själv och ha belägg för dina så kallade källor så är det ingen idé att diskutera. Och som jag skrivit tidigare så är det lika bra att lägga ner denna diskussionen oss emellan. Tack för mig
Jag har länkat till tidningar och Junipers VD, kan självklart inte länka till enskilda ex kollegor berättat.
Du har inte länkat något som helst och skall du hänvisa till ditt "sunda förnuft" varje gång nån frågar om källa på ditt påstående lär diskussionen ta slut snabbt så visst, vi slutar här...
 
  • Gilla
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Kräva av vem?

Om bergvärmepumpen är så pass ny (3 år) att det fortfarande är reklamationsrätt på den så kanske du kan ha en möjlighet att av den som sålt den kräva mellanskillnaden mellan direktverkande el och vad det skulle kostat om pumpen fungerat.

Ja den är så pass ny och jag ställde nu frågan om kompensation. Får se vad jag får för svar.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
hsd
K Nils Andersson1 skrev:
De får ej stänga av elen.
De får och gör det.
 
34 öre kWh i SE4 imorgon !
Har kärnkraftverken börjat köra igen?? ;););)
 
useless useless skrev:
Om dom har blivit avslöjade så var dom väl sämre på fulspelet än de andra partierna?
Eller så är de de enda som har det. Eller så har de så jäkla många att en av trollfabrikerna blev avslöjade till sist. Dålig retorik från dig. Det förutsätter att de andra har samma system fast inget bevis finns på det.

Att S spelar fult är odiskutabelt. Dubbelmoralen är total och de kommer undan varenda gång pga en mediakår som inte gör sitt jobb. Vad man sa för fem år sen förnekar man totalt trots att solklar bevisning finns och har nu tvärvänt på en femkrona utan skam i kroppen. Inga ursäkter. Och har du helt missat alla vallöften som de varje gång bryter? Media tyst.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
34 öre kWh i SE4 imorgon ! Har kärnkraftverken börjat köra igen?? ;););)
Nej, elbolagen har stängt av alla som inte har råd att betala.
 
  • Haha
  • Gilla
Dan_Johansson och 7 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
34 öre kWh i SE4 imorgon !
Har kärnkraftverken börjat köra igen?? ;););)
Moget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.