P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Dom flesta tar nog en sup och ett glas eller två på julafton utan att bli odrägliga, skämma ut sin barn eller liknande. Respektera att folk kan dricka och sköta sig snyggt.
Att ta sig en sup tycks för många innebära att man sveper snapsen. Jag har aldrig riktigt förstått tjusningen med det. Man hinner ju inte känna vad den smakar. Det behövs inte så mycket snaps till sillen för att det ska bli en trevlig kombination.
 
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det beror nog på hur mycket de dricker.
Haha helt sant. :)
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
P
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Nej, du rationaliserar. Vuxna med lite vett i skallen respekterar att julen är barnens högtid och struntar i alkoholen. Att dricka alkohol vid dessa tillfällen är en väldig självisk handling i stället för att fokusera på barnen.
Alla delar inte dina erfarenheter av sina barndoms jular.
 
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Alla delar inte dina erfarenheter av sina barndoms jular.
Ingen idé försöka tala sansat med dem.
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
P
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Men vad duktig du är, grattis! Man varför?
Varför inte?
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jävla förmynderiland. Det räcker inte med att vi ska ha monopol med dåligt utbud och dåliga öppettider på söndagar
Dåliga öppettider på kvällar och helger har Systembolaget förvisso, men utbudet är mycket stort. Man kan beställa på nätet och få det hemkört. Mycket bra service.

Jag brukar extremt sällan spontanköpa alkoholhaltiga drycker, utan föredrar att hellre ha ett hyfsat lager hemma, så för mig passar det alldeles utmärkt att kunna beställa hem till dörren.
 
  • Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
När nu egenföretagare blev en människoform:thinking:
Är inte du heller en människa?
;)
 
P pmd skrev:
Dåliga öppettider på kvällar och helger har Systembolaget förvisso, men utbudet är mycket stort. Man kan beställa på nätet och få det hemkört. Mycket bra service.

Jag brukar extremt sällan spontanköpa alkoholhaltiga drycker, utan föredrar att hellre ha ett hyfsat lager hemma, så för mig passar det alldeles utmärkt att kunna beställa hem till dörren.
Den är okej, men absolut inte bra. Speciellt på drickfärdiga bättre viner. Titta tex på Bordeaux, nästan inga i standardsortimentet är redo att drickas.
 
  • Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu har jag ätit upp maten och se och förundras, glaset är nästan fullt.

[bild]
Barnen ser ut att skaka av ångest över din alkoholförändrade personlighet. Inte bra det här.
 
  • Haha
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Barnen ser ut att skaka av ångest över din alkoholförändrade personlighet. Inte bra det här.
Haha japp, deras skratt är dold ångest :)
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
J
K Krux skrev:
Vad för detta hysteriska försvar av dina alkoholvanor?
Jag tror faktiskt att du mår sämre än hans ungar av att läsa tråden. Sarkasm är svårt.
 
  • Haha
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
K
J Jocke Best skrev:
Jag tror faktiskt att du mår sämre än hans ungar av att läsa tråden. Sarkasm är svårt.
Ärligt talat så mer intresserad av vad som driver detta hysteriska förklarande och uppvisande
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Är inte du heller en människa?
;)
Är en annan fråga..
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
MultiMan
K Krux skrev:
Ärligt talat så mer intresserad av vad som driver detta hysteriska förklarande och uppvisande
Var finns hysterin hos Anders?
 
F
Jag undrar vad det är som driver någon att utelämna och publicera foton på sina barn i ett sånt här forum?? Vad ska bevisas? Så skulle jag aldrig någonsin göra.
 
  • Gilla
och en till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.