Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
S skogaliten skrev:
Resonemanget handlade om biverkningar efter vaccination.

Den här posten svarar inte den ställda frågan, så jag provar igen:

Så var har du påståendena om feber ifrån? (Att alla på din arbetsplats gått hem med feber efter vaccination)

Hur mycket feber?

Eller menar dina arbetskamrater som gått från jobbet, kanske sådan där "feberkänsla" som ibland får om man är pyttelite sjuk, men som inte rirktigt går att mäta objektivt?

Vilka biverkningar, som är värre än att bli "sjuk på riktigt" är det du far efter?
Nej det handlar om omrikron viruset som forskare i Skottland har titta på 15 st sjukhus.
 
S skogaliten skrev:
Varför svarar aldrig någonsin de som påstår en massa om biverkningar efter vaccination på frågor om vilka biverkningar de oroar sig för, hur vanliga de är (med källa), och på andra saker som skulle kunna vara relevanta?

Min hypotes, är att det enbart handlar om snick-snack, som repeteras från diverse obskyra antivax-sidor, och att det är sätt skyla över sådant som "allmän spruträdsla".
Åter igen så skriver du saker som du inte har en aning om.
1.Du fattar att jag är för vaccinet.
2.Det står klart om biverkningar hos FHM
Vilka dom är och samma erfarenhet som jag feber.
3.Återigen skulle du ta dos 2 om du hade hög feber men av själva sjukdomen så hostade du i 5 dagar och ingen feber/huvudvärk eller någon annan åkomma alls.
 
harry73
V växelventil skrev:
Jag fick 40grader.+att jag känner av hjärtat rusar ibland och det här jag inte haft tidigare.
Då skulle jag inte ta en andra dos
 
harry73 harry73 skrev:
Då skulle jag inte ta en andra dos
Precis och vad jag fattar det som på Charlotte kalla så har hon fortfarande sviter efter vaccineringen
 
harry73
V växelventil skrev:
FHM skriver nu att omikron-fall inte ger svårare sjukdom.jösses av 260 fall så finns 156 av dom i Malmö.
Ännu värre, bara en del av proverna undersöks för vilken variant det är. Just nu står omikron för 22% av de undersökta tester och det finns en eftersläpning och man tror att det kan ligga runt 50% idag
 
Fairlane
V växelventil skrev:
Men skyddar inte dom 2st som ligger på Lindesberg lasarett.
Det där vet du ju inte, inte jag heller. Vaccinet kanske visst skyddar även de två personerna. Utan vaccinet hade de kanske varit ännu svårare sjuka eller avlidna?!
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det där vet du ju inte, inte jag heller. Vaccinet kanske visst skyddar även de två personerna. Utan vaccinet hade de kanske varit ännu svårare sjuka eller avlidna?!
Kanske dom gör men det är äldre personer och tvivlar på att deras immunförsvar klarar det och oftast har äldre personer någon typ av infektion i kroppen.
 
Fairlane
V växelventil skrev:
Kanske dom gör men det är äldre personer och tvivlar på att deras immunförsvar klarar det.
Ledsen det där förstod jag inte alls.

För att förtydliga som menar jag ungefär så här:
Utan vaccin hade de kanske redan varit döda, eller ännu sjukare.
Vaccinet har inte hjälpt så bra som man skulle kunnat önska, men ändå hjälpt lite grann.

Om det stämmer eller inte kan vi helt enkelt inte veta.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ledsen det där förstod jag inte alls.

För att förtydliga som menar jag ungefär så här:
Utan vaccin hade de kanske redan varit döda, eller ännu sjukare.
Vaccinet har inte hjälpt så bra som man skulle kunnat önska, men ändå hjälpt lite grann.

Om det stämmer eller inte kan vi helt enkelt inte veta.
Tro nog att har man infektion i kroppen och är svag så är man nog ganska motalig att bli smittad och bli sjuk och om vaccinet gör till eller ifrån i dessa fall är nog osakt men det vet ju inte.vi hade ett fall här i örebro om en man som är fullt frisk men blev sjuk snabbt och kunde konstatera att han var sjuk i covid 19 och hamnade i respirator i 11 dygn och läkarna kunde inte begripa varför tills man testade och såg att han hade en böld på armen och han hade då infektion i kroppen och enligt läkarna så det var anledningen varför han hamnade i respirator.Detta var i början på pandemin så fanns inget vaccin då men man ska nog vara extra försiktig om man ger sig ut vid infektion.
 
