Finns det, höll jag på att säga? :-X Men vad tar dom samma som snickare? Hur hittar man dom, genom Baltic pool? Eller var det inte det företaget som figurerade i tv här förleden. Bara lurar för ev framtida behov, om vi inte orkar/hinner leka stenläggare.
 
Finns ett antal duktiga grabbar i Borås området som gärna arbetar extra!!
 
Funderar oxå på det. Skall bygga mur. Tror du grabbarna från Borås orkar pendla till Kungsbacka?
 
Utländska Boråsare?? ;) Har du telenummer o namn på dessa "duktiga grabbar som gärna jobbar extra". Skicka som PM om du inte vill sätta ut det offentligt.
 
Solana skrev:
Utländska Boråsare??  ;) Har du telenummer o namn på dessa "duktiga grabbar som gärna jobbar extra". Skicka som PM om du inte vill sätta ut det offentligt.
Ta det när det är dax,brukar inte vara så bra att planera för mycket när det gäller sådana jobb....

Vet av egen erfarenhet :-/
 
Dax för dom eller dax för oss/mig? Jag är i skriande behov av stensättning och mursättning. Är det ok för dig får du gärna PM:a mig med.
 
Hej Solana
Jo jag har varit flera gånger på TV,men lägg märke till att det har bara varit för att jag är en av de få som betalar skatt och sociala avgifter för mina anställda.
Jag tror inte att jag hadde fått ha reklam på byggahus.se om jag har misskött mig
Mvh
Göthe
 
Det låter ju bra med skatt o grejer. Funkar det bra detta med att leja arbetskraft från baltikum för stensättning, är de bra på det? Så man kan kontakta dig och få kostnadsförslag på sånt jobb?
 
Solana skrev:
Det låter ju bra med skatt o grejer. Funkar det bra detta med att leja arbetskraft från baltikum för stensättning, är de bra på det? Så man kan kontakta dig och få kostnadsförslag på sånt jobb?
Hej solana
Nej jag har inga det fanns utlänska Boråsare du får prova med dom ;)


 
Jag har hört på rapport om Irlänska asfaltsläggare som ska vara riktigt bra, de kanske kan lägga stenar också. Tror de hänger mycket i Uppsalatrakten, men de verkar vara svåra att få tag på utan de kommer till dig.
 
S
Hej

Vill bara varna för dessa Irländska stensättare. Dom har funnits i landet ett antal år. Det har varnats både på Tv och i tidningarna för dessa. Nu är det ett par år sedan det blev uppmärksammat, men det har nog inte blivit bättre sedan dess.Deras strategi är att dom åker runt i villaområden och knackar dörr. Vill man inte ha något gjort så "övertalas" du att det behöver göras. Folk har blivit hotade och kännt sig rädda för dessa irländare. Dom åker också runt och erbjuder asfaltsarbeten.
 
Irländska asfaltläggare, bra? Skämtar du?

Det brukar ju i stort sett varje år komma varningar för dem, de har gjort urusla jobb, med tveksamma affärsmetoder. Ofta agerat hotfullt om någon dristar sig till att klaga på kvaliteten.

Möjligt att det finns de som gör bra jobb också, men det har jag aldrig hört talas om.

Irländarna brukar komma varje sommar, åker runt i villakvarteren och erbjuder sina tjänster genom ren dörrknackning. Vissa påstår att de helt sonika asfalterat om deras garageuppfart och därefter knackat på och krävt betalt. Fast det misstänker jag är en skröna.
 
Irländarna:
Hoppas bara att ni såg ironin i mitt inlägg, men jag var kanske inte tydlig nog.
Det jag har hört är varningarna i Rapport.
 
Sorry, den gick mig förbi.
 
Jag fick besök av en korpulent man i en vit eller gul Nissan SUV med öppet flak (Navarro?) i förra veckan, och jag skrev om det på Odla.nu-forumet. Klipper in det här också! :)

Tänkte dela med mig av ett möte med den kringresande stenläggarcirkusen...

Vi hade en längre tid planerat att lägga marksten istället för att behålla den gamla spruckna asfaltsgången fram till entrén på huset, och i förrgår kom det förbi en engelsktalande man (skotte eller irländare) och undrade om vi behövde ha något stenarbete gjort på tomten, och vi diskuterade en stund med honom om vad det skulle kosta att hyra in hans gubbar för jobbet. Vi tyckte hans pris lät alldeles för dyrt, och då undrade han givetvis vad vi skulle kunna tänka oss betala, och vi sa då ett pris en bra bit under hans som han inte gick med på. Det hela slutade med att han sa: "I will keep you in mind", vilket jag tolkade som att han skulle ha oss i åtanke om det skulle bli material över från de andra markarbeten som de planerar utföra i området.

Gissa om min fru blev chockad när hon kommer hem igår efter att ha varit borta 2 timmar och det står 4 män framför huset som har rivit upp asfalten, 30-talet gatstenar, 4 buskar, blommor och en fastgjuten trädgårdsdekoration! Hon fick stopp på dom och en av dom kunde engelska och ringde sin chef. Chefen sa då att han kommit överens med mig kvällen innan om att göra jobbet för det priset vi sa, vilket min fru inte trodde på för hon var ju med hela tiden när vi pratade med honom kvällen innan.

När jag sen kom hem från jobbet åkte arbetarna därifrån och deras boss anlände och undrade vad som var problemet. Jag förklarade att vi inte kommit överens om något jobb och att han inte kan påbörja något arbete på min tomt utan min kännedom! Han sa då att han hade ringt innan men att ingen var hemma och då hade han påbörjat jobbet som vi enligt honom var överens om. Jag sa att då måste vi ha missförstått varandra totalt, och att vi får lösa detta senare när jag har tid och att jag ville ha hans telefonnummer för att höra av mig när jag har pratat med min fru. Då fick han bråttom och sa att det inte behövdes utan att han skulle komma förbi efter några timmar. Det gjorde han inte. Jag kollade min nummerpresentatör hemma och hade bara ett missat samtal från min svärmor, ingen annan hade ringt. Då förstod jag att han bara ljög, han hade ju inte ens bett om något telefonnummer!

Men som det verkar nu så kommer han troligen inte tillbaka, kanske för att han inte vill ta emot krav på återställning, alternativt ekonomisk ersättning för den åverkan dom gjort? Han förstod säkert på min reaktion att jag inte ville ha med honom att göra mer...

Så här i efterhand tror jag att allt detta var ett oseriöst försök att få jobbet, nu funkade ju inte det eftersom jag inte längre var intresserad av hans tjänster. Efter hans första besök bestämde vi oss nämligen för att göra allt själva under sommaren, och nu efter att dom t.o.m. hann forsla bort den uppbrutna asfalten har vi ju fått en god hjälp på vägen så nu kan vi sätta igång med underarbetet direkt. Men en annan husägare hade kanske blivit bestört över hur det såg ut och inte haft tid eller ork att genomföra jobbet själv och då låtit de fortsätta?

Jag har sett flera av deras tidigare arbeten i ett grannområde, och man undrar ju om det varit likadant där? Hur som helst så vill jag bara dela med mig av denna händelse så att andra inte råkar ut för samma sak! Man har ju hört historier om bl.a. oseriösa asfaltsläggare, som fuskar med underarbetet. Vad är era erfarenheter av dessa kringresande stenläggare som är en vanlig syn i Göteborgsområdet?​
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.