Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
L LiteForce skrev:
Det kommer mer och mer bekräftelse på att det faktiskt innehåller grafenoxid. De som faktiskt testar vaccinets innehåll blir fler. Pfizer anställd vittnar också om det. Tror du det är omöjligt att du blivit lurad på innehållsförteckningens alla delar ?
Ja det är omöjligt.

Du kan väl åtminstone lansera någon lite ny och fräsch konspirationsteori om du ska hålla på? Det här snömoset är ju från förra sommaren. Bara massa återanvändning.
https://kallkritikbyran.se/magnetis...enden-om-grafenoxid-i-vaccin-frodas-pa-natet/
 
  • Gilla
BirgitS och 7 till
  • Laddar…
V vanpire skrev:
Kan du uppge minst en tillförlitlig källa för något av dina påståenden?
Sannolikt inte.
’jag vet ju inte vad du anser som tillfällig källa. Men det handlar ju också om att vara öppen för det som presenteras. Det mesta som lagts upp är ju information som inte bara belyser det positiva med vaccinet sen är det ju upp till var och en att bedöma. Men all information är egentligen lika trovärdig tills motsatsen bevisats men många väljer att döma innan man egentligen vet.
 
  • Gilla
perra i skogen
  • Laddar…
J
L LiteForce skrev:
’jag vet ju inte vad du anser som tillfällig källa. Men det handlar ju också om att vara öppen för det som presenteras. Det mesta som lagts upp är ju information som inte bara belyser det positiva med vaccinet sen är det ju upp till var och en att bedöma. Men all information är egentligen lika trovärdig tills motsatsen bevisats men många väljer att döma innan man egentligen vet.
Fast all information är inte lika trovärdig... hur resonerar man egentligen när man väljer att lita på diverse sidor om metall och kol i vaccin eller vad någon säger på Youtube framför information som bekräftas i varenda land i officiell statistik, vittnesmål från sjukhus och i vetenskapliga studier? Väljer du aktivt bilar som presterar sämst i säkerhetstester med för att inte "följa narrativet"?
 
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
L LiteForce skrev:
’jag vet ju inte vad du anser som tillfällig källa. Men det handlar ju också om att vara öppen för det som presenteras. Det mesta som lagts upp är ju information som inte bara belyser det positiva med vaccinet sen är det ju upp till var och en att bedöma. Men all information är egentligen lika trovärdig tills motsatsen bevisats men många väljer att döma innan man egentligen vet.
Nej, all information är inte lika trovärdig.

Information i en lärobok i kemi, är betydligt trovärdigare än någons som tycker något på internet.

Information om innehåll i ett läkemedel, som återfinns i Fass är väldigt mycket trovärdigare än något som någon påstår på internet.

Problemet med att förstå vad står i Fass är dock rätt svårt för oss med otillräcklig utbildning.

Jag har läst den kemi som behövs för att kunna ta en examen i biologi, och jag kan inte alls tillräckligt för att förstå mig på komplicerade läkemedels innehåll, eller hur de påverkar. Jag förstår bara litegrann om de enklare medlen.

Men jag litar fullt ut, på att de med tillräckliga kunskaper, som granskar läkemedel, förstår vad de granskar.
 
  • Gilla
Guzzi och 8 till
  • Laddar…
L LiteForce skrev:
’jag vet ju inte vad du anser som tillfällig källa. Men det handlar ju också om att vara öppen för det som presenteras. Det mesta som lagts upp är ju information som inte bara belyser det positiva med vaccinet sen är det ju upp till var och en att bedöma. Men all information är egentligen lika trovärdig tills motsatsen bevisats men många väljer att döma innan man egentligen vet.
De videor och länkar som du lägger ut är inte tillförlitliga. Om du anser att dom är tillförlitliga så visar det tyvärr på att du inte har en aning om hur man kritiskt granskar källor.
Nej, all information är tyvärr inte lika trovärdig. Om man dom du verkar vara är öppen för all information så gör det dig mottaglig för desinformation och annan rappakalja.
Även om du inte vet vad jag tycker är trovärdigt så kan du ju försöka att hänvisa till något som du anser är trovärdigt. Och då menar jag inte en regisserad intervju med Robert Malone.
 
