Jag är lite hörselskadad och använder mig av text till programmen på TV. Igår gick det inte att texta tv4:s program och inte idag heller, nu när jag trycker text så finns inte ens TV4 som val. Jag har TV via Telia och fiber.
 
  • Gilla
Therese Andersson3
  • Laddar…
Om du trycker ”INFO” på fjärrkontrollen när du är på TV4 så får du fram en meny med info om pågående program.

Där kan du med blå knapp bläddra fram till ”Svenska - Nedsatt hörsel”

Hoppas det hjälper!
 
  • Gilla
Irre.S och 1 till
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Om du trycker ”INFO” på fjärrkontrollen när du är på TV4 så får du fram en meny med info om pågående program.

Där kan du med blå knapp bläddra fram till ”Svenska - Nedsatt hörsel”

Hoppas det hjälper!
När jag trycker blå knapp i det lägget hoppar TV:n till SVT1
 
Magnus E K
Skulle inte bli förvånad om det är någon på TV4 eller Telia som fuckat upp och tryckt på fel knapp så texten inte längre läggs in. Ring kundtjänst men var beredd på två timmars kötid.
 
  • Gilla
7ender
  • Laddar…
Ja, den funkar även som knapp för att återgå till senaste kanalval.

Gör den det även om du är inne på ”INFO” menyn?

Du kan behöva trycka 2 ggr på ”INFO” om du inte hinner innan den tillfälliga ”lilla” infon försvinner…
 
  • Gilla
Uffe Söderholm och 3 till
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Skulle inte bli förvånad om det är någon på TV4 eller Telia som fuckat upp och tryckt på fel knapp så texten inte längre läggs in. Ring kundtjänst men var beredd på två timmars kötid.
det är det som är bajs med deras kundtjänst, fattar inte varför inte det finns chatt
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Gör den det även om du är inne på ”INFO” menyn?
Ja
 
Får du inte upp menyn som täcker hela skärmen?

TV-meny överlagrad på elektronikkretsar, med val av TV4 Nyheterna och tidsschema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
@Kurtivan har du provat att starta om IP-TV-boxen?
 
Min svärmor och hennes grannar på äldreboendet i Uppland, har samma problem :mad:. Det är också Telia, som är leverantör !
 
Be dom testa det tillvägagångssätt jag skriver om. Fattar inte hur ni inte får det att funka?
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Får du inte upp menyn som täcker hela skärmen?

[bild]
men titta nu hittade jag det du berättade om, får kika lite närmare på morgondagens program :D
 
Demmpa Demmpa skrev:
@Kurtivan har du provat att starta om IP-TV-boxen?
startar om den varje dag, har den och tv:n på samma uttag med av/på
 
Hur gick det?
 
Finns tv4 text kvar? Har för mej att dom tagit bort det.. Kolla gärna upp det bättre.
 
  • Gilla
växelventil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.