A
P pmd skrev:
Du får vara med i laget om du vill. Det är väl inte så kul att bara sitta på avbytarbänken i framtiden?
Ska vissa vara med där och bete sig så?
Nä då är avbytarbänken väldigt lockande...
 
A
MathiasS MathiasS skrev:
Det kan du förstås inte veta. Det intressanta är kanske att förstå varför du öht gjorde inlägget. Jag antar att det var för att prata skit om elbilar, så det var kanske inte så viktigt varför det blev kortslutning. En elbil på en bilskrot är ju antingen ordentligt krockad eller behandlad fel i skrotningen om detta händer.
står inget om detta i artikeln..
utan den dementerar att bilden skulle ha blivit pressad och då fattat eld..

Men om man nu valde att läsa istället för att ha huvudet högt och ändå trampa i koskit... Så hade man läst detta...
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag är utvecklare.
Programutvecklare, eller helt enkelt programmerare. Det finns många olika sorters utvecklare som utvecklar produkter av allehanda slag, inte bara datorprogram.
 
P
J JohanLun skrev:
Näe, man MÅSTE inte gardera sig. Man kan göra det. Jag har inte gjort det. Om man har en "normal" inkomst "måste" man inte spara till pensionen privat... men man bör göra det om man vill fortsätta leva på ungefär samma nivå.

Och, ja, det blir en skatt då vi har en fördelningspolitik. Blir du påkörd av en buss på väg till jobbet imorrn är du nog glad för det, för även om man biffar på med liv och olycksfallsförsäkringar så gissar jag på att du kommer få ut ganska mycket mindre än du skulle gjort ens som en vanlig kodapa. Då är du nog glad att ändå de andra i samhället avstår lite av sin kaka. Om du får ett barn med ett funktionshinder är du nog glad att du inte behöver anställa nån på heltid som passar det eller själv sluta jobba för att klara det. Jag kan hitta på fler scenarion. Men jag tycker inte det behövs. Sen kan man diskutera var på skalan vi ligger idag och jag tycker mycket av det pengarna går till inte är motiverat. Men principen ställer jag upp till 100% på. Vi alla betalar efter inkomst och får efter behov. Felet är där det egentligen inte föreligger ett behov utan bara lättja eller kultur gör att man inte jobbar.
Det är intressant att dra saken till sin spets. Mat är, generellt sett, mycket viktigare för överlevnad än sjukvård. Varför har vi inte skattefinansierad mat åt alla som blir hungriga (vilket vi ju alla blir)?
 
  • Haha
djac
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är intressant att dra saken till sin spets. Mat är, generellt sett, mycket viktigare för överlevnad än sjukvård. Varför har vi inte skattefinansierad mat åt alla som blir hungriga (vilket vi ju alla blir)?
Det har vi väl? Socialbidrag eller i värsta fall matcheckar. För flyktingar, fängelsekunder och hospitaliserade ingår väl lagad bricklunch? Eller kanske vinlunch ? Har aldrig tillbringat en natt på någon av dem... Eller... Jo. På BB, där var det finfin lunch, men kanske kom en faktura på den efteråt?
 
Maskintok skrev:
står inget om detta i artikeln..
utan den dementerar att bilden skulle ha blivit pressad och då fattat eld..

Men om man nu valde att läsa istället för att ha huvudet högt och ändå trampa i koskit... Så hade man läst detta...
precis, det intressanta är ju vad som inte står där. Vad var det de gjorde med bilen egentligen.
 
J JohanLun skrev:
Det har vi väl? Socialbidrag eller i värsta fall matcheckar. För flyktingar, fängelsekunder och hospitaliserade ingår väl lagad bricklunch? Eller kanske vinlunch ? Har aldrig tillbringat en natt på någon av dem... Eller... Jo. På BB, där var det finfin lunch, men kanske kom en faktura på den efteråt?
Fyfan, först barnet föddes två månader för tidig, spendera en månad på Neo. Helvete vilket dålig mat.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
A
MathiasS MathiasS skrev:
precis, det intressanta är ju vad som inte står där. Vad var det de gjorde med bilen egentligen.
inte en aning.
Det kommer säkert fram..
Men från början var det påstående om pressad bil.. nu verkar de inte antingen vilja delge eller så är det bara oklart vad som skett... lekt med batteriet kanske? :thinking:
är ju värt en del...
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fyfan, först barnet föddes två månader för tidig, spendera en månad på Neo. Helvete vilket dålig mat.
Kan det kostat en mille eller två i skattepengar... ? Eller hur var det... vadfickjag...

Jag tycker nog det är rätt att inte lägga pengar på maten. Och...Förhoppningsvis var inte ditt fokus på maten.

Jag var för övrigt rätt nöjd med maten i lumpen åxå. Är man hungrig smakar det mesta...

Maten för våra äldre som ibland har svårt att få i sig vad de behöver borde dock vara jävligt mycket bättre.
 
  • Gilla
Myckling
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Kan det kostat en mille eller två i skattepengar... ? Eller hur var det... vadfickjag...

Jag tycker nog det är rätt att inte lägga pengar på maten. Och...Förhoppningsvis var inte ditt fokus på maten.

Jag var för övrigt rätt nöjd med maten i lumpen åxå. Är man hungrig smakar det mesta...

Maten för våra äldre som ibland har svårt att få i sig vad de behöver borde dock vara jävligt mycket bättre.
Oj ett helt år av skatt, vilken återbäring
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Oj ett helt år av skatt, vilken återbäring
Betalar man två mille i skatt om året drar man in skapligt mycket, grattis... Och då antar jag du inte räknar med arbetsgivaravgifter heller...
 
J JohanLun skrev:
Betalar man två mille i skatt om året drar man in skapligt mycket, grattis... Och då antar jag du inte räknar med arbetsgivaravgifter heller...
Inklusive AGA, det är en skatt.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Inklusive AGA, det är en skatt.
Ok. Men borde natal skickat faktura och inte tagit den som kunde pröjsa? Eller borde vinlunch ingått? Eller vad var det som var dåligt?
 
J JohanLun skrev:
Ok. Men borde natal skickat faktura och inte tagit den som kunde pröjsa? Eller borde vinlunch ingått? Eller vad var det som var dåligt?
Just neo var helt okej. Bara prislappen som är trist.
 
...hängde inte med...

Men... En burk ärtsoppa efter två dar i fält utan mat eller en mikrad låda efter en förlossning, tja. Jag är inte säker på att jag märkt nån skillnad om så en kypare kommit med en trerätters från en guid Michelin restaurang...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.