Förmodligen så kommer de väl erbjuda mig några paket med nya skruv och några kronors ersättning.
Känns lite långsökt att man skall få genom att få hela golvet utbytt (kollade igår och det är 480 lpm 28x120 vi pratar om). Men det är klart, är man riktigt stenhård i sina argument så kanske det går.
Eller vad tror ni, ni som har varit utsatta för kompensationsfrågor av liknande innan?
 
Visst så är det kanske att ta att få hela golvet bytt...
Men frågan är ju hur kommer ditt golv att se ut efter du har varit TVUNGEN att byta ALLA trallskruv!?!?!
Har svårt att tro att detta kommer gå smärtfritt, tyvärr...

Jag har lyckats få en fönstertillverkare att byta ut SAMTLIGA fönster, in och utvändigt och fönsterbläck + kompensation visserligen pga KLANTIGA hantverkare.

Men du köper i tro en av marknadens bästa trallskruv, och den håller sämre än dom jag köpte på Biltema (säkert flera gånger dyrare) och anvädne till mitt altandäck.

vad du ska ha för komensation???
Troligen så kommer dom som du säger ge dig några paket nya skruv och nått pressentkort på några hundringar och så är saken ur världen för dom.

Dom har brustit i sin materialkontroll, och leverat FELAKTIGA skruv, och tagit BRA betalt för detta. Inte nog med det, dom VISSTE OM DET!!!

Försök få dom att stå för en hantverkare som byter skruven åt dig, det är INTE för mycket begärt.

Lycka till
 
Ja. hrm. Denna typ av ersättningsfrågor är mycket svårbedömda.

Själv hade jag tagit in ett par offerter på att lägga nytt golv av likvärdig kvalitet, med materialkostnaden separerad från arbetet. Försök också få snickarna att offerera kostnaden för att demontera det befintliga golvet. Och försök få skriftliga offerter (inte alltid så enkelt att få in).

Med detta som utgångspunkt kan man sedan börja förhandla om kompensation, men jag hade inte räknat med särskilt mycket i kompensation (om Du nu inte har användning för en väldig massa Gunneboprodukter, som de säkert kan mer eller mindre slänga efter Dig).

Ev. hot om reklamationsnämnden och liknande är de allra sista korten man skall spela ut, dvs om förhandlingarna blir helt låsta.

Lycka till!
 
...och sedan när du fått lite kosing i ersättning kan du vända på brädorna som har god/märgsidan nedåt. (De som böjer upp sig i kanterna när de torkar.) Själv gick jag i flera år och retade mig på mina "fellagda" innan jag fick ett tuppjuck och vände på dessa. Det var iofs ganska roligt att betrakta snubblande gäster förut, men det blev faktiskt snyggare...
 
Idag kommer chefen själv från Gunnebo för att inspektera mitt däck. Återkommer med resultatet :eek:
 
Hur gick det?
 
Chefen för Gunnebo var mycket tillmötesgående och insåg ganska snabbt att detta var ett större produktionsfel än hade kunnit tro.
Det hela slutade i alla fall med att jag fick 5000 kr och 18 paket med nya Terrass/Bryggskruv Rostfri (4,8-75 mm) som kompensation (tydligen skulle dessa vara svindyra). Helt ok tyckte jag och gick med på det hela.
Till att börja med skall jag byta ut skruven i ändträna och tror att det kommer att bli kanon.
 
GreenTurtle skrev:
Chefen för Gunnebo var mycket tillmötesgående och insåg ganska snabbt att detta var ett större produktionsfel än hade kunnit tro.
Det hela slutade i alla fall med att jag fick 5000 kr och 18 paket med nya Terrass/Bryggskruv Rostfri (4,8-75 mm) som kompensation (tydligen skulle dessa vara svindyra). Helt ok tyckte jag och gick med på det hela.
Till att börja med skall jag byta ut skruven i ändträna och tror att det kommer att bli kanon.
Det låter bra! Den med Torx väl? Den med Philips 2 har tydligen utgått.. 2005.
 
Hejduk..tig skrev:
Det låter bra! Den med Torx väl? Den med Philips 2 har tydligen utgått.. 2005.
img2092dq2.th.jpg
 
Grattis!!!

Det tycker jag var en skälig kompensation.
Om du ville så skulle betala någon och få hjälp att byta trallen.
Men kolla om han inte har något mera "godis" att ställa av hos dig.
Några låder spik kan han gott ställa kvar hos dig, det är ju INGEN kostnad för dom.
OM du INTE vet vart du ska använda dina nya och fina trallskruv, så vet jag ett soldäck som ska byggas i sommar som du kan få komma och provanvända dom på...
hehehehe
 
Någon som vet vad dessa skruv kostar i handeln?
 
109 kr för 100 st.
 
pixel skrev:
109 kr för 100 st.
Vet inte vart du köper dem för jag pratade med min lev. och enligt honom kostar 1 paket 219 kr!!!
 
Det kan vara så att jag sett den "äldre" modellen. Jag såg nu att det kommit en ny modell. Jag får återkomma.
 
GreenTurtle skrev:
Chefen för Gunnebo var mycket tillmötesgående och insåg ganska snabbt att detta var ett större produktionsfel än hade kunnit tro.
Det hela slutade i alla fall med att jag fick 5000 kr och 18 paket med nya Terrass/Bryggskruv Rostfri (4,8-75 mm) som kompensation (tydligen skulle dessa vara svindyra). Helt ok tyckte jag och gick med på det hela.
Till att börja med skall jag byta ut skruven i ändträna och tror att det kommer att bli kanon.
Tycker faktiskt att du var lite för snäll. För ca 15 år sedan råkade vi ut för en liknande händelse, skruvarna gick av vid skruvskallarna.

Efter att haft kontrollant på plats så fick vi
Ny trall, Nya skruv (av bättre kvalitet, håller än) samt ersättning för arbetstid.

/t
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.