AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi har redan uträtt att bilisten som grupp kommer vara utdöd om några år
Hoppas bara begreppet bilister är det som dör ut och inte vi som bilförare... Men du är väl safe, du hade väl inte längre bil :D
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej allra helst hade jag sett vi underhållit och kört på de reaktorer vi hade. Men nu måste vi bygga nytt och då kan man ju inte satsa på gammal teknik.
Alla hade inte kunnat köras vidare pga för låg effekt utifrån underhållskostnad, t.ex. O1 är tveksam däremot O2 hade kanske kunnat rulla på då den precis hade fått ett större underhåll, men gick aldrig i drift.
Även oberoende härdkylning hade nog klarats då mycket är gemensamt för hela verket, gäller också Ringhals och Forsmark, där O3 ändå blev uppgraderad.
 
J JohanLun skrev:
Hoppas bara begreppet bilister är det som dör ut och inte vi som bilförare... Men du är väl safe, du hade väl inte längre bil :D
Som grupp betraktat kommer bilister/bilförare dö eftersom machine learning kommer ta över vägarna. Men du kan ju köra på bana
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Som grupp betraktat kommer bilister/bilförare dö eftersom machine learning kommer ta över vägarna. Men du kan ju köra på bana
Jag tror och hoppas jag kommer få köra veteran och entusiastbilar många år till. Däremot kan jag tänka mig det blir zoner eller vägar där bara "moderna" bilar får köra. Typ motorvägar. Eftersom autonoma bilar inte finns än (för gemene man, om vi undantar utvecklingsfordon) och livslängd på en bil är ca 15 år så säger jag om 20-30 år. Då är jag rätt gammal. Då räcker det nog att ta en tur på landet, bensin, termos och en ostmacka. Småvägar.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Jag tror och hoppas jag kommer få köra veteran och entusiastbilar många år till. Däremot kan jag tänka mig det blir zoner eller vägar där bara "moderna" bilar får köra. Typ motorvägar. Eftersom autonoma bilar inte finns än (för gemene man, om vi undantar utvecklingsfordon) och livslängd på en bil är ca 15 år så säger jag om 20-30 år. Då är jag rätt gammal. Då räcker det nog att ta en tur på landet, bensin, termos och en ostmacka. Småvägar.
Jo precis jag nämnde det tidigare i tråden, museumvägar. Tex Highway one och liknande.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo precis jag nämnde det tidigare i tråden, museumvägar. Tex Highway one och liknande.
Jag tror på motsatsen, att vissa vägar är autonoma. Det ligger nog inte så långt bort. För att få allt autonomt måste väghyvlar, traktorer, cyklar, MC mm bli autonomt. Sprit och cigaretter finns fortfarande. Folk kommer inte vilja sluta köra. Det kommer heller inte gå att autonomisera tex min släpvagnskörning när jag håller på med olika hobbyprojekt.
 
Utrett!
 
J JohanLun skrev:
Jag tror på motsatsen, att vissa vägar är autonoma. Det ligger nog inte så långt bort. För att få allt autonomt måste väghyvlar, traktorer, cyklar, MC mm bli autonomt. Sprit och cigaretter finns fortfarande. Folk kommer inte vilja sluta köra. Det kommer heller inte gå att autonomisera tex min släpvagnskörning när jag håller på med olika hobbyprojekt.
Det kommer absolut komma en dag där människor inte får köra på allmän väg. Frågan är bara hur länge det dröjer. Det är bara lista sportbilen på din autonoma trailer och köra till ringen eller Mantorp.
 
F
S Styrman_jansson skrev:
Så Columbus Laboratoriet är ett resultat av en facklig diskussion?
Om nu amerikaner är så unikt duktiga, varför byggs vitala delar deras nya rymdfarkost av Europeer?

Återigen raljerar du runt med anekdotiska argument utan några som helst källor.
Eftersom du tycks ha lärt dig älska ordet "raljera" så ska jag glädja dig med att det är just vad du själv systematiskt verkar göra.
Eftersom du dessutom inte verkar kunna läsa och gnäller efter "källor" så upprepar jag att: Det är självupplevt. Jag har arbetat i åtskilliga år tillsammans med såväl europeiska som amerikanska elektronikdesigners.
Ps Det finns kanske anledning till finlands val av USA's jaktflyg...
 
F frasen_36 skrev:
Eftersom du tycks ha lärt dig älska ordet "raljera" så ska jag glädja dig med att det är just vad du själv systematiskt verkar göra.
Eftersom du dessutom inte verkar kunna läsa och gnäller efter "källor" så upprepar jag att: Det är självupplevt. Jag har arbetat i åtskilliga år tillsammans med såväl europeiska som amerikanska elektronikdesigners.
Ps Det finns kanske anledning till finlands val av USA's jaktflyg...
När argumenten tryter angrips språket.
Val av jaktflyg har länge varit och kommer länge vara en politisk affär.
 
  • Haha
  • Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det kommer absolut komma en dag där människor inte får köra på allmän väg. Frågan är bara hur länge det dröjer. Det är bara lista sportbilen på din autonoma trailer och köra till ringen eller Mantorp.
Jo, men det ligger en bra bit bort då jag tror det kommer vara en del problem, inte minst legala och att folk inte kommer acceptera att deras bil blir värdelös. Folk använder fortfarande tjocktv och VHS i stugorna. Du ser en värld ur dina glasögon. Och vad som är möjligt tekniskt. Vad som är möjligt politiskt och ur juridiskt perspektiv är en annan sak. Annars hade vi redan avskaffat massor av idiotiska saker.

Men att dagen kommer tror jag också, men när är frågan. Och i vilka länder/områden. Vissa länder har fortfarande åsnekärror.
 
F
H Huzzbutt skrev:
Typ, Trista områden där ingen vill vistas förutom några få hundra meter gågata. Hög kriminell belastning och dåligt med parkeringsplatser.
Ja, det är tråkigt att det gått så snett med östermalm. Sprängningar mm
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Ja, det är tråkigt att det gått så snett med östermalm. Sprängningar mm

För att inte tala om alla knarkare. Nej gör som danskarna och riv ghettot.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F
S Styrman_jansson skrev:
När argumenten tryter angrips språket.
Val av jaktflyg har länge varit och kommer länge vara en politisk affär.
Det är teknisk utvärdering som fäller avgörandet.
 
F
H Huzzbutt skrev:
För att inte tala om alla knarkare. Nej gör som danskarna och riv ghettot.
Problemet är vad vi ska göra av uppkomlingarna som bor på östermalm då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.