R
R Rampage2216 skrev:
Man ska också ifrågasätta den ursprungliga byggaren av huset som placerat badrumsfönster i båda badrummen i duschzonen. Riskkonstruktion som även lekmän fattar direkt.
Hahaha ja stå i ett burspråk och duscha...
 
tommib tommib skrev:
Jag har väldigt svårt att se varför du försvarar utförandet som vi har sett på bilderna. Tycker du att det inte är generalfel?
Nu drar du slutsatser som inte jag har sagt. Är emot all byggfusk. De jag ville påpeka är att de är lätt att sitta och säga att de inte varit något tätskikt alls. Håller med att de ser ut som det. och med största sannolik är de så. Men eftersom jag själv har rivit badrum utan några fuktskador där tätskiktet åkt med pappen på gipsen vilket ger en liknande effekt som på bilden.

Därför tycker jag hans snickare borde ha större koll på om de varit något eller inte. Utan någon random snubbe på internet säger att de inte varit de. När han set en bild som ser ut att vara tagen med en mobilkamera från tidigt 2000 tal.
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Vårt nya badrum blev klart på 3v. All dokumentation i sin ordning och gjort av en firma vi litar på. Nu kan vi njuta och känna oss säkra att möglet är borta och badrummet är friskt.
Längtar tills vi kan slå på golvvärmen.
 
  • Nyrenoverat badrum med mönstrat kakelgolv, glasdusch, handfat och spegel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat badrum med vitt kakel, handfat med skåp, toalett och mönstrat golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Flipbed och 5 till
  • Laddar…
J J-O skrev:
Du bör kunna få ersättning till viss del från ditt försäkringsbolag, stå på dig gentemot dem. Känner till ganska många liknande fall där det ersatts upp till 50%
Dolt fel är nog som sagt bara att glömma direkt, men det betyder absolut inte att försäkringsbolaget kommer vara omöjliga.
Försäkringsbolaget ersatte betydligt mer än vad jag hade räknat med. Över 50% av fakturan från vår hantverkare. Så vi blev väldigt nöjda med det =)
 
  • Gilla
Qaniel och 2 till
  • Laddar…
R Rampage2216 skrev:
Vårt nya badrum blev klart på 3v. All dokumentation i sin ordning och gjort av en firma vi litar på. Nu kan vi njuta och känna oss säkra att möglet är borta och badrummet är friskt.
Längtar tills vi kan slå på golvvärmen.

Snyggt!! Hur stort är badrummet - längd/bredd?
Vad har ni för klinker och kakel?
Skall till att bygga ett badrum och skulle kunna planka detta rakt av :)

Mvh Peter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.