L lnu skrev:
Pål Ross-villan från Grand Designs Sverige till salu:
[länk]
[länk]
Stilrent och snyggt generellt ..
och
Totalt opersonligt och kallt i övrigt ..

:thinking:

Vissa hus är verkligen som modekläderna på ”catwalken”.. kul att se på - men de passar verkligen inte alla!

Häftig prislapp med :oops:, men kvaliteten och område kostar.
 
  • Wow
  • Gilla
Larsa och 2 till
  • Laddar…
V Vindens skrev:
Jag vet inte om detta objekt ens kvalar in i denna tråd men lagom uppseendeväckande med prislapp och försäljningshistorik (bostaden såld hösten 2020 och därefter igen februari 2021) för att nu säljas för nästan 5 mkr högre pris?

[länk]

Detta toppas med att "Fastigheten säljes med friskrivningsklausul."

Vad är haken? :surprised::rolleyes:
Vet inte vad haken kan vara, om det nu finns någon hake, men att ett hus säljs redan efter ett år kanske kan betyda ägaren/ägarna ska flytta utomlands, ska ta ut skilsmässa och/eller har ekonomiska problem samt att man inte vill ha något krångel med "dolda fel"? Alltså en så enkel försäljning som möjligt.

Att man försöker få ut mesta möjliga för ett hus vid försäljning är vanligt och det är väl friskrivning också.

Ett vackert hus var det i alla fall och jag hade hellre haft det här än Pål Ross-huset för tre gånger pengarna.
 
  • Gilla
Scout
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Vet inte vad haken kan vara, om det nu finns någon hake, men att ett hus säljs redan efter ett år kanske kan betyda ägaren/ägarna ska flytta utomlands, ska ta ut skilsmässa och/eller har ekonomiska problem samt att man inte vill ha något krångel med "dolda fel"? Alltså en så enkel försäljning som möjligt.

Att man försöker få ut mesta möjliga för ett hus vid försäljning är vanligt och det är väl friskrivning också.

Ett vackert hus var det i alla fall och jag hade hellre haft det här än Pål Ross-huset för tre gånger pengarna.
Jag reagerade mest på att fastigheten ser ut att vara i toppskick men säljs med friskrivningsklausul.
Nu är det inte så att jag är spekulant men man blev verkligen nyfiken på varför sälja ett så topprenoverat objekt med friskrivningsklausul.
 
Dödsbo eller bodelning kan vara en anledning till att man vill ha ett avslut. Kan bli krångligt med ev efterkommande kostnader
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
V Vindens skrev:
Jag reagerade mest på att fastigheten ser ut att vara i toppskick men säljs med friskrivningsklausul.
Nu är det inte så att jag är spekulant men man blev verkligen nyfiken på varför sälja ett så topprenoverat objekt med friskrivningsklausul.
jag sålde min föra nyrenoverad med friskrivningsklausul bara kolla alla 1000 trådar här om vad dagens köpare ställer för krav på ett husköp man orkar inte ha nån jobbig jävel
 
HOBBY ARCHITECT
V Vindens skrev:
Jag vet inte om detta objekt ens kvalar in i denna tråd men lagom uppseendeväckande med prislapp och försäljningshistorik (bostaden såld hösten 2020 och därefter igen februari 2021) för att nu säljas för nästan 5 mkr högre pris?

[länk]

Detta toppas med att "Fastigheten säljes med friskrivningsklausul."

Vad är haken? :surprised::rolleyes:
Snygga barstolar. Såna har jag inte sett förut.
 
V Vindens skrev:
Jag vet inte om detta objekt ens kvalar in i denna tråd men lagom uppseendeväckande med prislapp och försäljningshistorik (bostaden såld hösten 2020 och därefter igen februari 2021) för att nu säljas för nästan 5 mkr högre pris?

[länk]

Detta toppas med att "Fastigheten säljes med friskrivningsklausul."

Vad är haken? :surprised::rolleyes:
Håller med om att man undrar vad haken är! Att huset sålts så frekvent - oktober 2020, februari 2021 och nu igen plus friskrivningsklausul. Det brukar man väl oftast ha på hus med allvarliga fel? Tänker att man som säljare / mäklare räknar med risken att det kan få folk att tveka och man har ändå bedömt att det är värt ha ett sådant upplägg.
 
richardtenggren
Ett hus i vårt område såldes först och byggdes om från stuga till hus, 2 år efter inflytt så såldes det för 7,5 mkr, ett år senare såldes det igen för 8,4 mkr. Så det kan gå fort ibland, ingen av försäljningarna var nog relaterade till huset.
 
L Liv1234 skrev:
Håller med om att man undrar vad haken är! Att huset sålts så frekvent - oktober 2020, februari 2021 och nu igen plus friskrivningsklausul. Det brukar man väl oftast ha på hus med allvarliga fel? Tänker att man som säljare / mäklare räknar med risken att det kan få folk att tveka och man har ändå bedömt att det är värt ha ett sådant upplägg.
Huset säljs för 4,8 mkr mer knappt 1 år senare vilket motsvarar en prisökning med 52%. För det priset får man relativt fina villor med större tomt i närförorter till Stockholm.
Med mäklarbilderna där allt ser ut som toppskick hade jag som spekulant varit väldigt skeptiskt att köpa med friskrivningsklausul även om en besiktning inte skulle tyda på något allvarligt.
 
  • Gilla
Liv1234
  • Laddar…
E
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Screew och 7 till
  • Laddar…
E erimos skrev:
Mer sågverksporr:

[länk]

Arkitekt: Folke Bensow


Man fylls av vemod över fallen prakt och svårigheterna att hålla ett sådant hus i värdigt skick.
Fy fan i hela jävla helvetet vilket hus !
 
  • Gilla
Screew och 1 till
  • Laddar…
H
E erimos skrev:
Mer sågverksporr:

[länk]

Arkitekt: Folke Bensow


Man fylls av vemod över fallen prakt och svårigheterna att hålla ett sådant hus i värdigt skick.
hoppsan! Inte alls dumt, fattas bara 10 000 hektar i samlat skifte, hade fått fastigheten rejält ståndsmässig!! ‍♂️
 
Men vilken kåk! Hoppas den kommer till användning! Skulle funka för uthyrningsverksamhet , Köket hade bra resurser såg det ut som.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.