  • Gilla
BirgitS och 5 till
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Jag skulle i alla fall acceptera att vissa säger att de litar på sin egen kropp och kan cykla istället för att köra bil.
Utan hjälm?
 
P
harry73 harry73 skrev:
Kanske vaccinerade behöver inte vara rädda av att bli smittade av ovaccinerade. De mår framförallt bra av det.
Jag har aldrig mått bra av att vara sjuk.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
P
Snailman Snailman skrev:
det är ju källan, sammanfattningen är inlägget jag glömde ange källan till.
Du behöver inte lyssna i 14 minuter, han börjar med det direkt i början.
Ge mig starttid och sluttid som jag kan lyssna på för att få en sammanfatning. Jag lovar inte att lyssna på det om det är mer än en minut.
 
P
L LiteForce skrev:
Du har fullständigt fel DR Robert Malone är grundaren av mRNA vaccinet han bevisar det genom att han personligen äger alla patent detta kan inte ifrågasättas överhuvudtaget. I denna intervju bevisar han själv det.

[media]
Men hallå? Du kan ju inte använda Malone själv som källa för att bevisa ditt påstående om honom.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
P
Fairlane Fairlane skrev:
Ok, jag tittade faktiskt på hela intervjun och han säger att han har 9 patent från slutet på 80-talet.
Karikós och Weissmans genombrott som öppnade vägen för mRNA-transfektion i praktiskt användning (t.ex. för vaccin) skedde 2005.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
P
Fairlane Fairlane skrev:
Älskade delen med Ungerska spioner också, en fin krydda i konspirationen.
Om jag ber snällt kanske du kan berätta med om de ungerska spionerna?
Du vill väl inte tvinga mig att se hela videon? ;)
 
P
S SnickareHobb skrev:
Om vaccinet hade gett flockimmunitet hade vi redan varit där med över 80% vaccinerade
Det är inte en oomkullrunkelig sanning. Herd Immunity Threshold (ursäkta utrikiskan; jag vet inte vad den svenska termen är) varierar från virus till virus, och mellan olika varianter av samma virus. För SARS-CoV-2 så är HIT 80 % för deltavarianten. Den är något lägre för alfa och ännu lägre för usprungsvarianten. För omikron är den sannolikt högre än för delta, så 80 % räcker nog inte, nej.

Vad HIT är för omikron vet nog ingen än. En komplikation i sammanhanget är också att de vaccin som används mest (åtminstone i Sverige) har tagits fram mot ursprungsviruset. Det lär kunna komma ett modifierat mRNA-vaccin till våren som riktar in sig på omikron.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
B b8q skrev:
(För övrigt har jag en aversion mot journalister som parar ihop "ju fler - ju högre", när alla språkutbildade borde veta att paret är "ju fler - desto högre")
Är jounralister (i allmänhet) språkutbildade? ;)
 
P
harry73 harry73 skrev:
Men nu är det ju inte samma antikroppar man får efter vaccin eller infektion.
Vaccinet antikroppar reagerar bara på rna:et som finns i vaccinet och antikroppar efter infektion reagerar på hela viruset.
mRNA som finns i vaccinet programmerar kroppens celler att tillverka samma sorts spikprotein som finns på ytan av SARS-CoV-2. En del virusvarianter tycks ha en del skillnader i det proteinet som gör att vaccination får reducerad effekt.
Det vaccin som har använts mest under förra året fungerar dock mot omikron (men med viss reducerad effekt). Det gör fortfarande fördelen med att få antikroppar genom vaccination uppenbar.
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.