AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja jävlar i min lilla låda. Så där fungerar det inte i business IT svängen måste vara för du jobbar mot industrin
Jobbade inte du i spelutvecklingsbranschen?
Jag har via bekanta något lite insyn i programvaruutvecklarbranchen, inklusive något lite i spel-d.o för 6-8 år sedan, och spelvärlden är lite för sig.
Där_finns_det_pengar.
Iaf så länge högkonjunkturen rullar på.
Rent ut sagt, tro inte att hela IT-branchen sitter med trerättersluncher, vin till maten osv.
Ett normalt ingenjörskontor med programutvecklingsfolk har matlådor i mikron, brickluncher osv, även bricklunch för "affärskontakter" osv. Likt övriga industrin, inget starkare än lättöl till lunchen. Möjligen vid affärsförhandlingar osv kan det ätas/bjudas på något bättre.
Spelbranchen är för sig, men dippar "marknaden" knackar bricklunchen på dörren.
Ibland vet jag inte om det är en fasad du sätter upp här, eller om du är så världsfrånvänd i din bubbla?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Jobbade inte du i spelutvecklingsbranschen?
Jag har via bekanta något lite insyn i programvaruutvecklarbranchen, inklusive något lite i spel-d.o för 6-8 år sedan, och spelvärlden är lite för sig.
Där_finns_det_pengar.
Iaf så länge högkonjunkturen rullar på.
Rent ut sagt, tro inte att hela IT-branchen sitter med trerättersluncher, vin till maten osv.
Ett normalt ingenjörskontor med programutvecklingsfolk har matlådor i mikron, brickluncher osv, även bricklunch för "affärskontakter" osv. Likt övriga industrin, inget starkare än lättöl till lunchen. Möjligen vid affärsförhandlingar osv kan det ätas/bjudas på något bättre.
Spelbranchen är för sig, men dippar "marknaden" knackar bricklunchen på dörren.
Ibland vet jag inte om det är en fasad du sätter upp här, eller om du är så världsfrånvänd i din bubbla?
Nja, primärt ett konsultbolag (Inom systemarkitektur). Men vi drömmer om att kunna sadla om till spelutveckling på heltid
 
T Thomas_Blekinge skrev:
På detta sättet hat Sverige lyckats med att ta bort enkla jobb för lågutbildade. Inte särskilt clever.
Det är väl snarare de höga minimilönerna och arbetsgivaravgifterna som gör att man inte har råd att anställa folk för enkla jobb?
 
Jonas Persson
useless useless skrev:
Det är väl snarare de höga minimilönerna och arbetsgivaravgifterna som gör att man inte har råd att anställa folk för enkla jobb?
Det är även facket som höjt minimlönerna

Skulle man sänka lönerna räcker det inte till boende och mat. Sverige har byggt bort det fattiga samhällsskiktet med mycket billigt boende och mycket billig mat mm. Vill vi tillbaks dit?
 
  • Gilla
lat och 2 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Ibland vet jag inte om det är en fasad du sätter upp här, eller om du är så världsfrånvänd i din bubbla?
Du anklagar honom för att leva i en bubbla, du påstår alltså att det finns något utanför tullarna i Hufvudstaden (och ett litet skrå i IT-sektorn)?
:thinking:
 
  • Gilla
Peri30 och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Du anklagar honom för att leva i en bubbla, du påstår alltså att det finns något utanför tullarna i Hufvudstaden (och ett litet skrå i IT-sektorn)?
:thinking:
Det kan vara så?
/statsanställd bonnläpp:coffee:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nja, primärt ett konsultbolag (Inom systemarkitektur). Men vi drömmer om att kunna sadla om till spelutveckling på heltid
Tjänar spelföretagen (de mindre/nystartade) pengar på riktigt, eller är de helt beroende av kapital likt IT bubblan på 2000-talet?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Det kan vara så?
/statsanställd bonnläpp:coffee:
Nu har jag kollat några olika karttjänster, och de verkar ha relativt samstämmiga åsikter om vad som finns utanför dessa tullar. Det finns alltså något! Om karttjänsterna inte ingår i en konspiration av anti-urbana bonnläppar...
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Tjänar spelföretagen (de mindre/nystartade) pengar på riktigt, eller är de helt beroende av kapital likt IT bubblan på 2000-talet?
Vår närmaste konkurrent sålde till facebook för 70 miljoner. Inga jättepengar men VR branschen är liten.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vår närmaste konkurrent sålde till facebook för 70 miljoner. Inga jättepengar men VR branschen är liten.
Men hade de tjänat några pengar? Att sälja företaget på ev framtida försäljning är ju en väg framåt, om man vill casha ut och göra nåt annat, mitt intryck var att du ville jobba med det för att det var kul, du verkar ju få in tillräckligt med det du gör som jag antar är mindre kul än spel?
 
J JohanLun skrev:
Men hade de tjänat några pengar? Att sälja företaget på ev framtida försäljning är ju en väg framåt, om man vill casha ut och göra nåt annat, mitt intryck var att du ville jobba med det för att det var kul, du verkar ju få in tillräckligt med det du gör som jag antar är mindre kul än spel?
Ja, nog svårt dra in de pengar vi gör per månad på konsulting i VR branschen just nu. Men det kommer vända då är det bra ha en fot inne. En av våra konkurrenter ser ut såhär. Dock svårt konvertera till månadsintäkt.

https://steamcharts.com/app/555160
 
Blodsoppen
V videopac skrev:
Nej, inte värst långt tyvärr. Totalt med gas och bensin blev det väl som en vanlig V70. De fick minska bensintankens storlek för att inte behöva höja golvet i lastutrymmet.
Har haft en V 70 gas och bensin. Gick 26 liter i bensintanken. Och på en full gastank kom jag knappt 30 mil. Det var tankande var annan dag nästan. Körde jag snällt så kostade en mil med gas 10 -11 kr.
 
Fulkemisten
Modell av en gammaldags ångmaskin med skorsten monterad på en blå basplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Myckling och 12 till
  • Laddar…
Ganska precis en sån, om jag minns rätt, har jag faktiskt kvar!
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Funderar på att skaffa en, de finns kvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.