F
Maskintok skrev:
Jajemän samma skrämselpropaganda som man sett i media förr fast om andra saker..
miljö.. klimat... mat.. el.. bränsle... bilar..
framtiden... sex... sjukdomar... virus..
Vissa är lätta att föra bakom ljuset..
 
  • Gilla
Tullen127 och 1 till
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Inte bra för öronen och hörseln köra med fönster nerdragerna. Komforten blir ju lidande också. För att inte tala om hur varmt det blir på sommaren.
Det kan han förmodligen avgöra själv.
 
  • Gilla
Tullen127 och 2 till
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Det verkar i allmänhet som att Tesla är ofelbara.
Inte bara här men så fort någon kritiserar Tesla så blir det ramaskri
Det tror jag är självsuggestion. Jag har inte sett någon som har försvarat Teslas usla system för att blända av automatiskt.

Vad spelar det f.ö. för roll för dig om folk i tråden tycker att Tesla är ofelbara?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
F frasen_36 skrev:
Nån "liten" detalj som skulle kunna vara unikt stora för elbilen är t.ex. batteribytet..!!
Eller däcken..
Eller elektronikövervakningen..
Mm
Jag äger inte, och har aldrig ägt, en elbil så jag har nog missat något. Vad gör elbilsdäck unikt stora?
 
S
Maskintok skrev:
Jajemän.
maskmat med andra ord.
Som det stod i labbet: Jorda du så slipper prästen.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P pmd skrev:
Och fjärde högsta arbetslösheten i EU (efter Grekland, Spanien och Italien).
Haha , exakt, så. Fint hur sossarna försökt förfina siffrorna. Men det funkar ju uppenbarligen
 
  • Haha
Tullen127
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Jo... lite lustigt att Elon Musk har blivit årets person i år.
Om det är för miljön så vill jag veta om det är miljövänligt med rymdfärder som SpaceX håller på med?
Vi måste skilja på miljö och klimat. Dessa två begrepp överlappar till viss del, men i huvudsak är det skilda begrepp.

Musk gör en hel del gott för klimatet genom att vara i framkant för transitionen till elbilar. Tesla tillverkar också stora energilagringssystem (batterier) som gör att vindkraft kan bli mer pålitlig.

SpaceX är Musks medel för att nå målet att göra backup på mänskligheten. Hans mål är att etablera en koloni på Mars som kommer att finnas kvar när vi som är kvar på jorden förstör den genom miljöförstöring eller kärnvapenkrig.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
MEN, att skriva sluta slå din fru är under bältet och ett rent påhopp så där lugnar jag mig inte.
Det är ungefär lika relevant som "sluta ligga i diket". Varken den ena eller den andra uppmaningen är baserad på en giltig premiss.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Nja,har kört mycket på M&S däck och de fungerar bra...på en lättare bil skulle jag inte vilja ha dem men på tyngre bil typ pickuper fungerar de bra
Jag har andra erfarenheter av M&S-däck på en pickup. Körning i vinterväglag var spännande, kan vi säga för att uttrycka det milt.
Tur att bilen hade fyrhjulsdrift med lågväxel. :)
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men i vilket fall, på detta forum bör vi kanske avhålla oss från denna lägsta nivån på fulretorik, och om man som du RoAd skriver sådär utan att samtidigt på något vis hinta om hur du menar, så blir det ju faktiskt som att du verkligen angriper din motpart på det viset.
Jag tycker att det är trevligt att missförstånd (där förmodligen både avsändaren och mottagare agerat i affekt) kan redas ut så pass civiliserat som detta missförstånd, utan att behöva blanda in moderatorer.
Båda kontrahenterna gillade ju ditt inlägg så jag utgår från att de har skakat virtuell tass och kan gå vidare till nästa batalj. ;)
 
P
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Sysselsättning är inte det minsta luddigt, i alla fall inte ur ett svenskt perspektiv. Att använda det i samma sammanhang som arbetslöshet är heller inte konstigt alls.
Jag vill gärna förstå ditt resonemang så om du vill förklara vidare blir jag glad.
 
P
F frasen_36 skrev:
VAR STÅR DET NÅT OM KÄRNVAPEN??
I namnen på alla de organisationer som jag nämnde.
 
P
Maskintok skrev:
handsfree kan jag acceptera.. Och även automat kan jag respektera... Men luftkonditionering?
vanlig fläkt duger gott.. finns sidoruta.. drar mindre bränsle.. ;) kommer ihåg test från
top gear.. (y)
Överhettade människor tänker inte så värst klart. Ju svalare det är i kupén desto coolare är föraren.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Ja, sådana saker som säkerhetsbälte, airbag och deformeringszoner har ingen som helst påverkan på säkerheten i trafiken… ;)
Det du räknade upp är faktorer som minskar skadeverkningar. Det jag räknade upp är faktorer som minskar risken för att skador ska uppstå.

Men givetvis är din lista mycket viktig också.
 
Nissens
Maskintok skrev:
handsfree kan jag acceptera.. Och även automat kan jag respektera... Men luftkonditionering?
vanlig fläkt duger gott.. finns sidoruta.. drar mindre bränsle.. ;) kommer ihåg test från
top gear.. (y)
Automatlåda har inte den minsta påverkan på trafiksäkerheten. Har kört manuell i långa år, kör automat nu. Bekvämare, mrn det påverkar absolut inte säkerheten när jag kör.
 
  • Gilla
Styrman_jansson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.