makhno_ makhno_ skrev:
Ja interiört upplevs det verkligen inte mörkt eller som att fönsterna är för små. Delvis är nog detta på grund av den rätt nätta huskroppen. Är dörrar öppna får man nästan alltid ljus från minst två håll. Huset upplevs som ett ganska typiskt äldre traditionellt svenskt trähus när det kommer till ljusföring och trähuskänsla . Planlösningen med allt det innebär gör dock huset väldigt speciellt.
k märkt?
 
Maria T
Maria T Maria T skrev:
Kan bara säga att jag bor i närheten, och det är fantastiskt fina omgivningar och huset ligger makalöst bra till, så om du ser potentialen (vilket jag gör) så skulle jag absolut lägga ett bud. Nu är jag toppennöjd med mitt hus, så jag kommer inte vara med i budgivning ;)

[/QUOTE]


Den här snygga blev inte långvarig ute till salu, såldes redan 2021-12-01 och 2,6 Mkr över utgångspris.
https://www.booli.se/annons/4445166

Inte förvånad - stor tomt, sjöutsikt, Stockholms kommun. Hoppas att de nya ägarna ser potentialen - rivningslov gavs knappast! - och att de renoverar, restaurerar och behåller många av de fina detaljerna.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nähä. Jaha. Men varför länka till nåt som bara är ett slutpris och en karta? Vi får väl lita på ditt ord att det är snyggt...
 
  • Gilla
Götesjö och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Klicka dig upp till föregående inlägg så ser du vilken fastighet som avses. Kunde inte svara direkt då det var för många bilder (kanske jag gör nåt fel @Marlen Eskilsson men gick inte radera foton i originalinlägg, prövade tre ggr)

Sen behöver du inte vara så dryg @Enolf ;)
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Synd att det ligger så långt från stan annars fint

[länk]
mest synd att marken är så avstyckad hade vart perfekt för häst folk med pengar om laddor och mark fans kvar

dom två flygelbyggnaderna ser ju alldeles för ny ut och den andra ser ut som den är byggd på 50 talet inte ens en bild på den

inte för att vara för taskig men dom skulle verkligen behöva home styling när det kommer till möblerna inget passar in med huset får lite känsla nån har handlat möbler på ikea 20 år sen blandat med saker från blockets bortskänkes annonser
 
Redigerat:
M maria01 skrev:
mest synd att marken är så avstyckad hade vart perfekt för häst folk med pengar om laddor och mark fans kvar

dom två flygelbyggnaderna ser ju alldeles för ny ut och den andra ser ut som den är byggd på 50 talet inte ens en bild på den

inte för att vara för taskig men dom skulle verkligen behöva home styling när det kommer till möblerna inget passar in med huset får lite känsla nån har handlat möbler på ikea 20 år sen blandat med saker från blockets bortskänkes annonser
Stuteriet brevid är också till salu för 22 miljoner
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Stuteriet brevid är också till salu för 22 miljoner
har du annonsen
 
Att fastigheter är i flera skiften är inget ovanligt.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Att fastigheter är i flera skiften är inget ovanligt.
nej det är det inte men såna här fastigheter blir lättare att sälja med samanhängande mark
 
Det tyckte nog inte den som styckade av mangårdsbyggnaden och lite till från gården. :geek:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.