Misse Misse skrev:
Vi har Dornbracht och Vola i våra badrum och är nöjda (har dock bara haft dessa blandare i 1,5 år) och har nu valt en blandare från Dornbracht till köket. Det jag hört om just Dornbracht är positivt och det verkar som om det anses vara ett "kvalitetsmärke" men framtiden får utvisa vad vi tycker.
Ja nu har det ju gått några år och vi bor faktiskt inte ens kvar i huset men nöjda med blandarna var vi! Skall vi göra om här i framtiden så är detta märken vi kommer att titta på.

Där vi bor nu har vi i badrummen Alessi (Oras?) som jag inte är särskilt förtjust i men det är nog mest för att designen inte helt tilltalar mig, det är absolut inget fel på blandarna som sådana.
 
Vi har genomgående Damixa i vårt hus och är genomgående väldigt nöjda.. Tydligen ingår de i FM Mattson group. De är väl egentligen "Danmarks FM Mattson".
 
P Patrik He skrev:
Har någon hört om lyfco tidigare? Köpte ett tvättställ därifrån och fick med plankare i paketet, vågar man använda den?

Är lyfco-grejorna från Outl1? I så fall är detta ett extremt oseriöst företag med dålig kundservice.
Själv hade jag inte valt badrumsgrejor därifrån. Badrumsgrejor ska funka dagligen i kanske 15-20 år, då vill man ha prylar som funkar och kan servas om nödvändigt.
 
BirgitS
Misse Misse skrev:
Där vi bor nu har vi i badrummen Alessi (Oras?) som jag inte är särskilt förtjust i men det är nog mest för att designen inte helt tilltalar mig, det är absolut inget fel på blandarna som sådana.
Alessi är ett italienskt designinriktat företag och Oras ett finskt företag där de är mycket stora.
 
  • Gilla
Misse
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Alessi är ett italienskt designinriktat företag och Oras ett finskt företag där de är mycket stora.
Ja precis! De är säkert "bra" men inte riktigt min stil (har handfat och toaletter i Alessi-design också...).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.