Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Folk har fått nog av lock downs, mandat, covid pass, restriktioner mm. Det är dags att öppna upp och inse att covid är något vi får leva med som vilken annan sjukdom är vad jag tror. Att införa en massa ytterligare restriktioner är ingen lösning för folket eller ekonomin. Vanlig Media så kallade nyheter babblar på om olika varianter och årliga vaccinationer för full hals var dag vilket man inte kommer att acceptera.

Vad är syftet med det att upprepa samma skit varenda dag skrämma folk till sprutorna är min gissning men var och en kan ju tolka det som man vill. Det är så mycket kaos runt om i värden nu vilket svensk media väljer att inte alls visa för folket för det är negativt om covid och mycket annat som händer och kommer fram om Vaccinet. För mig är det då inte ett dugg konstigt att folk tvekar att ta denna spruta då det kommer fram mer och mer om det och vem vet om ett år till kanske det visar sig att korrekt val var att inte vaccinera sig. Jag har vaxxat mig men någon mer dos kommer inte in i min kropp jag tror övriga doser bara handlar om att göra dom rika rikare pengar och kontroll sen vet man ju inte heller om långvarig regelbunden vaccinering är bra för kroppen eller vad innehållet är och det så småningom visar sig att man inte klarar sig utan vaccinet då kroppen vant sig att få hjälp hela tiden av influensa vacciner covid vacciner mm. Alla hemligheter avtalade tystnadsplikter bakom covid vaccinet och dess skapade syfte som mer och mer börjar synas är ju också negativa tecken. Vidare myndigheterna som vill skicka våra barn till vaccination vilket vansinne i mina ögon för vem ansvarar för barnen föräldrarna och vilken förälder med sina sinnens fulla bruk vill skicka sitt barn till en möjlig avrättning för det är vad den faktiskta utgången blir om barnet oturligt avlider och vilken förälder vill leva med att ha bidragit till en sådan utgång för sitt barn inte jag.

Vaccinerade eller Ovaccinerade stöder jag båda valen lika mycket och att man är myndig att fatta sitt eget beslut är också av största viktigt tycker jag och varför ska vi i Sverige dela upp oss i två läger. Sammanhållning och respektera och stötta varandras beslut i frågan är bättre för sammanhållningen och man kan då också rikta kritiken mot rätt instanser i stället för att skylla allt på ovaccinerade medmänniskor då detta elände slutligen kan komma att handlar om så mycket mer än ovaccinerade. Det fins mycket media på nätet att följa som faktiskt är bra. Jämför gärna det med det du får veta i vanlig media så bidrar det säkert till en mycket bättre bild och information många inte viste eller hade en aning om vilket också gör det lättare att välja fritt spruta eller inte spruta.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
K
S DanielF skrev:
Minst 80% av befolkningen följer andra och saknar mod att ställa sig upp och ifrågasätta majoriteten. Om Staten, media och vad som upplevs som majoriteten anser att man ska vaccinera sig så följer alla fårskallar med utan att tveka.

Inte nog med att de har en fobi att sticka ut, de faller för grupptrycket också.

" ”Perfomance anxiety” (PA) och är den vanligaste bland alla fobier. Faktum är att uppemot en fjärdedel av Sveriges befolkning lider av rädsla att tala inför grupp."

"Ett berömt experiment, "Asch's experiment" visar att 80 procent av alla människor kan förmås att peka ut två linjer – med avsevärd längdskillnad – som lika långa, genom att alla andra i gruppen gör det."
En fråga: Vad hade du gjort för att "allt skulle bli normalt igen"?
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
J
T Texan skrev:
Antar att du syftar på mina "Gilla" emojis? Nja, det är väl mest för att tonen är så fruktansvärt kass i många fall att man inte kan göra något annat än att skratta åt det.
Om inte vi passar kanske du hittar andra, bättre forum där narrativet du gillar att nämna kritiseras? Hur var det förresten? Lyckades du få ditt barn avstängt från undervisningen med ditt vaccinförbud, eller blev det ett dagligt test?
 
  • Haha
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
K
L LiteForce skrev:
Folk har fått nog av lock downs, mandat, covid pass, restriktioner mm. Det är dags att öppna upp och inse att covid är något vi får leva med som vilken annan sjukdom är vad jag tror. Att införa en massa ytterligare restriktioner är ingen lösning för folket eller ekonomin. Vanlig Media så kallade nyheter babblar på om olika varianter och årliga vaccinationer för full hals var dag vilket man inte kommer att acceptera.

