richardtenggren
electroluxaren skrev:
Bra tack!
Ser som vanligt till att man är skärpt i alla lägen så att omdömet och reaktionsförmågan är på topp!
Hur är det själv?
Han var nykter i morse, men nu börjar det ordna till sig:crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Myrstacken och 3 till
  • Laddar…
S
Nyårsafton är barnen dag, det är då man ska hålla dem uppe till tolvslaget och gå ut på torget med dem och låta dem tända på stora raket. De som dricker i omnejd av ett barn borde dömas till skamstraff av den lokala pastorn.
 
  • Haha
Myrstacken och 2 till
  • Laddar…
wildeside
Fy f**n för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
 
  • Haha
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Baserat på kaklet så gissar jag på restaurang AG.
Nej faktiskt inte, mycket mindre fancy :) ett lokalt café nära vår lgh i Vasastan :)
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
P pmd skrev:
Du missar poängen. En nischad alkoholsäljare klarar sig dåligt när kundunderlaget är litet. Det bästa för folk med udda smak i ett litet land som vårt är en säljare med mycket stort utbud, för då finns det marginal att lagerföra sådant som även de med udda smak gillar.

Å andra sidan går det väl att beställa alkoholhaltiga drycker från hela EU? Det borde innebära att du inte behöver lida fastän du bor i Sverige.
Fast i verkligheten kan du gå in i en specialbutik i tex Danmark och få hjälp av en sommelier plocka upp en drickfärdig flaska direkt över disk.

Absolut, jag har köpt en del från internet. Men inte riktigt lika bra som att få hjälp av en expert på plats.
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
@AndersMalmgren Pyssel till nästa års julklappar:

[bild]
Då får man ligga i om man ska få ihop den mängden flaskor :)
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om du gillar viner som inte är drickfärdiga är bolaget perfekt för dig
Vino Tinto Espanol, La Garonne, Dessert och öl som Kung, Glade Dansken osv är ALLTID drickfärdiga. Bara att gå in på toaletten i köpcentret, dra av ringen och sänka! Gott Nytt År på er allihop!

(Vissa spår av ironi/försök till provokation kan ha påverkat ordvalet i detta inlägg)
 
  • Haha
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
wildeside wildeside skrev:
Nu kan vi snart sluta att tjafsa i den här tråden, julafton har passerats.
Så nu kan vi börja tjafsa i den nya tråden Nyårsafton med alkohol och kanske en cigarr.
Vi kan väl starta med redan nu med två små klipp från legendariska Davidoff i London samt vår egen Carl-Jan:



:cool:
 
Och på nypr är det ju bara skumpa som gäller och den brukar väl vara drickfärdig eller lagrar man skumpa med? Kanske på Östermalm. Annars bara att välja en flaska på bolaget, skaka och spruta (om man inte vaskar direkt).

Alternativt om man nu som vissa Östermalmsbor tycker bolagets urval sällan är drickfärdigt är det ju bara att köra La Garonnen eller Blue Nun o SodaStreamapparaten så är det färdigt att dricka. Eller den omvända metoden med tyskinköpt lågprisvodka i cidret man köpt på Lidl.
 
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
F
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Lite underhållande, men mest tragiskt, att se @frasen_36 och @sonabr4000 svinga sina svärd i det heliga korståget mot @AndersMalmgren i nästan varenda tråd här på forumet.
Eller är det månne en liten dos av vuxenmobbing vi ser :thinking:
Hoppas de aldrig skaffar Instagram, för då skulle de få fullt upp med att jaga föräldrar....
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Lite underhållande, men mest tragiskt, att se @frasen_36 och @sonabr4000 svinga sina svärd i det heliga korståget mot @AndersMalmgren i nästan varenda tråd här på forumet.
Eller är det månne en liten dos av vuxenmobbing vi ser :thinking:
Hoppas de aldrig skaffar Instagram, för då skulle de få fullt upp med att jaga föräldrar....
Kallar du det vuxenmobbing för att man reagerar mot att "någon" lägger ut barnbilder på nätet? De flesta vuxna med någolunda riskmedvetenhet vet idag att det medför risker. Jag skiter fullkomligt i vad och när käre Anders sveper i sig, men att hsn spikar
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
F
F frasen_36 skrev:
Kallar du det vuxenmobbing för att man reagerar mot att "någon" lägger ut barnbilder på nätet? De flesta vuxna med någolunda riskmedvetenhet vet idag att det medför risker. Jag skiter fullkomligt i vad och när käre Anders sveper i sig, men att hsn spikar
att han spokar upp bilder på bafn vittnar om omdömeslöshet
 
F frasen_36 skrev:
Kallar du det vuxenmobbing för att man reagerar mot att "någon" lägger ut barnbilder på nätet? De flesta vuxna med någolunda riskmedvetenhet vet idag att det medför risker. Jag skiter fullkomligt i vad och när käre Anders sveper i sig, men att hsn spikar
Jag hänger inte med, vilka risker innebär det?
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
wildeside
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag hänger inte med, vilka risker innebär det?
Dom kan bli traumatiserade för resten av livet eller nått.
 
F
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag hänger inte med, vilka risker innebär det?
Men snälla.. hänger du inte med alls vad som händer nuförtiden.
Tror du verkligen att bilder i ett sånt här forum bara stannar här?
 
F
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag hänger inte med, vilka risker innebär det?
Att bilder av barn är "hårdvaluta" i vissa andra otäcka forum - åtminstone enligt polisen
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.