B
Fel
 
Redigerat:
G GVR4 skrev:
Helt galna summor!
Hela lönen går till elräkning.....konkurs...
 
  • Ledsen
  • Gilla
Asso och 4 till
  • Laddar…
Skaftöö Henrik_Skaftö skrev:
bundet pris?
Ja, Sala-Heby energi 3 år.
 
Många snäljoppar som gnäller över att de är för snåla att binda avtalet.

Sluta lipa som barn och väx upp!
 
  • Arg
  • Gilla
reez och 2 till
  • Laddar…
Antar att det handlar om rörligt elpris?
Har ca 110 kvm stuga med direktverkande, LLV och braskamin som körs när lusten faller på. Vi landar på ca 3200 för december.
Har bundet sen 210101. Vi lider med er
 
  • Gilla
Uppner
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Ja, Sala-Heby energi 3 år.
Hade samma förbrukning, rörligt. Blev 7500kr
 
D Dala64 skrev:
Antar att det handlar om rörligt elpris?
Har ca 110 kvm stuga med direktverkande, LLV och braskamin som körs när lusten faller på. Vi landar på ca 3200 för december.
Har bundet sen 210101. Vi lider med er
Oj vad synd de är om dig som har både stuga och Villa.

Stackars dig.
 
B Byggahus48 skrev:
För att få fram TOTALSUMMAN PER KILOWATTIMME måste du ta med ALLA KOSTNADER ÄVEN MOMSEN
och det är den totalsumman jag efterfrågade. Då först går det möjligt att jämföra.
Det var ju det jag skrev. INKLUSIVE ALLT. MÅSTE MAN SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER SÅ DU SKA FÖRSTÅ? Att jag skrev mitt kwh-pris ex moms var mest för att visa hur liten del själva elpriset utgör av totala kostnaden.
 
B
T Titagurgi skrev:
Oj vad synd de är om dig som har både stuga och Villa.

Stackars dig.
TITAGURGI: var har du fått det ifrån att hen har både villa och stuga? OM hen har det, ger det dig då rätt att vara dryg? Utgår från att hen själv jobbat ihop till det hen har. Så trött på alla som bara vill slänga ur sig en skitsläng i ”mörkret av nätet”. Har du inget vettigt, snällt eller intressant att skriva, så skriv inte. Avundsjuka är den sjukdom som är värst.
 
  • Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
T Titagurgi skrev:
Många snäljoppar som gnäller över att de är för snåla att binda avtalet.

Sluta lipa som barn och väx upp!
Jag hoppas även du vaknar upp när du en dag skall binda om ditt fasta avtal (för jag utgår från att du har det med tanke på din infantila kommentar).

När ditt nuvarande pris stigit med 150-300% (just nu över 500%-ig höjning för min del).
Tror inte du är lika kaxig då och det är lika självklart för dig att binda om till det priset.
 
  • Gilla
GlennB och 7 till
  • Laddar…
Skaftöö Henrik_Skaftö skrev:
Hade samma förbrukning, rörligt. Blev 7500kr
Inte så kul alls.

Mitt totalpris inkl. moms, skatt och elnät blev 2 900 kr, dvs 1,31 kr/kWh inkl allt. Men som sagt, vi har ju betalt samma pris även när det rörliga priset varit lågt under sommaren. Alltså mer än de som haft rörligt avtal eller timpris. Å andra sidan så är ju elräkningarna sommartid väldigt låga.
 
engs engs skrev:
Rent ekonomiskt så har vi (långt innan vi gick över till timdeb, har inte med det att göra) lagt upp som ett extra ”mellansparkonto”. Dvs vid sidan om vanligt hushållskonto för månatliga räkningar och utgifter samt ett mer långsiktigt sparande för större renoveringar etc.

Detta "mellansparkonto" har vi för främst att jämna ut skillnad i utgifter under året men också mindre oväntade kostnader (typ trasiga vitvaror). Vi stoppar alltså in samma summa varje månad så man har en buffert för ojämna utgifter utan att det blir en vana att nalla på långsiktiga sparkontot.
Vi gör likadant sedan 3 år, fungerar hur bra som helst! (y)
 
  • Gilla
Byggahus48
  • Laddar…
B
J Jan.B skrev:
Det var ju det jag skrev. INKLUSIVE ALLT. MÅSTE MAN SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER SÅ DU SKA FÖRSTÅ? Att jag skrev mitt kwh-pris ex moms var mest för att visa hur liten del själva elpriset utgör av totala kostnaden.
Tack för vänligt svar. Dags att lägga sig nu?
 
B Byggahus48 skrev:
Tack för vänligt svar. Dags att lägga sig nu?
Ja jag ville bara vara vänlig och ge dig svar på frågan om totalpris/kwh. Tyckte du hade en lite otrevlig ton i ditt svar men kanske missuppfattade det. Nä ska faktiskt jobba till 07.00. Jobbar faktiskt med att producera el på värmekraftverk..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.