Vad är syftet med det att upprepa samma skit varenda dag skrämma folk till sprutorna är min gissning men var och en kan ju tolka det som man vill. Det är så mycket kaos runt om i värden nu vilket svensk media väljer att inte alls visa för folket för det är negativt om covid och mycket annat som händer och kommer fram om Vaccinet. För mig är det då inte ett dugg konstigt att folk tvekar att ta denna spruta då det kommer fram mer och mer om det och vem vet om ett år till kanske det visar sig att korrekt val var att inte vaccinera sig. Jag har vaxxat mig men någon mer dos kommer inte in i min kropp jag tror övriga doser bara handlar om att göra dom rika rikare pengar och kontroll sen vet man ju inte heller om långvarig regelbunden vaccinering är bra för kroppen eller vad innehållet är och det så småningom visar sig att man inte klarar sig utan vaccinet då kroppen vant sig att få hjälp hela tiden av influensa vacciner covid vacciner mm. Alla hemligheter avtalade tystnadsplikter bakom covid vaccinet och dess skapade syfte som mer och mer börjar synas är ju också negativa tecken. Vidare myndigheterna som vill skicka våra barn till vaccination vilket vansinne i mina ögon för vem ansvarar för barnen föräldrarna och vilken förälder med sina sinnens fulla bruk vill skicka sitt barn till en möjlig avrättning för det är vad den faktiskta utgången blir om barnet oturligt avlider och vilken förälder vill leva med att ha bidragit till en sådan utgång för sitt barn inte jag.

Vaccinerade eller Ovaccinerade stöder jag båda valen lika mycket och att man är myndig att fatta sitt eget beslut är också av största viktigt tycker jag och varför ska vi i Sverige dela upp oss i två läger. Sammanhållning och respektera och stötta varandras beslut i frågan är bättre för sammanhållningen och man kan då också rikta kritiken mot rätt instanser i stället för att skylla allt på ovaccinerade medmänniskor då detta elände slutligen kan komma att handlar om så mycket mer än ovaccinerade. Det fins mycket media på nätet att följa som faktiskt är bra. Jämför gärna det med det du får veta i vanlig media så bidrar det säkert till en mycket bättre bild och information många inte viste eller hade en aning om vilket också gör det lättare att välja fritt spruta eller inte spruta.
Specificera vilka medier du vill vi skall följa!
 
S
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, en majoritet av svenskarna ville eller trodde de kommer att vilja vaccinera sig redan innan det fanns något godkänt vaccin, dvs. innan staten, media etc. ansåg att man skulle vaccinera sig. Folk vet att vaccin skyddar mot allvarlig sjukdom, det är ju inte det första vaccinet på jorden.

Det är väldigt vad du nedvärderar andra människor, inte en trevlig människosyn.
Mina argument backas upp av vetenskap, dina bygger på känslor och vad du tror.
 
  • Haha
  • Wow
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
S
K Klacken skrev:
En fråga: Vad hade du gjort för att "allt skulle bli normalt igen"?
I denna fråga, dvs att 80% är fårskallar som följer strömmen?

Enkelt, finns inget att gör då det ligger i människans natur. Några få är ledare, några är egna och 80% är följare. Människor är i behov av en hierarki annars blir de som yra höns som är oroliga och saknar all form av organiseringsförmåga.

Men att förneka att mänskan är sådan och påstå att de gör val utifrån en opåverkad miljö som inte påverkas av grupptryck och liknande faktorer är fel.

Btw, "allt skulle bli normalt igen" är fel i sig, det har aldrig varit annorlunda än det är idag på den fronten.
 
  • Haha
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
S skogaliten skrev:
Att snart 2 miljarder människor vaccinerats det senaste dryga året, och att det näst intill helt saknas biverkningar värda namnet, är faktiskt rätt viktigt.
Har du källa på det? I Sverige har man alltså inte utrett mer än drygt 14% av alla inkomna biverkningsrapporter!
 
