ullberg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om hemautomation?"

denna var kanske lite väl lätt även om det är ett område jag är intresserad av…
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket tydligen gör mig till expert i quizet "Vad kan du om hemautomation?"

Men det är jag inte, har bara bra minne för saker jag stött på...
Vad gäller kameran i kylskåpet chansade jag, blev förvånad över att få rätt.
 
Redigerat:
T
H
Handlade detta verkligen om hemautomation?

Inget som var automatiserat utöver belysning via pir-sensor.
Snarare ett smarta hem quiz.
 
  • Haha
  • Älska
skydiver och 2 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Jag fick 10/10 rätt, vilket tydligen gör mig till expert i quizet "Vad kan du om hemautomation?"

Men det är jag inte, har bara bra minne för saker jag stött på...
Vad gäller kameran i kylskåpet chansade jag, blev förvånad över att få rätt.
De andra lösningarna är svåra att implementera.
För de andra lösningarna skall kylskåpet först identifiera mjölken och inte förväxla den med filmjölken, och eventuellt kunna se ett mjölkpaket som står bakom yoghurt paketet.
För att de skall fungera tillförlitligt så måste man nästan ha bestämda positioner som mjölken skall stå på, och då minska användarbarheten av kylskåpet när man inte får ställ saker vart man vill.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 56 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om hemautomation?"

Intressant topic och som sagt, kanske lite enkla frågor för den som klivit in med ena foten i detta område.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 60 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om hemautomation?"
Hyfsat bra med tanke på att min "hemautomation" består av några shelly-pluggar ;-)
 
S
M mattoys skrev:
De andra lösningarna är svåra att implementera.
För de andra lösningarna skall kylskåpet först identifiera mjölken och inte förväxla den med filmjölken, och eventuellt kunna se ett mjölkpaket som står bakom yoghurt paketet.
För att de skall fungera tillförlitligt så måste man nästan ha bestämda positioner som mjölken skall stå på, och då minska användarbarheten av kylskåpet när man inte får ställ saker vart man vill.
Jo men visst. Därför svarade jag också på kamera som känder mest rimligt som svar.

Detta quiz får mig att än en gång inse att jag gillar "smarta hem". Eller snarare en del lösningar som underlättar vardagen precis som jag på jobbet arbetar med funktionsmakro och script för att få ett smdigare flöde.

Men en del smarta lösningar är verkligen inte för mig, jag kan förstå intresset för att fixa och dona och testa med talstryning av lampor och musik som följer en när man rör sig i hemmet å sånnt. Men inte jag inte...
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.