Redigerat:
J
V växelventil skrev:
Hjälper väl inte om du ligger under behandling?
Fast du frågade om dödssiffrorna, de beror framförallt på vaccinering.

Vad är det för behandlingar som inneburit sådana stora framsteg senaste året? Kortisonbehandling var redan etablerad. IL-6-hämmare blev standard of care senare, i vissa fall verkar det ha väldigt god effekt men definitivt inte alla. I RECOVERY-studien var numbers need to treat 25 (behandla 25 svårt sjuka för att rädda ett liv). Jag tror förvisso att det är bättre än så till väl utvalda patienter, men inte direkt revolutionerande.
I övrigt är det mono/oligoklonala antikropparna men de använda väldigt sparsamt av praktiska, kostnads- och tillgänglihetsskäl. I övrigt har det inte kommit något direkt nytt senaste året som har börjat användas än.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Fast du frågade om dödssiffrorna, de beror framförallt på vaccinering.

Vad är det för behandlingar som inneburit sådana stora framsteg senaste året? Kortisonbehandling var redan etablerad. IL-6-hämmare blev standard of care senare, i vissa fall verkar det ha väldigt god effekt men definitivt inte alla. I RECOVERY-studien var numbers need to treat 25 (behandla 25 svårt sjuka för att rädda ett liv). Jag tror förvisso att det är bättre än så till väl utvalda patienter, men inte direkt revolutionerande.
I övrigt är det mono/oligoklonala antikropparna men de använda väldigt sparsamt av praktiska, kostnads- och tillgänglihetsskäl. I övrigt har det inte kommit något direkt nytt senaste året som har börjat användas än.
Men samtidigt går det inte att komma ifrån att det har ökat med nästan 150000 konstatererade fall sedan oktober och med dödstalen ligger fortfarande kvar på 15000 så då måste behandlingen blivit effektivare och jag menar det är väl lite sent med vaccinering om du är svårt sjuk.
 
J
V växelventil skrev:
Men samtidigt går det inte att komma ifrån att det har ökat med nästan 150000 konstatererade fall sedan oktober och med dödstalen ligger fortfarande kvar på 15000 så då måste behandlingen blivit effektivare och jag menar det är väl lite sent med vaccinering om du är svårt sjuk.
Va? Jag förstår inte alls logiken. Varför skulle vaccination inte vara förklaringen? Du får nog berätta lite mer utförligt hur du tänker. Vad är det för behandling som blivit så mycket bättre?
 
Redigerat:
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
KristinaRT
Kom precis hem från ett pass på akuten. 4 st konstaterat covid-positiva som väntar på inläggning. Alla ovaccinerade.
En i 20-åren som inte vaccinerat sig eftersom h*n var ung och frisk och därför var övertygad om att h*n inte skulle bli sjuk.
Nu har h*n fått en blodpropp i lungan och behöver läggas in för detta, då personen har svårt att syresätta sig. Personen i fråga hade inte tänkt på att ”död” inte var det enda covid kan orsaka…..

Bara en bild ur verkligheten :rolleyes:
 
  • Gilla
  • Ledsen
kashieda och 10 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Va? Jag förstår inte alls logiken. Varför skulle inte vaccination vara förklaringen? Du får nog berätta lite mer utförligt hur du tänker. Vad är det för behandling som blivit så mycket bättre?
Jag vill ropa: Jonobe, må du icke förtröttas!!
Men du har börjat ett slag som inte kan vinnas.
Om det fortfarande inte går att förstå att dödstalen går ner tack vare vaccinen så kommer du aldrig att kunna leda det i så klara bevis att man(Herr eller Fru Växelventil) kan acceptera att det inte beror på nya behandlingsmetoder.
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 5 till
  • Laddar…
J
V växelventil skrev:
Stämmer inte frågade min syster och dom har 2 st på Iva för 1 kunde dom köra ner till medicnavdelningen och på mora har dom 0 på intensiven.
Var det hon som fick de goda generna i familjen? Lite som i Twins. Fast du blev Danny de Vito?
Hon blev IVA-sköterska, och du blev..ja..forumdoktor.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.