J Jocke Best skrev:
Om inte vi passar kanske du hittar andra, bättre forum där narrativet du gillar att nämna kritiseras? Hur var det förresten? Lyckades du få ditt barn avstängt från undervisningen med ditt vaccinförbud, eller blev det ett dagligt test?
Nejdå, det var bara som med allt annat, SKRÄMSELPROPAGANDA! Hon och några andra som inte var vaccinerade gick till sin praktik varje dag NÄRA SKÖRA GAMLA utan ett enda PCR/Antigen test. Och vet du, det gick bra, ingen blev smittad heller (y)
 
  • Arg
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
KristinaRT
T Texan skrev:
Nejdå, det var bara som med allt annat SKRÄMSELPROPAGANDA. Hon och några andra som inte var vaccinerade gick till sin praktik varje dag NÄRA SKÖRA GAMLA utan ett enda PCR/Antigen test.
Så oerhört oansvarigt att utsätta sköra individer för risken att smittas, OCH att utsätta barnet för det emotionella trauma det skulle innebära att smitta någon och ännu värre om denna skulle avlida.
Att vara ansvarig för någon annans död är inget man någonsin kommer över……
 
  • Gilla
frasen_36 och 8 till
  • Laddar…
KristinaRT KristinaRT skrev:
Så oerhört oansvarigt att utsätta sköra individer för risken att smittas, OCH att utsätta barnet för det emotionella trauma det skulle innebära att smitta någon och ännu värre om denna skulle avlida.
Att vara ansvarig för någon annans död är inget man någonsin kommer över……
Som sagt! SKRÄMSELPROPAGANDA!
Var du inte medicinskt kunnig eller jobbade inom vården? Du vet väl att du kan smitta andra fast du är vaccinerad (https://www.folkhalsomyndigheten.se...r-dig-om-vaccinationen/efter-vaccinationen/)? Du kan alltså orsaka någon annas död för att du är på jobbet och göra det du utbildat dig till att göra. Inte heller så ovanligt att gamla och sköra dör av en "vanlig" influensa heller har jag förstått (25 000 om året tror jag det var). Ja det var kanske inte så bra att först säga att alla ovaccinerade praktikanter måste testas varje dag och sen inte göra det. Förstår inte hur det ansvaret kan läggas på en 16-åring eller en förälder till ett barn som inte vaccinerats?
 
Redigerat:
  • Arg
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
S DanielF skrev:
I denna fråga, dvs att 80% är fårskallar som följer strömmen?

Enkelt, finns inget att gör då det ligger i människans natur. Några få är ledare, några är egna och 80% är följare. Människor är i behov av en hierarki annars blir de som yra höns som är oroliga och saknar all form av organiseringsförmåga.

Men att förneka att mänskan är sådan och påstå att de gör val utifrån en opåverkad miljö som inte påverkas av grupptryck och liknande faktorer är fel.

Btw, "allt skulle bli normalt igen" är fel i sig, det har aldrig varit annorlunda än det är idag på den fronten.
Jag blir matt när jag läser om den människosyn som exponeras i det här inlägget.
 
  • Gilla
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
K
S DanielF skrev:
I denna fråga, dvs att 80% är fårskallar som följer strömmen?

Enkelt, finns inget att gör då det ligger i människans natur. Några få är ledare, några är egna och 80% är följare. Människor är i behov av en hierarki annars blir de som yra höns som är oroliga och saknar all form av organiseringsförmåga.

Men att förneka att mänskan är sådan och påstå att de gör val utifrån en opåverkad miljö som inte påverkas av grupptryck och liknande faktorer är fel.

Btw, "allt skulle bli normalt igen" är fel i sig, det har aldrig varit annorlunda än det är idag på den fronten.
Noterar att du inte svarar på frågan: Vilka medier tycker du att man skall följa?????
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
S
K Klacken skrev:
Noterar att du inte svarar på frågan: Vilka medier tycker du att man skall följa?????
Vad snackar du om? Du har väl aldrig ställt den frågan till mig? :rofl:
 
K
S DanielF skrev:
Vad snackar du om? Du har väl aldrig ställt den frågan till mig? :rofl:
Vanlig Media så kallade nyheter babblar på om olika varianter och årliga vaccinationer för full hals var dag vilket man inte
 
K
K Klacken skrev:
Vanlig Media så kallade nyheter babblar på om olika varianter och årliga vaccinationer för full hals var dag vilket man inte
Ställer frågan igen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.