Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
K
M mickef skrev:
Du undrade om jag gissade och jag förklarade att mina gissningar baserades på min upplevelse med bussen på värd till Kvarnholmen i Nacka. Vad skulle du dra för slutledning av det.?
Anekdotisk bevisföring kallas det.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
K Klacken skrev:
Anekdotisk bevisföring kallas det.
Ok?
 
K
M mickef skrev:
Ok?
M mickef skrev:
Ok?
Svar utan värde
 
BirgitS BirgitS skrev:
Fast det var ju inte det du citerade förut.

Det handlar inte om fördomar utan det finns undersökningar som visar att vaccinationstäckningen just beror på sådana faktorer. Fohm har gjort en del av dem och publicerat på sin webbplats. Region Stockholm har också undersökt vaccinationstäckning i olika områden där då en lägre andel är vaccinerade i socioekonomiskt svaga områden och tvärtom.
Vilket bekräftar min teori. Jag vet inte hur länge jag vågar argumentera med dig innan du anmäler mig igen, min misstanke, jag har bara 2 varningar innan jag blir eliminerad.
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
harry73
Ulltand Ulltand skrev:
Det kan så klart komma nya mutationer med betydligt högra dödlighet, Då är den som är vaccinerad eller haft sjukdomen i en betydligt bättre sits med ett sannolik T-cellskydd.
Det kan också komma mutationer med betydligt lägre dödlighet. Det kan också komma en hel ny typ av virus. Eller så kommer det en stor jordbävning.
 
K
M mickef skrev:
Flocken är så stor som du definierar den.
Jag försökte tolka slutet av ditt inlägg men gick bet på det.
Du verkar gå bet på det mesta...
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
J
K Klacken skrev:
Du verkar gå bet på det mesta...
Du får ta över Micke nu. Det är lite som den där sorgliga figuren på krogen som man gärna snackar med lite innan man går hem. Ibland är man nästan lite avundsjuk. Det hade varit perfekt att vara lite dummare. Tänk att bara behöva fundera på vilka chips man ska köpa och kanske hur hockeyn gick. Istället får man axla det ena och det andra här i världen och kanske sträcka sig till att ibland kolla hur diskussionen går här.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K
J Jocke Best skrev:
Du får ta över Micke nu. Det är lite som den där sorgliga figuren på krogen som man gärna snackar med lite innan man går hem. Ibland är man nästan lite avundsjuk. Det hade varit perfekt att vara lite dummare. Tänk att bara behöva fundera på vilka chips man ska köpa och kanske hur hockeyn gick. Istället får man axla det ena och det andra här i världen och kanske sträcka sig till att ibland kolla hur diskussionen går här.
Nä,fy fan helt plötsligt måste jag ..............
 
P
H Huspappan skrev:
Eeeeh... Vill du ha samma info från 20 olika nyhetssajter som också tolkar studien exakt lika?
Jag förstår inte alls vad du menar.
Jag skulle vilja läsa (eller åtminstone läsa sammanfattningen av) själva studien.
Tillägg: Fanns länkad i ett senare inlägg såg jag.
 
Redigerat:
P
P Pin skrev:
Och som en anka kan göra allt detta men de är inte speciellt bra på något av det,

Jah kanske skulle skrivit enligt regeringen och riksdagen då SVT inte själva bestämt detta, Men jag håller med dig.
Ank-analogin syftade på avgift vs skatt.
 
P
J Jonobe skrev:
Detta är inte alls så klarlagt som ni vill få det till, det är än så längre att betrakta som hypoteser.
Jag vill inte få det till någonting. Jag refererade till en tes, och det senaste jag kommer ihåg om saken är att tesen skulle undersökas.

Att aspirera tycker jag dock att alla vaccinatörer borde kunna göra ändå.
 
P
M mickef skrev:
Du kunde ha ställt frågan direkt till mitt inlägg i stället för att försöka finta mig.
Om jag räddar någon från att drunkna medveten om att jag är filmad och kommer att gå viralt, hamna i Sverigesvepet, få bragdmedalj, boost till min pod osv, är det egoistiskt. Om jag räddar någon drunknande med fara för eget liv utan ovanstående baktankar är jag en hjälte utan behov av att visa medmänsklighet även om jag åtnjuter samma "fördelar" som i exemplet innan. Om du inte förstår vad jag menar med att det egoism att tänka på sina egna först och främst så kan jag nog inte hjälpa dig med nån förklaring.
Om jag skulle behöva försöka rädda någon från att drunkna så skulle jag inte hinna tänka på bragdmedaljer eller andra hjältehyllningar. Jag skulle vara mer än fullt upptagen med att försöka rädda den som håller på att drunkna.

Bragdmedaljer och hjältehyllningar kan man tänka på efteråt. ;)
 
  • Gilla
vanpire och 2 till
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Fast det tar lång tid att färdigställa ett lagförslag som gäller en grundlagsändring. Det finns också ett tidskrav på 9 månader: [länk]
Just nu är det väl ungefär 9 månader till valet och det är väldigt långt till ens ett första förslag (eftersom det inte är något parti som vill införa en sån ändring).
Yep. I princip går det, men inte i praktiken i dagens läge.

Det viktigaste är dock att ingen i riksdagen ens har andats om frågan. Den är helt enkelt inte aktuell och kommer knappast att bli det heller. Jag önskar att alla som ropar "vargen kommer med tvångsvaccninering" kunde sluta med det.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag instämmer men det var inte det pennybridge skrev utan att det finns spikproteiner i vaccinet, vilket är fel men ett vanligt förekommande påstående på swebbtv och liknande ställen.
Jag vill minnas att jag dementerade ”spikproteins-teorin” redan den första gången det det dök upp spikprotein i ett länkat SwebbTV klipp samt det hemligstämplade Pfizer dokument. Dokumentet presenterat av Willgert på ett förföriskt lugnt pedagogiskt förtroendeingivande sätt utan tittaren har en aning om det han säger är felaktigt och feltolkat. Inte ens hans gäst som skulle vara nån slags expert förstod vad han pratade om. Det framstår som någon konspiratoriskt hemlighet som avslöjats.

Konspiratoriskt lagda personer tar lätt till sig den här typen av alternativa ”nyheter” och låter dem bli deras ”sanningar”. Det blir någon slags polarisering där den grå trista sanningen/verkligheten inte har någon plats.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
KristinaRT KristinaRT skrev:
När man ger injektioner i tex PVK (dvs infarter som patienterna har under några dagar) måste man spola infarten m koksalt före och efter. Det finns förfyllda sprutor (för att förenkla för personal), men vissa patienter säger att de får en smak av lök eller metall i munnen av dessa. De flesta märker inget alls. Och dessa sprutas rakt in i venerna, så verkligen in i cirkulationen.
Av de förgyllda sprutorna eller av koksaltlösning generellt?
Jag tillhör dem som inte får metallsmak…
KristinaRT KristinaRT skrev:
Att man får metallsmak i munnen kan således betyda olika saker och är INTE diagnostiskt för ”vaccin administrerat venöst av misstag”…..
Nu förstår jag inte. Det finns ju till och med koksaltlösning i Pfizers vaccin, men ändå kan det intravenöst injicerat vaccin ge smaksak metall i munnen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.