K
P pmd skrev:
De barn som far illa blir inte hjälpta av att MultiMan, eller någon annan som kan dricka alkohol ansvarsfullt, låter bli alkohol på julafton. Det är de människor som inte grejar det så bra som behöver din uppmaning.
Har du människor som har problem med alkohol eller som har svårt att sköta det snyggt. har du två val
Skit i att bjuda dem eller ha det alkoholfritt. Sen är det upp till var och en vad som är viktigast alkohol till tex maten eller umgänget med personer som inte klarar av det. sen är ju alla olika jag behöver inte dricka alkohol till tex julbordet tycker julmust funkar bäst där. Däremot dricker jag gärna öl till tex grillat på sommaren
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Och om man kollar vilka länder som ligger längst ner till vänster så inser jag att jag är rät nöjd att leva här uppe till höger. Ja även om jag ser till de länder som ligger precis mitt i.
Jag gillar också att vara Sverigeextremist. Åtminstone delvis. Jag ligger nog mer åt laissez-faire-hållet än de flesta svenskar. Många tycks vara en aning moralistiska. Att det svenska samhället är befriat från religion och sexuella moralkakor är dock bra.

Jag finns alltså troligen en liten bit utanför diagrammet åt höger och uppåt.
 
P
A Anders_Nilsson skrev:
Japan och Kina är faktiskt helt ok att bo i. Likaså Tyskland och Norge, samtliga länder ligger till vänster om Sverige.
Jag skulle antagligen vantrivas enormt i Kina.

 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
P
K Kling 1 skrev:
Hej på er!
Jag har nu läst denna tråd och tycker synd om er som känner att ni så idogt behöver förklara/försvara ert alkoholintag.
Jag håller med. Det är väl bara att dricka så mycket man vill? Vad någon i ett internetforum tycker om det spelar ingen roll.

Det är dock minst lika synd om dem som känner sig tvingade att påpeka hur synd det är om alla barn vars äldre släktingar dricker öl till sillen på julafton.
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den är okej, men absolut inte bra. Speciellt på drickfärdiga bättre viner. Titta tex på Bordeaux, nästan inga i standardsortimentet är redo att drickas.
Jag är en enkel människa. Jag dricker mest vitt vin och ale.
 
K
Tycker ännu mer synd om dem som måste äta sill. Fy fan :p
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
tergo och 3 till
  • Laddar…
K Kling 1 skrev:
Hej på er!
Jag har nu läst denna tråd och tycker synd om er som känner att ni så idogt behöver förklara/försvara ert alkoholintag.
Vi försvarar vårt alkoholintag med nubbar och klor
 
  • Haha
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den är okej, men absolut inte bra. Speciellt på drickfärdiga bättre viner. Titta tex på Bordeaux, nästan inga i standardsortimentet är redo att drickas.
Var hittar man ett bättre rikstäckande sortiment i ett land med tio miljoner invånare?
 
  • Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag är en enkel människa. Jag dricker mest vitt vin och ale.
Riktigt bra, lagrade vita viner är också riktigt skrallt med på bolaget.
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
P pmd skrev:
Var hittar man ett bättre rikstäckande sortiment i ett land med tio miljoner invånare?
Danmark har 6 miljoner. Gör nog skala upp till 10 miljoner utan att tappa kvalitet. Specialbutiker har också möjlighet skicka vinet så ditt argument håller inte för de som bor på landsbyggden. De som bor på landsbyggden är dessutom nöjda med sortimentet på snabbköpet.
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
P
N nybyggarn3 skrev:
Tack för länken. Det jag tar med mig är att Sverige är ett föregångsland vad det gäller värderingar, precis som vi är när det kommer till att ta till oss ny teknik.
Man bör alltså inte alltid likställa "extrem" med "dålig". Det är ungefär samma misstag som att använda ordet "demokratisk" som synonym till "bra".
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Allt det där är ju posisitvt. Men det negativa är att det blir häxjakt på folk som livsnjuter med sina barn närvarande.
Jag tror inte att just den aspekten av den svenska kulturen återspeglas i diagrammet.
 
P pmd skrev:
Jag tror inte att just den aspekten av den svenska kulturen återspeglas i diagrammet.
Hela samhället är ju en produkt av det. På gott och ont.
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Helt enkelt för att du inte kan köpa hur mycket som helst
Det vore dåligt om jag inte kunde arrangera en födelsedagsfest för mina hundra närmaste vänner och bjuda alla på vin.
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Danmark är mindre än Sverige, och deras vinbutiker har mycket bättre utbud.
Cirka tjugotusen varor per butik?
 
  • Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.