Hej, måste bara rådfråga angående offert på solceller.
Svea Solar Design-paneler 385w
Totalt 15st 5,8 kW
Nyckelfärdigt för ca 115 000 ink avdrag
Är det ok pris?
Har själv ingen aning :)

Tacksam för inputs!!!
 
P psv79 skrev:
Hej, måste bara rådfråga angående offert på solceller.
Svea Solar Design-paneler 385w
Totalt 15st 5,8 kW
Nyckelfärdigt för ca 115 000 ink avdrag
Är det ok pris?
Har själv ingen aning :)

Tacksam för inputs!!!
Vi gav 121.000 för 26 paneler på 10,7kW inkl laddbox. Också från Svea Solar, installerade för drygt en månad sen.
 
JLyck JLyck skrev:
Vi gav 121.000 för 26 paneler på 10,7kW inkl laddbox. Också från Svea Solar, installerade för drygt en månad sen.
Då känns ju det ganska dyrt med 15 paneler och det priset vet du hur mycket det gick att förhandla?
 
Sittställning
28 paneler för 100 papp.

Ditt pris är dyrt.
 
P psv79 skrev:
Då känns ju det ganska dyrt med 15 paneler och det priset vet du hur mycket det gick att förhandla?
Försökte inte mer än att jag fick med en laddkabel till boxen.
 
Låter dyrt , även om dom sålt på dig optimerare. Jag avböjde Svea Solar pga de ville ha 10% av kostnaden i förväg.
 
Fick från dom idag 18 paneler 91000 6.5kw växelriktare på tp20
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Fick från dom idag 18 paneler 91000 6.5kw växelriktare på tp20
Installerat och klart? Byggställning m.m?
 
P psv79 skrev:
Installerat och klart? Byggställning m.m?
Alltid installerat och klart från alla solcellsmontörer. Men höga priser kan bero på att det krävs specialställning. Det krävs i regel inte så omfattande ställning för solpanelsinstallation, inte som vid takbyte, och företagen brukar ha egna ställningar.
 
P psv79 skrev:
Installerat och klart? Byggställning m.m?
Ja det ska va helt klart inkl. Allt
 
Tack för inputs, kan inte riktigt förstå varför min offert är +20% jämfört med er andra bara
 
pvs79,
du har valt en ganska liten anläggning bara 15 st paneler 5,8 kWp installerad paneleffekt, då blir det ganska dyrt per producerad kWh. Fråga efter 50 % större anläggning, dvs ca 11 kWp dvs ca 30 paneler. Då ska du se, det blir inte dubbelt så dyrt men kanske 50 % högre pris. Men du får snabbare återbetalning.
 
Redigerat:
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
A Arnodt skrev:
pvs79,
du har valt en ganska liten anläggning bara 15 st paneler 5,8 kWp installerad paneleffekt, då blir det ganska dyrt per producerad kWh. Fråga efter 50 % större anläggning, dvs ca 11 kWp dvs ca 30 paneler. Då ska du se, det blir inte dubbelt så dyrt men kanske 50 % högre pris. Men du får snabbare återbetalning.
Tack för tipset!!
 
pvs79,
Det kan vara dyrt för att de försöker kränga på dig ett SolarEdgesystem med effektoptimerare.
Du har inte nämt om det är vanlig växelriktare eller SolarEdge-växelriktare.

Jag tror inte det finns en solcellspaneltillverkare som heter "Svea Solar Design". Ta reda på vilken tillverkare det är.
 
A Arnodt skrev:
pvs79,
Det kan vara dyrt för att de försöker kränga på dig ett SolarEdgesystem med effektoptimerare.
Du har inte nämt om det är vanlig växelriktare eller SolarEdge-växelriktare.

Jag tror inte det finns en solcellspaneltillverkare som heter "Svea Solar Design". Ta reda på vilken tillverkare det är.
Så här ser offerten ut
 
  • Offert för solcellsanläggning med tekniska uppgifter, garantier och prissammanställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.