Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
J
Z Zorn skrev:
Du bör komma ihåg vilka som stängt ner samhället. Att agera domare och bödel emot människor som inte har med saken att göra är horribelt och ynkligt.
Aah ok. Rösta på någon som tycker som du i nästa val då så är problemet löst. Eller är vaccinmotstånd ett specialintresse? Bödel var väl lite elakt? Jag vill ju dom ska hålla sig friska. Problemet just nu är ju alla som är sjuka eller dör i onödan.
 
Redigerat:
  • Gilla
Klacken
  • Laddar…
Fairlane
B Bus1t skrev:
Hur räknar du då?

i åldern 10-19 år har det dött en man/pojk. Denna stackaren var tyvärr riskgrupp och led av andra åkommor.

Så ingen "frisk" har dött. Ja det är väl så nära 0 man kan komma eller hur räknar du?

Däremot har det dött en stackare i det åldersspannet av ett vaccin. Nu framkommer det inte här om denna också hade någon riskgrupp så möjligtvis kan uppräknas åt andra hållet då...

Men annars hamnar tyvärr "nära noll" snarare på minus sidan tyvärr.

utöver det så är det just nu 135 st allvarliga biverkningar rapporterade för män/pojkar 10-19 år..

"Vad är en allvarlig misstänkt biverkning? En allvarlig biverkning är en sådan som leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt viktig händelse."


Hur bra är du på att räkna?
Min matematiska förmåga är rätt hög faktiskt, även om jag erkänner att den minskat med åren.
Du märker inte att dina åldrar sjunker hela tiden? Du började med en 25-åring i inlägg #12420
I inlägg #12432 blev den en 18-åring och nu är det någon som kan vara så ung som 10?

Svårt att debattera mot rörliga mål. Min grundtanke var dock att man känner till vissa riskgrupper, som ålder, övervikt etc, men det finns också genetiska, som är kända, men de kan vi inte sålla på för vi vet inte om vi har genen eller inte.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Jag är för högre skatter för ovaccinerade. Sådär fem procent är rimligt. Detta eftersom de orsakar samhället stora kostnader. I rena kronor troligen inte så mycket kronor det ger iofs eftersom de troligen tjänar rätt dåligt i genomsnitt. Man betalar ju för mycket annan dumhet också. Tex tobak och alkohol. Är för sockerskatt också.
Du verkar dömma folk ganska friskt...
Du tar förgivet att alla ovaccinerade behöver sjukvård och är låginkomsttagare...
 
J
perra i skogen perra i skogen skrev:
Du verkar dömma folk ganska friskt...
Du tar förgivet att alla ovaccinerade behöver sjukvård och är låginkomsttagare...
Läs noggrannare. De stora penseldragen...
Men visst i snitt så ser jag dessa som lite dummare. Det kostar jag på mig eftersom de som avstår utan medicinska skäl troligen tycker det samma om oss andra. Forumet tjänar dock troligen en hel del på dom. Nya medlemmar hela tiden. Vaccinmotståndarna skriver vääääääldigt mycket i just vaccintrådarna men inget eller lite i andra.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Trådens titel är lite inaktuell just nu. Det borde läggas till "eller tagit tredje dosen"

Som vi vet kommer inte dubbelvaccinerade räknas som fullt vaccinerade inom några månader, vilket redan skett i vissa länder.

Som svar på frågan, har haft covid, inga sympton förutom bortfall av lukt och smak. Har nu naturligt förvärvade antikroppar vilket gör vaccinering överflödigt. Tyvärr är mina 180 dagar av frihet snart över. Förutom att dagarna tickar ner börjar fler och fler länder kräva just vaccinatation. Jag frågar mig varför det inte räcker med det faktum att jag har antikroppar? Varför är det så viktigt att just jag tar sprutan? Dessa frågor verkar inte vara så intressanta.

Har även märkt att många dubbelvaccinerade känner sig lurade och tveksamma till den tredje dosen. Den återgång till det normala som utlovades uteblev, tror inte tredje dosen kommer göra någon skillnad heller. Det påminner lite om att ge pengar till utpressare, ger du efter kommer de kräva mer. Ser ingen skillnad mot politiken kring covid.
 
  • Gilla
udihow och 4 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Aah ok. Rösta på någon som tycker som du i nästa val då så är problemet löst. Eller är vaccinmotstånd ett specialintresse? Bödel var väl lite elakt? Jag vill ju dom ska hålla sig friska. Problemet just nu är ju alla som är sjuka eller dör i onödan.
Jag är själv vaccinerade. Finns det en vaccin mot fördomar och totalitarism så bör vissa i tråden 'tvingas' få tillräckligt med doser tills dess dom betraktas som friska. Andra metoder är läger och social utfrysning. Kanske ett boktips, nog att föredra.
 
