Provtryckt en slinga. Tyvärr ingen inkoppling då det låg 16mm anslutningskoppling där 20mm skulle ligga. Att jag skulle gjort fel är uteslutet, felet är Dahls. Nu är jag sur. :oops::mad:
 
  • Tryckprovningsslinga med fel storlek på anslutningskoppling, gult verktyg med manometer på OSB-golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Totte lille och 2 till
  • Laddar…
D
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Får man köpa en laser till om man behöver borra två hål då?

Frågar åt en kompis.
Nä, du får plocka ner skivan, flytta lasern, sätta upp skivan, hålsåga igen ;)
 
  • Gilla
  • Ledsen
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Givetvis köper man så många lasrar man behöver.
 
  • Gilla
  • Älska
fiskbuggaren och 4 till
  • Laddar…
Äntligen slinga två på plats!

Passade även på att isolera bjälklaget en smula. Svintråkigt, men det bör göra skillnad med 0cm förr mot 20cm nu. Kvarstår dock en del innan det är klart...
 
  • Värmefördelningsrör med etiketterade aktuatorer och mätare som del av ett uppdaterat värmesystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt med ny OSB-golvskiva och isolerat bjälklag i ett rum under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Börjat med köket på frugans önskemål.

Innan hade vi en på utsidan stor (men liten på insidan) side-by-side kyl-frys malplacerad mellan två fönster. Den såldes till förmån för ett "ovan-under" kyl-frys. Nya kylen placerad där skafferiet var tidigare och alla produkter från skafferiet får bo i köks-ön som är under tillverkning.

Gipsat över väggen med liggande panel för att få bort det "lantliga" i köket. Rev bort kortsidan som bestod av ohyvlad ytterpanel som slagit sig, trodde jag tills jag rev bort den och såg hur hur snett tidigare ägare sågat. Blev justering inför det kommande bytet av kortsida till en dörromfattning istället för ytterpanelen. Intressant väggkonstruktion i fler lager som får kvarstå då den fungerar bra att skruva upp saker i samt att golvet är lagt efter väggen var uppförd.

Sågat kortsidan, gipsat väggen samt spacklat idag. Slutförde inte spacklingen under kvällen utan tar det sista imorgon! (y)

Kvarstår att göra;
  • Bygga om en täcksida till front och montera ovan kyl efter målning.
  • Spackla klart
  • Slipa
  • Måla tak och väggar
  • Montera taklister
  • Montera golvsocklar
  • Montera dörromslag
  • Installera vinkyl
  • Montera bänkskiva på köksön
  • Montera täcksidor på köksön
  • Byta strömbrytare och eluttag
 
  • Renoverat kök med vita skåp, träbänkskiva, rostfri "ovan-under" kyl och liggande panelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprocess av kök med nyligen gipsad och delvis spacklad vägg bredvid ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete i kök med nysågad kortsida av vägg och påbörjat spacklingsarbete ovanför fönster med julkrans.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En oslipad träkant av en vägg efter borttagning av ytterpanel med synliga sågmärken och kvarstående gips.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis spacklad vägg med synlig ytterpanel vid kant, i ett vardagsrum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete i kök med vägg delvis spacklad och gipsad, synlig eluttag, fönster och möbel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett pågående köksrenoveringsprojekt med gipsvägg, spacklade skarvar och en halvfärdig köksö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag hann slänga upp lite gips efter jobbet, trevligt med skivhiss, men lite omständligt att få upp skivorna själv ändå :p

Satt några skivor på väggen också :)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Mest provräknat på kostanden att regla upp några väggar… fanns det inte en tråd i somras om virkespriser etc? Var ett par år sen jag byggde sist men 21kr/m för 45x45 kortregel känns saftigt. Eller?
 
O olofh skrev:
Mest provräknat på kostanden att regla upp några väggar… fanns det inte en tråd i somras om virkespriser etc? Var ett par år sen jag byggde sist men 21kr/m för 45x45 kortregel känns saftigt. Eller?
Saftigt? Det är sjukt pris, men vad man får betala numer...
 
O olofh skrev:
Mest provräknat på kostanden att regla upp några väggar… fanns det inte en tråd i somras om virkespriser etc? Var ett par år sen jag byggde sist men 21kr/m för 45x45 kortregel känns saftigt. Eller?
Osb för 349kr/skivan. Tror jag betalde runt 160kr för ett år sedan :sweat:
 
  • Ledsen
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Totte lille Totte lille skrev:
Alla behöver en lägga ifrån sig sakerna hylla
Jag har 2
Två hyllor är alldeles för lite, jag brukar tyvärr använda hela garaget till detta.......
 
  • Gilla
Strontus
  • Laddar…
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Osb för 349kr/skivan. Tror jag betalde runt 160kr för ett år sedan :sweat:
Jag tror jag betalade ca 100 kr/skivan, hoppas jag räknat rätt på åtgången :D
 
Snart lägger man väl osb istället för parkett för att visa status :crysmile:
 
  • Älska
  • Haha
mrsnhp och 1 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
[länk]
Antar att du sålde skivorna för att finansiera hela köket ;-)
 
O olofh skrev:
Antar att du sålde skivorna för att finansiera hela köket ;-)
Nä, de ligger kvar, som en valutareserv.
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.