Hej!

Är tacksam för tips på seriösa husleverantörer som erbjuder totalentreprenad, där man kan lämna in egna husritningar.

/Henjen
 
Mälarvillan ska börja erbjuda totalentrepenad har jag hört. De kanske redan har börjat med det.
 
Henjen, var ska ni bygga? Finns ju ett par av den typen i Skåne.

//LL
 
Kolla LB-hus, Myresjöhus, Vårgårdahus och Götenehus.
 
OnsalaVillan, om du bor inom deras verksamhetsområde (de har egna anställda snickare).
 
Vilket verksamhetsområde är det?
 
A
cian skrev:
Vilket verksamhetsområde är det?
10 mil runt Göterborg.
 
Tack för svaren!

Vi ska bygga i Luleå.
 
Hej,

Vi hade ritningar och valde bland husleverantörer, som ni förmodligen gör just nu. Vi valde Bollebygdshus, gör inte det. Möjligen kan de vara prisvärda, men de är rent ut kassa på att få till det med projektledning. Det blir garanterat förseningar och felleveranser som i en förlängning skapar mycket besvär. Man klarar helt enkelt inte av att hantera en totalentreprenad. Det finns en intressant tråd här, "bollebygdshus klarar inte av totalentreprenad", läs den tråden.
Vårt bygge är snart ett år försenat, det är inte kul det heller...


/MF
 
Har försökt summera vilka (trä)hustillverkare som

1) kan bygga det hus man själv ritat, dvs inte bara flytta väggar i befintligt kataloghus
2) erbjuder totalentreprenad i Stockholmsområdet
3) har fast pris

Har inte riktigt orkat försöka leta reda på vilka som kör med fast pris ännu, så i den kolumnen finns bara LB-hus än så länge.

Det här har jag fått ihop så här långt. Stämmer det här? Vilka hustillverkare saknas?
 
  • Image1.gif
Jag tror att listan innehåller några felaktigheter. Min erfarenhet av LB-hus är att de INTE bygger vad som helst. Allmogehus och Väråsvillan tror jag inte erbjuder totalentreprenad, utan möjligtvis generalentreprenad.
 
... Vittjärvshus erbjuder TE enbart i Norrland
 
Tackar för infon. Om någon annan som kan/vill korrigera eller komplettera, så gör gärna det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.