J Jocke Best skrev:
Läs noggrannare. De stora penseldragen...
Men visst i snitt så ser jag dessa som lite dummare. Det kostar jag på mig eftersom de som avstår utan medicinska skäl troligen tycker det samma om oss andra. Forumet tjänar dock troligen en hel del på dom. Nya medlemmar hela tiden. Vaccinmotståndarna skriver vääääääldigt mycket i just vaccintrådarna men inget eller lite i andra.
Genom detta inlägget så bevisar du att du har en skev människo syn och att nu nog inte tillhör dom smartaste.... ‍♂️
 
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
J
Z Zorn skrev:
Jag är själv vaccinerade. Finns det en vaccin mot fördomar och totalitarism så bör vissa i tråden 'tvingas' få tillräckligt med doser tills dess dom betraktas som friska. Andra metoder är läger och social utfrysning. Kanske ett boktips, nog att föredra.
Så vilka stängde då ner samhället? Vilka var emot och ville hålla det öppet? Låter som du ville både ha kakan och äta den. Hade alla tagit sitt ansvar och göra vad som förväntades av dom hade inte lika mycket "stängas ner". För mycket gullande med lallare och slackers tycker jag. Att vissa alltid vill försvara tanklöshet har skapat det samhälle vi har idag.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
J
perra i skogen perra i skogen skrev:
Genom detta inlägget så bevisar du att du har en skev människo syn och att nu nog inte tillhör dom smartaste.... ‍♂️
Man får tacka. Skrivet av någon vars 25 av de 30 senaste inläggen handlar om vaccinmotstånd. Bara det bevisar min tes.
 
  • Gilla
  • Haha
pmd och 2 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Så vilka stängde då ner samhället? Vilka var emot och ville hålla det öppet? Låter som du ville både ha kakan och äta den. Hade alla tagit sitt ansvar och göra vad som förväntades av dom hade inte lika mycket "stängas ner". För mycket gullande med lallare och slackers tycker jag. Att vissa alltid vill försvara tanklöshet har skapat det samhälle vi har idag.
Du kommer behöva många doser till pandemin är över. Förslagsvis sätter du idag i karantän, vi vaccinerade sprider också smitta. Jag antar förslaget är mindre intressant, ditt jag accepterar inte att bli förminskad och utpekad.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
L
Tråkiga nyheter, trycket ökar ytterligare för att vaccinera barn, enligt denna amerikanska undersökning höjs risken för diabetes hos barn under arton med 2.5 gånger efter genomgången sjukdom:

"New CDC Study: Children and teens 18 years and younger who have had COVID-19 are up to 2.5 times more likely to be newly diagnosed with diabetes after infection. Preventing COVID-19 among children and teens is important to slow the spread and protect them from other possible effects of the disease. Learn more: bit.ly/MMWR7102e2.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J
Z Zorn skrev:
Du kommer behöva många doser till pandemin är över. Förslagsvis sätter du idag i karantän, vi vaccinerade sprider också smitta. Jag antar förslaget är mindre intressant, ditt jag accepterar inte att bli förminskad och utpekad.
Vi får nog acceptera att vi tycker olika.
 
L Lärospånet skrev:
Tråkiga nyheter, trycket ökar ytterligare för att vaccinera barn, enligt denna amerikanska undersökning höjs risken för diabetes hos barn under arton med 2.5 gånger efter genomgången sjukdom:

"New CDC Study: Children and teens 18 years and younger who have had COVID-19 are up to 2.5 times more likely to be newly diagnosed with diabetes after infection. Preventing COVID-19 among children and teens is important to slow the spread and protect them from other possible effects of the disease. Learn more: bit.ly/MMWR7102e2.
Ja, för jävligt att man ska hålla på att försöka skydda barn mot potentiellt livslånga sjukdomar
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Nissens
L Lärospånet skrev:
Tråkiga nyheter, trycket ökar ytterligare för att vaccinera barn, enligt denna amerikanska undersökning höjs risken för diabetes hos barn under arton med 2.5 gånger efter genomgången sjukdom:

"New CDC Study: Children and teens 18 years and younger who have had COVID-19 are up to 2.5 times more likely to be newly diagnosed with diabetes after infection. Preventing COVID-19 among children and teens is important to slow the spread and protect them from other possible effects of the disease. Learn more: bit.ly/MMWR7102e2.
Tur att det finns vaccin som kan skydda dem!
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Nissens
L leecher skrev:
Trådens titel är lite inaktuell just nu. Det borde läggas till "eller tagit tredje dosen"

Som vi vet kommer inte dubbelvaccinerade räknas som fullt vaccinerade inom några månader, vilket redan skett i vissa länder.

Som svar på frågan, har haft covid, inga sympton förutom bortfall av lukt och smak. Har nu naturligt förvärvade antikroppar vilket gör vaccinering överflödigt. Tyvärr är mina 180 dagar av frihet snart över. Förutom att dagarna tickar ner börjar fler och fler länder kräva just vaccinatation. Jag frågar mig varför det inte räcker med det faktum att jag har antikroppar? Varför är det så viktigt att just jag tar sprutan? Dessa frågor verkar inte vara så intressanta.

Har även märkt att många dubbelvaccinerade känner sig lurade och tveksamma till den tredje dosen. Den återgång till det normala som utlovades uteblev, tror inte tredje dosen kommer göra någon skillnad heller. Det påminner lite om att ge pengar till utpressare, ger du efter kommer de kräva mer. Ser ingen skillnad mot politiken kring covid.
För att alla antikroppar är naturliga, men det är lättare att ta vaccin än att se till att få infektionen igen. Jag har också haft infektionen, har dubbelvaccinerat mig, tar snart den tredje. :)
 
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.