richardtenggren
Det finns väl olika färgstandarder som jag förstått :)
 
R
richardtenggren richardtenggren skrev:
[länk] mm²
Ja där ser man :) Men verkar inte vara någon skillnad åt det mindre hållet än DIN färgkoderna.
Så förstår inte riktigt hur man får ihop en 1.5mm2 ändhylsa in i en shelly puck? Får inte 1.5mm2 hylsa att passa med 1.5mm2 ledare i shellyn. Det som fungerar med 1.5mm2 ledare är 1mm2 ändhylsa.
 
R rikand0102 skrev:
Vilken storlek kör du på ändhylsorna? Röda för 1mm2 eller svarta för 1.5mm2?
1,5mm finns både svarta och röda
 
  • Gilla
rikand0102
  • Laddar…
R
leby leby skrev:
1,5mm finns både svarta och röda
Hur fick du in en 1.5mm2 ändhylsa i din shelly puck? Med våld?
 
R rikand0102 skrev:
Hur fick du in en 1.5mm2 ändhylsa i din shelly puck? Med våld?
Nja, visst är det tajt men med en bra tång och att man vrider hylsan på "rätt" sätt går det utmärkt. Men det ska vara en tång som klämmer 4 eller 6 sidor
 
R
leby leby skrev:
Nja, visst är det tajt men med en bra tång och att man vrider hylsan på "rätt" sätt går det utmärkt. Men det ska vara en tång som klämmer 4 eller 6 sidor
Har en 6 sidigt pressverktyg och testat alla möjliga olika vinklar att få in hylsan men är inte ens nära att gå in. Har ändå testat med max presstyrka.

Säker på att du inte kör en 1mm2 ändhylsa till 1.5mm2 ledarkabel?

För mig funkar nämligen 1mm2 ändhylsa till 1.5mm2 ledarkabel utmärkt att få in i shellyn men ledarkabeln når inte hela vägen in i hylsan men ledarkabeln är ändå isolerad tillräckligt.
 
R rikand0102 skrev:
Har en 6 sidigt pressverktyg och testat alla möjliga olika vinklar att få in hylsan men är inte ens nära att gå in. Har ändå testat med max presstyrka.

Säker på att du inte kör en 1mm2 ändhylsa till 1.5mm2 ledarkabel?

För mig funkar nämligen 1mm2 ändhylsa till 1.5mm2 ledarkabel utmärkt att få in i shellyn men ledarkabeln når inte hela vägen in i hylsan men ledarkabeln är ändå isolerad tillräckligt.
Yes helt säker, 1,5mm. Nu har jag iof en 4-sidig tång, kanske det som gör skillnad?
 
R
leby leby skrev:
Yes helt säker, 1,5mm. Nu har jag iof en 4-sidig tång, kanske det som gör skillnad?
Ja, så kan det va. Inångarna är lite fyrkantiga.
 
När jag startade Shelly appen idag så verkar det vara en ny version av den och alla mina puckar står som "device offline"
Nån mer som har problem idag?

/M
 
M mgranbom skrev:
När jag startade Shelly appen idag så verkar det vara en ny version av den och alla mina puckar står som "device offline"
Nån mer som har problem idag?

/M
Ja fast mina "room" och alla mina dimmer o plugg S finns kvar men när jag försöker lägga upp "group" så ser allt ok ut men gruppen sparas inte. Vet inte vad jag gör för fel.
 
Bono_R Bono_R skrev:
Ja fast mina "room" och alla mina dimmer o plugg S finns kvar men när jag försöker lägga upp "group" så ser allt ok ut men gruppen sparas inte. Vet inte vad jag gör för fel.
Svarar mig själv. Nu helt plötsligt har jag två grupper med samma namn. Ibland har man nog för bråttom. Det verkar som man får ge allt lite tid så löser det sig.
 
Bono_R Bono_R skrev:
Svarar mig själv. Nu helt plötsligt har jag två grupper med samma namn. Ibland har man nog för bråttom. Det verkar som man får ge allt lite tid så löser det sig.
Och nu försvann allt. Vad är det som händer ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.