Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Nyfniken Nyfniken skrev:
De har ju inte försökt heller.
Det tror jag nog dom har gjort. Men det går inte helt enkelt. Inget som ger någon bra effekt.
 
T Texan skrev:
TRAMSIGT!
Istället för att bara kommentera att du tycker att något är trams och inte tillför något i tråden, använd gärna Anmäl-funktionen så att en moderator kan städa i tråden.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
perra i skogen perra i skogen skrev:
Varför skulle jag ta ett läkemedel som jag till 99,9% inte behöver??
Ta vaccinet om du är rädd för viruset, är ju i första hand din egna säkerhet det gäller.
Har du inte förstått det efter 12300 inlägg så lär det inte hjälpa att försöka förklara det en gång till.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 5 till
  • Laddar…
perra i skogen perra i skogen skrev:
Det tror jag nog dom har gjort. Men det går inte helt enkelt. Inget som ger någon bra effekt.
Vad pratar du om? Det är ju precis gjort.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Analogin med bilbälte är ju faktiskt klockren här.

Risken att skada sig i en krock är relativt låg, men många gånger högre om man åker utan bilbälte än med. Det finns vissa risker med att använda bilbälte och bara för att du använder bilbälte så är du inte 100% säker heller.

Sen finns det de som åker utan bilbälte som säger att det verkar som att de som har bilbälte känner sig odödliga med tanke på hur de kör.

En del åker fortfarande utan bälte för de har inte fått det bevisat att det är 100% säkert än.

Joo visst. Är ju en jättebra jämförelse mellan ett lagstadgat krav för trafiksäkerhet mot ett "frivilligt" vaccin..
.

Risken för mig är ju betydligt större att bli svårt skadad/dö i en krock utan bälte än bli detsamma utan vaccin om jag får viruset.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
Vissa säger att vaccinet är bekräftat säkert och inget säger att det skulle vara farligt på något sätt.

Det är därför AZ vaccin är så populärt och folk under 30 bör inte ta modernas tror jag för att man kan få hjärtsäcksinfektion.

Nya studier visar dessutom att vaccin effekten är mer eller mindre borta efter ca 6 månader.

jag har tagit många vaccin men dom är säkra och VÄL testade under många år och har förfinats för att vara så nära perfektion det går.

Skyddet verkar dessutom vara högst begränsat... 8 i min arbetsgrupp som är dubbelvaccinerade (2 är trippel) ligger hemma med corona. jag har haft en tidig genomgången infektion så jag och de 5 andra som haft det och inte heller är vaccinerade är alla friska.
jag behöver således inget vaccin då en genom gången infektion alltid ger bäst skydd.

hade detta varit ebola hade jag stått fört i vaccin kön...(om jag inte överlevt en infektion på något mirakulöst sätt)

vaccin är jätte bra och har räddat miljontals människor men jag vill spruta in testade och säkra saker i min kropp.
 
  • Gilla
perra i skogen och 1 till
  • Laddar…
perra i skogen perra i skogen skrev:
Risken för mig är ju betydligt större att bli svårt skadad/dö i en krock utan bälte än bli detsamma utan vaccin om jag får viruset.
Du lyckades missa poängen helt och hållet.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vad pratar du om? Det är ju precis gjort.
Vad är det som precis är gjort?? Inte har dom tagit fram ett vaccin mot förkylningar iaf.
Hittills har ingen lyckas, men visa mig gärna fakta på det.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Använder du bilbälte @perra i skogen ?
Varför skulle jag inte göra det?
Är ju min bästa räddning i händelse av en olycka
 
perra i skogen perra i skogen skrev:
Varför skulle jag inte göra det?
Är ju min bästa räddning i händelse av en olycka
Varför använder du bilbälte när du till 99,9% sannolikhet inte behöver det men tycker det är onödigt med vaccin?
 
  • Gilla
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
perra i skogen perra i skogen skrev:
Vad är det som precis är gjort?
Man har tagit fram ett vaccin mot coronavirus.
 
  • Gilla
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
J
perra i skogen perra i skogen skrev:
Så är det ju med alla sjukdomar.
I rysk roulett är ju risken att dö 1 på 6.
I covid är ju dessa siffror betydligt lägre.
Aaha du trodde det var fråga två på matteprovet.
Min poäng-> '''''''''' Du-> ___
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Varför använder du bilbälte när du till 99,9% sannolikhet inte behöver det men tycker det är onödigt med vaccin?
Varför jag använder bälte?? .
Du förstår tydligen inte det jag skriver.
Större risk att bli svårt skadad/dö av en trafikolycka än av viruset.
Dumt att ta läkemedel i onödan.
 
  • Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Man har tagit fram ett vaccin mot coronavirus.
Ja just mot denna varianten, lika som för SARS och MERS. Men inte mot våra vanliga förkylningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.