Har även provat en FMM (tryckstyrd?) i en lägenhet i duschen och det gick inte alls. Vattnet pulserade och man fick hålla upp eller låsa fast omkopplaren för att kunna duscha. Helt hopplöst. Fick renoverade den gamla Morablandaren som suttit där innan.
 
Någon som har erfarenhet av märket KEUCO?
 
Har precis installerat FMM köksblandare 9000E med avstängning. Verkar solid kvalitet, vågade inte köpa Ikeas med tanke på vattenskaderisken. De har bra garanti men vad hjälper det vid vattenskada? Det billigaste priset hittade jag här.
 
GUSTAVSBERG BLANDARE

I vårt nybyggda hyreshus byter man ut samtliga blandare av märket Gustavsberg, både i kök och badrum. Det gäller förresten flera hyreshus. Alla kranar droppar pga konstruktionsfel. Tror modellen heter Nautica.

Dessutom måste de byta alla toalock som också är av märket Gustavsberg då de glappar friskt i fästet redan.

Det är ett par hundra lägenheter det gäller så inget enstaka fel.
 
Att ingen ens har nämnt detta märke?!:S

Kvalité i en klass för sig;)

Jag hade inte hört talas om märket tidigare men det anses tydligen vara närmast legendariskt utanför Sveriged^_^b
 
solsso skrev:
GUSTAVSBERG BLANDARE

I vårt nybyggda hyreshus byter man ut samtliga blandare av märket Gustavsberg, både i kök och badrum. Det gäller förresten flera hyreshus. Alla kranar droppar pga konstruktionsfel. Tror modellen heter Nautica.

Dessutom måste de byta alla toalock som också är av märket Gustavsberg då de glappar friskt i fästet redan.

Det är ett par hundra lägenheter det gäller så inget enstaka fel.
Problemet med dessa blandare har varit läckage i själva insatsen. Har själv bytt en del på garanti. Nu har Gustavsberg enligt uppgift bytt leverantör av insatsen så problemet ska vara löst, hoppas jag iaf.
Glappande lock har jag dock inte råkat ut för ännu iaf.
 
Vi har Damixa G Type-blandare på toaletterna och även deras duschblandare och måste säga att jag inte alls är nöjd med dem. Reglagen går trögt vilket gör att flödet och temperaturen är svår att reglera och både dusch- och handfatsblandare läcker. Nästa gång det är dags att välja blandare blir det definitivt ingen tvågreppsblandare.
 
Tapwell kommer vi aldrig köpa mer. De har problem med att de låter. Design har gått före funktion .
De vet om problemet och skickar ut flödesbegränsare för att lösa problemet.
 
Köper ni en Oras kan ni räkna med att det kan bli svårt med reservdelar. Efter besök i 3 VVS-butiker som i sin tur kontaktade Ahlsell, Onninen osv. slutade det ändå med att jag var tvungen att kontakta Oras direkt. Detta besvär för en packning!
 
Vi har Dornbracht och Vola i våra badrum och är nöjda (har dock bara haft dessa blandare i 1,5 år) och har nu valt en blandare från Dornbracht till köket. Det jag hört om just Dornbracht är positivt och det verkar som om det anses vara ett "kvalitetsmärke" men framtiden får utvisa vad vi tycker.
 
Efter 2 år med Hafa Solo tvättställsblandare kan jag konstatera att kvaliteten är kass. Insats bytt en gång, en liten klen plastkonstruktion som redan kärvar och knarrar när man rör blandaren. Svår att få ren vid infästningen mot tvättstället. Monteringsanvisning/instruktion visar dessutom en helt annan kran.

Samtidigt med tvättställsblandaren monterades en Hafa Moon WC som inte spolar vatten längst fram, gäller att sikta långt bak(y) Detta har gjort mig anti-Hafa. Övrigt är det Mora och IFÖ som gäller i huset. Det mesta är deras budgetprodukter och det fungerar bra utan anmärkning.
 
Har kört Hansgrohe Axor på samtliga blandare och duschar, mycket vanliga på finare hotell (borde säga nåt om kvaliten?) och den upplevda kvaliteten är mycket högre än på Gustavsberg, Oras, FMM och de andra vanliga svenska märkena.

Hur de sen står sig i längden kan jag inte svara på då vi endast haft dem 1-2 år så långt. Men allt ser fortfarande ut som nytt och funkar perfekt. Något man inte kan säga om svärföräldrarnas mora blandare (bad och kök) som är lika gamla som våra och redan ser använda ut.

Med samma resonemang så har vi kört Duravit på alla möbler och porslin i badrummen, mycket nöjda med det med.
 
Har någon hört om lyfco tidigare? Köpte ett tvättställ därifrån och fick med plankare i paketet, vågar man använda den?
 
Jag tycker Grohe har en väldigt bra kvalitet, de verkar hålla tätt och har en mjuk känsla år efter år. Har haft blandare av andra märken som börjar kännas tröga o kärva efter några år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.