Trådlös miniladdare, powerbank och mobil monterad i magnetisk bilhållare.
Ett strömavbrott under vintern kan bli extra besvärligt, så den här veckan tävlar vi ut ett mophie snap+ laddpaket från ZAGG till din mobil så att du kan känna dig säker även utan ström. Paketet består av fem olika enheter; en trådlös miniladdare med magnetring som passar alla telefoner, en magnetisk hållare till skrivbordet, en powerbank som håller mobilen med hjälp av magneter under laddning, ett magnetiskt ventilfäste till bilen och en mophie Powerbank XL, med 10 000 mAh-batteri och snabbladdande PD-port, som kan ladda två enheter samtidigt. Alla ZAGG’s snap-produkter är kompatibla med Apple’s system MagSafe. Via en medföljande snapadapter så fungerar det även för Android och äldre iPhones med inbyggd trådlös laddning.
Händer fäster en magnetring på baksidan av en smartphone för trådlös laddning.

Värde: ca 2 245 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Alla powerbanks håller inte ström lika länge när de ligger oanvända. Vad heter mophies teknik för att bevara strömmen i powerbanken under lång tid?


Posta ditt svar och din motivering längst ner i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 17 december. OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar ZAGG för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
MoggePogge
  • Laddar…
vid strömavbrott ligger ju oftast masten nere med
 
M maria01 skrev:
vid strömavbrott ligger ju oftast masten nere med
Har inte masterna ett eget "paket" fast lite större?
 
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Har inte masterna ett eget "paket" fast lite större?
inte på dom ställen jag har bott på dom senaste åren
 
Tekniken heter:
CHARGE VAULT TECHNOLOGY

Att sitta ute i en båt i slärgården med en motor dom gett upp och försöka ringa sjöräddningen bara för att upptäcka att batteriet i telefonen laddat ur... då önskar man att man hade ett mophie snap+ laddpaket från ZAGG så man kunde ladda telefonen o ringa efter hjälp...
 
CHARGE VAULT TECHNOLOGY ser till att powerbanken inte laddas ur.
Ofta på resa och då behövs ofta lite reservkraft!
 
Svar: CHARGE VAULT TECHNOLOGY
Motivering: Eftersom tomten i år kommer med två bra begagnade iPhones till de större barnen här hemma och även jag och frugan snart tvingas byta till något nyare, men även då troligen begagnat, kommer dessa grejer komma till riklig användning med tanke på telefon-batteriernas livslängd särskilt nu i kylan.
 
Svar CHARGE VAULT TECHNOLOGY

Jag bor på landet och råkar tyvärr ofta ut för strömavbrott längre eller kortare tid. Via en app kan man se var/hur länge etc avbrottet beräknas vara, men utan telefon kan man ju inte se det och inte påkalla ev behov av hjälp heller. Den fasta telefonledningen är bortkopplad sedan länge av Telia, så där finns ingen hjälp heller. Den lantliga idyllen blir snabbt till krass kall verklighet utan el.
 
Svar: Charge vault technology
Skulle kännas tryggt att ha!
 
Svar:
CHARGE VAULT TECHNOLOGY

Jag kan i dagsläget tänka mig många applikationsområden för dessa saker som skulle komma mig väl till gagn. Listar några nedan:
1. Hålla barnen nöjda i bilen när vi åker på långresa (med bil.)
2. Hålla mig nöjd i bilen när vi åker på långresa (denna punkt är möjlig om första punkten är uppfylld.).
3. Hålla personalen på mcdonalds nöjda när vi stannar halvvägs på våran långresa (Iaf att min röst vid beställning i drive-thru inte dränks av missnöjda skrik i bakgrunden.)
4. Resan gick bra, det behövs ingen fjärde punkt! (Här tog min fantasi slut.)
 
Svar CHARGE VAULT TECHNOLOGY

Skulle vara bra med tanke på vårt digitala samhälle vi lever i! 2 tonåringar har jag och vi är ofta på resande fot så det skulle vara perfekt för oss!
 
Svar CHARGE VAULT TECHNOLOGY

Motivering: Vilket underbart pris!! Bästa tänkbara när strömavbrottet dyker upp eller när man är på resande fot med familjen.
 
Charge vault technology

Extra backup är alltid bra att ha, bor på landet och det händer att man blir utan ström.
 
Svar: Charge Vault Technology

Detta hade varit alldeles perfekt att ta med till stugan där vi inte har någon ström förutom en solcell vilket tyvärr inte räcker så långt! Hade jag vunnit denna så hade jag kunnat imponera på sambon att jag minsann löst vårat elbrist-problem när vi är borta :cool:
 
Svaret på frågan är: Charge Vault Technology.
Nu när elen är så ohemult jäkla dyr vill jag lagra upp lite för kommande hårda tider.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.