Återgår till ämnet bilister.
De berättade just på radio att nån gjort en undersökning.
Om en bil stannar på vägen, tar det längre tid innan bilen bakom tutar om det är en stor dyr fin bil, än om det är ett litet billigt lik.
 
Isakare Isakare skrev:
Återgår till ämnet bilister.
De berättade just på radio att nån gjort en undersökning.
Om en bil stannar på vägen, tar det längre tid innan bilen bakom tutar om det är en stor dyr fin bil, än om det är ett litet billigt lik.
Skit ska skit ha :crysmile:
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Återgår till ämnet bilister.
De berättade just på radio att nån gjort en undersökning.
Om en bil stannar på vägen, tar det längre tid innan bilen bakom tutar om det är en stor dyr fin bil, än om det är ett litet billigt lik.
Ja det tror jag stämmer, andra bilister verkar ta sig större friheter när jag kör vår Polo än när jag kört någon av de större bilarna vi har eller haft.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ja det tror jag stämmer, andra bilister verkar ta sig större friheter när jag kör vår Polo än när jag kört någon av de större bilarna vi har eller haft.
Precis, vem bryr sig om en Polo i trafiken ;):crysmile:
 
Isakare Isakare skrev:
Precis, vem bryr sig om en Polo i trafiken ;):crysmile:
....vilket i praktiken, faktiskt, skapar lite fler "situationer" i trafiken eftersom jag kör likadant oavsett vilken bil jag kör.
 
Video på Jetsone one , en VTOL
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej jag ser mig inte som parasit då jag betalar flera gånger om vad jag kostar i skatt. Parasiter är de som betalar mindre skatt än vad de kostar samhället.
Samt de som får fläskiga skuldräntebidrag ? Dvs de som låter andra skattebetalare subventionera att de köpt nåt över sin betalningsförmåga...;)
 
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej jag ser mig inte som parasit då jag betalar flera gånger om vad jag kostar i skatt. Parasiter är de som betalar mindre skatt än vad de kostar samhället.
Samt de som får fläskiga skuldräntebidrag ? Dvs de som låter andra skattebetalare subventionera att de köpt nåt över sin betalningsförmåga...;)
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
I de flesta fall får de skylla sig själv. Dålig utbildning, lathet osv.
Struntprat
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Du ska nog inte anmärka på personen då och kalla han parasit. Tror du ska rikta dig mot de som tar +30% av hans pengar på ett bräde samt adderar +25% på allt som han köper, så han blir beroende av deras "hjärliga" händer för att klara sig.
Var kallar jag städaren parasit?
 
A
har vi så väldigt lite att skriva att vi måste igång med gamla diskussioner som man hade hoppas var nedlagda igen?
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tycker istället all heder till nolltaxerarna, rebeller i förtrycket.
Parasiterna med andra ord.
 
  • Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tycker inte skattefusk är okej egentligen. Men jag förstår dem. Det är helt sjukt hur mycket man ska betala för ingenting..
För ingenting?? Då existerar du inte ens
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fel om skatteverket inte tror du kan leva på lönen så blir du misstänkt. Bevisbördan ligger då på dig.
Oj vilka problem...:crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
I pappsens fall löste det sig. Men det är inte alla som har samma tur. Bevisbördan är helt på dlg
Så "pappsen" klarade sig undan från att betala..? :crysmile: Var han alltså en parasit då?
 
  • Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.