Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
S
Nissens Nissens skrev:
Ovaccinerade sprider mer och belastar sjukvården mer.
Det påstående du repeterar är ju redan avhandlat och alla i tråden är överens om att det var fel. Är du helt rabiat, du bara fortsätter mala trots logiken står i vägen? Jag förstår att du hyser mindre kärleksfulla känslor till mig men lägg ner faktaresistensen, den är icke bra för dig.
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
J
G Ganescha skrev:
Hur många av dem som ligger där kan ej ta vaccinet pga. Andra sjukdomar?
Det går såklart inte att svara på, men då den kategorin är så försvinnande liten är det troligtvis nära noll. Jag har inte stött på det.
 
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
N neo11 skrev:
Nu har ju inte jag läst alla inlägg i denna tråd, så säger bara min egna åsikt.
Dom som inte vaccinerar sig mot covid 19 är ganska korkade, inte så många hjärnceller.
Jag gissar att betygen för er i skolan under uppväxten inte var så bra. Allt grundar ju sig på okunskap, och
det verkar ju som att det behövs tolk i dom flesta fall för vaccin, för dom som är så fruktansvärt korkade.
Dom idioter som inte vaccinerar sig
Din åsikt är ju ganska tråkig som sådan.
Hur är ditt liv i övrigt? Du ber om ett pass för att umgås sen sitter ni med handskar och munskydd?

En fråga som är intressant att ställa är ju faktiskt. - Hur nära och hur påverkar detta er idag?

Jag svarar att om inte media skrivit 20 artiklar med stora rubriker om dagen så hade vi inte ens märkt av det idag heller precis som under nästan hela pandemin.

Ändå ganska imponerande hur en del av er verkar lägga hela era liv i detta.

Jag blir imponerad om mitt inlägg blir raderat men inte neos. =)
 
  • Gilla
Disktrasan och 1 till
  • Laddar…
S
Nissens Nissens skrev:
Det är många som rättat dig när du haft fel, det har inte funkat hittills…
Beror de det på att de är analfabeter och inte lyckats kommunicera fram det de vill ha sagt? Det är möjligt att jag haft någon promille fel bland alla mina inlägg här på forumet, men deras oförmåga att föra fram information är väl knappast mitt fel?

Puss och kram!
 
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
S DanielF skrev:
Det påstående du repeterar är ju redan avhandlat och alla i tråden är överens om att det var fel. Är du helt rabiat, du bara fortsätter mala trots logiken står i vägen? Jag förstår att du hyser mindre kärleksfulla känslor till mig men lägg ner faktaresistensen, den är icke bra för dig.
Ingen håller med dig. Ovaccinerade sprider mer och belastar sjukvården mer - baserat på sin andel av befolkningen. Och det är det enda relevanta måttet, som flera ironiska kommentarer försökt få dig att förstå.
 
  • Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
K Krux skrev:
Pandemin är över! Haha vilken jävlar stjärna asså .
Vad ser du om du läser de två översta diagrammen i länken? Klicka på checkboxen för att få sjudagars snitt.

Nya fall som exploderat till högre nivåer än tidigare i pandemin, samtidigt störtdyker dödsfallen. Omicron tar över, det är den mutationen som håller på att konkurera ut dom mera dödliga varianterna, därför går dödligheten ner.

Denna pandemi är över, viruset har muterat till en lindrigare variant precis som alla andra pandemier i historien.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
Nissens
S DanielF skrev:
Det påstående du repeterar är ju redan avhandlat och alla i tråden är överens om att det var fel. Är du helt rabiat, du bara fortsätter mala trots logiken står i vägen? Jag förstår att du hyser mindre kärleksfulla känslor till mig men lägg ner faktaresistensen, den är icke bra för dig.
Nja, jag går mer på fakta än vad ”folk säger”. När det gäller omnicronvarianten kan det möjligen stämma, men inte på de övriga varianterna, på dem bromsar vaccinen spridningen.

Eftersom det inte bara är omnicron som sprids bland befolkningen så är det så att vaccinerade sprider mindre.

Så jag har goda grunder för det jag påstår. Varken fakta eller logik brukar hindra dig själv från att påstå många märkligheter däremot.

Enligt fakta är det också så att det är mycket farligare att få en covidinfektion än att vaccinera sig, det är också så att det är en MYCKET större andel av de ovaccinerade som blir svårt sjuka och belastar sjukvården… helt i onödan..
Om fakta och logik är viktigt för dig så håller du förstås med om det?
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
S
1 16386 skrev:
Ingen håller med dig. Ovaccinerade sprider mer och belastar sjukvården mer - baserat på sin andel av befolkningen. Och det är det enda relevanta måttet, som flera ironiska kommentarer försökt få dig att förstå.
Det är ganska solklart att det är de vaccinerade som står för den största delen av smittan och smittar vaccinerade och ovaccinerade i större utsträckning än ovaccinerade gör. Om ni vill försöka förmedla att ovaccinerade sprider smittan mer per person än vaccinerade gör så förmedla just bara det. Att ovaccinerade smittar mer än vaccinerade är rent fel då det är falskt i sin kontext.
 
Nissens
S DanielF skrev:
Det är ganska solklart att det är de vaccinerade som står för den största delen av smittan och smittar vaccinerade och ovaccinerade i större utsträckning än ovaccinerade gör. Om ni vill försöka förmedla att ovaccinerade sprider smittan mer per person än vaccinerade gör så förmedla just bara det. Att ovaccinerade smittar mer än vaccinerade är rent fel då det är falskt i sin kontext.
Det är nog bara dig det är solklart för. Per individ sprider ovaccinerade smittan mer. Det är fakta och logik.

Men detta är de ovaccinerades pandemi. De borde begränsas hårdare.
 
Redigerat:
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
S DanielF skrev:
Det är ganska solklart att det är de vaccinerade som står för den största delen av smittan och smittar vaccinerade och ovaccinerade i större utsträckning än ovaccinerade gör.
I absoluta tal, ja. Vad sjutton har det för relevans?
 
  • Gilla
  • Haha
RoAd och 7 till
  • Laddar…
S
Nyfniken Nyfniken skrev:
I absoluta tal, ja. Vad sjutton har det för relevans?
öhh.. shit hela zombiehorden har vaknat. Tänkte plocka några zombies på morgonkvisten när det var lugnt, bäst att dra sig undan, annars sitter man fast i skyttevärnet hela dagen.

Relevansen klippte du bort från mitt citat bekvämt nog för dig.
 
  • Gilla
Snailman
  • Laddar…
S
Nissens Nissens skrev:
Det är nog bara dig det är solklart för.

Men detta är de ovaccinerades pandemi. De borde begränsas hårdare.
Stalin har talat!
 
  • Wow
Nissens
  • Laddar…
D Dayangel skrev:
Tror Daniel, precis som jag, lutar mer åt Finlands exempel.. avveckla vaccinpassen (inte vaccinet) eftersom smittan fortsätter spridas, om en i kanske lite olika grad, oavsett om du är vaccinerad eller ovaccinerad. Det är ju ren idioti att låta folk stå packade som sillar inne på krog m.m. bara för att dom visat upp ett pass.
”Håll avstånd” har väl varit huvudregeln från dag ett. Sen är ju folk kassa på att följa den. Det enda som skulle kunna hjälpa på riktigt är väl att ge samtliga människor en elektronisk fotboja, och när en boja kommer närmare två meter från en annan, får båda en elstöt. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
Nissens
S DanielF skrev:
Stalin har talat!
Jösses, du har ju fel. Du vill ju bli rättad när du har fel.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.