Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
J
J Jocke Best skrev:
Var det hon som fick de goda generna i familjen? Lite som i Twins. Fast du blev Danny de Vito?
Hon blev IVA-sköterska, och du blev..ja..forumdoktor.
Är hon vaccinerad då @växelventil
 
V växelventil skrev:
Åter igen så skriver du saker som du inte har en aning om.
1.Du fattar att jag är för vaccinet.
2.Det står klart om biverkningar hos FHM
Vilka dom är och samma erfarenhet som jag feber.
3.Återigen skulle du ta dos 2 om du hade hög feber men av själva sjukdomen så hostade du i 5 dagar och ingen feber/huvudvärk eller någon annan åkomma alls.
Sorry, men jag förstår faktiskt inte vad du menar?
 
V växelventil skrev:
Men jobbar han på ett sjukhus med covid patienter som min fru och syster gör?Varför skulle dom tala osanningar om hur sjukvården på covid 19 avdelningar fungerar?
Osanning behöver det inte vara, men kanske inte representativt? Hur är patienturvalet? Jag hörde om en avdelning där samtliga patienter kom från en stadsdel med låg vaccinationsgrad. Det kan upplevas jobbigt för personalen.

Den nya behandling med IL-6 antagonister som @Jonobe nämnde minskar risken eller oddsen att dö med 13% jämfört med standardvård vilket innefattar andra billigare immunhämmande mediciner.
Så någon drastisk minskning av dödsfallen i Sverige kan knappast förklaras av bättre mediciner.

Några monoklonala antikroppsmixar mot viruset har väl fått riktiga godkännanden i somras och kan väl blivit mer tillgängliga men de har heller inte visat några drastiska effekter på minskad risk för svårt sjuka att dö.

Om IL-6 medicinen.
The prospective and living network meta-analyses showed that in severely or critically ill patients, administering these drugs reduce the odds of death by 13%, compared to standard care. This means that there will be 15 fewer deaths per thousand patients, and as many as 28 fewer deaths for every thousand critically ill patients. The odds of mechanical ventilation among severe and critical patients are reduced by 28%, compared with standard care. This translates to 23 fewer patients out of a thousand needing mechanical ventilation.
https://www.who.int/news/item/06-07...rs-to-join-efforts-to-rapidly-increase-access
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Det spelar faktiskt ingen roll vilken anledning de har. Det är oavsett bra med alternativ.
Finns det några alternativ? Kostnad?
 
P
harry73 harry73 skrev:
Det spelar faktiskt ingen roll vilken anledning de har. Det är oavsett bra med alternativ.
Alternativ kan vara bra om alternativen är bra.

Jo, det spelar roll. Det är inte bra att folk blir lurade.
 
P
harry73 harry73 skrev:
Du menar underliggande fetma?
Ibland undrar jag hur du tänker. Säg att jag har en liten risk på ett oupptäckt hjärtfel, som skulle ge mig en stor risk att dö I covid, då är min risk att dö I covid fortfarande liten.
Men eftersom jag redan haft covid, och bara hade några dagar feber och en vecka trötthet, är det inte sannolikt att jag har ett hjärtfel som ger mig ett stort risk att dö I covid, så den liten risk har blivit ännu mindre, och inte bars det, jag fick antikroppar som skyddar bra mot covid och ännu bättre mot allvarlig covidsjukdom och dödsfall.
Bäst skydd mot covid-19 har du om du drabbas av samma virusstam som orsakade att du blev sjuk. Hur bra skydd du har mot andra varianter är lite oklart. Ungefär samma sak gäller den som har vaccinerat sig men med flera doser vaccin ökar skyddet.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Det är överdrivet, visst finns det fler som inte tar vaccin i den antroposofiska världen, men det är absolut inte så att inga tar vaccin och att de inte kan välja vaccin efter nytta
Icke desto mindre förekommer mässlingsutbrott i Järna då och då. Ibland har man smittpartyn för att undvika vaccination.
https://sverigesradio.se/avsnitt/masslingsutbrotten-i-jarna
 
P
harry73 harry73 skrev:
[bild]
Det är tyvärr för liten stil för att jag ska kunna läsa vad det står. Att förstora gör bara texten suddig.
Vad handlar det om?
 
P
P paralun skrev:
Har har du iskalla fakta direkt från verkligheten.

[media]
Jag blir heligt förbannad över de som inte tar vaccinet!
En av de bättre propagandafilmer jag har sett. Notera datumet när den publicerades på Youtube …
OBS! Att det är en propagandafilm betyder inte att den ljuger.
 
P
V växelventil skrev:
Men du får komma ihåg att många som vaccinerar sig blir betydligt sjukare av själva vaccinet än av själva sjukdomen
Hur många?
 
P
BirgitS BirgitS skrev:
Och för de flesta så är vaccinbiverkningarna mycket mindre än en förkylning.
Ja, jag blev inte ens hungrig efter den tredje sprutan. Det blev jag efter den första.
 
  • Haha
BirgitS
  • Laddar…
P
V växelventil skrev:
Tycker dom flesta på mitt jobb har gått hem med feber efter vaccinering
Tycker? Vad sa de själva?
Hur stort sampel är den gruppen?
 
Myrstacken
P pmd skrev:
Icke desto mindre förekommer mässlingsutbrott i Järna då och då. Ibland har man smittpartyn för att undvika vaccination.
[länk]
Tror du att det är en själslig sjukdom??
 
P
FG FG skrev:
Ny intervju med immunolog.

[länk]
Kan du sammanfatta videon? Den är nästan en timme lång, så jag tvekar att titta på den utan att först veta lite mer om vad den handlar om.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
P
V växelventil skrev:
Hjälper väl inte om du ligger under behandling?
Nä, men innan dess …
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.